UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Racjonalno-doktrynalne a irracjonalno-ekspresyjne nurty sztuki XIX wieku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0200-2D003O
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Racjonalno-doktrynalne a irracjonalno-ekspresyjne nurty sztuki XIX wieku
Jednostka: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Kurs stanowi krytyczne wprowadzenie do zasadniczych zagadnień dotyczących najważniejszych nurtów kulturowych i postaw estetycznych w XIX wieku.

Pomaga on studentom zrozumieć różnorodność konkurujących ze sobą koncepcji i działań artystycznych.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

02-1A_W06:

Student:

- rozumie i docenia główne nurty w sztuce XIX

-02-1A_W02; 02-1A_W05; 02-1A_W09:,

Student:

- uzyskuje ogólne wiedzę o historii sztuki, głównych nurtach w sztuce, koncepcjach, artystach w wieku

-rozumie społeczne i filozoficzne podłoże sztuki

-stosuje wiedze i metody z różnych dyscyplin humanistycznych zrozumieć różnorodność nurtów i tndencji w sztuce XIX wieku

Umiejętności

02-1A_U01; 02-1A_U10;02-1A_U15

Student:

-potrafi zaprojektować i wykonać planszę dydaktyczną w wybranej technice

-pracuje w grupie

- potrafi znaleźć, przeanalizować i wybrać najważniejsze informacje z różnych źródeł

-potrafi sformułować ustną wypowiedź na wybrany temat używając logicznych, jasnych argumentów.

02-1A_U03

Student:

-wykazuje interdyscyplinarne podejście do XIX- wiecznych zjawisk kulturowych.

kompetencje społeczne:

02-1A _K07, 02-1A_K09

Student:

-posiada podstawy dla określenia swojej kulturowej tożsamości, czuje sie odpowiedzialny za ochronę dziedzictwa kulturowego

02-1A¬_K02, 02-1A_K03

Student:

-rozumie potrzebę pracy zespołowej, potrafi współpracować, podejmuje różnorodne role i obowiązki.

02-1A¬_K10

Student

-rozwija krytyczne spojrzenie i nabywa zdolności potrzebne do interpretacji współczesnej rzeczywistości kulturowej i społecznej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Gralińska-Toborek
Prowadzący grup: Agnieszka Gralińska-Toborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0