Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów II stopnia (magisterskich) kierunku ''kultura i sztuka współczesna'' posiada pogłębioną wiedzę z zakresu nauk o kulturze, nauk o sztuce i literaturoznawstwa, pozwalającą na rozumienie związków szeroko rozumianej kultury i twórczości artystycznej z innymi obszarami życia społecznego. Zna podstawowe zasady tworzenia, rozwoju oraz funkcjonowania różnych form przedsiębiorczości w sferze kultury i sztuki, a także prawne i ekonomiczne aspekty działania instytucji kultury. Potrafi w innowacyjny sposób wykonywać zadania przez właściwy dobór źródeł i informacji, dokonywanie ocen, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji wiedzy. Umie współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych, podejmować rolę koordynatorki/koordynatora w zespole oraz kierować pracą twórczą. Ma wyrobiony nawyk kształcenia ustawicznego oraz umiejętności pozwalające na twórcze i niezależne rozwiazywanie problemów zawodowych. Absolwenci kulturoznawstwa studiów II stopnia (magisterskich) mogą podjąć zatrudnienie (również na stanowiskach kierowniczych) w: instytucjach kultury: w działach merytorycznych (programowych, oświatowych i promocyjnych) jako kuratorzy ścieżek narracyjnych, wykonawcy kwerend, autorzy tekstów towarzyszących ekspozycjom, archiwiści, autorzy i wykonawcy działań edukacyjnych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów budujących komunikację z mediami i publicznością; organizacjach pozarządowych, zwłaszcza zajmujących się dziedzictwem kulturowym, promocją działalności artystycznej, aktywizacją społeczną, zwalczaniem wykluczenia społecznego (jako animatorzy, edukatorzy, archiwiści, wykonawcy kwerend) oraz w działach promocji i public relations tychże; urzędach administracji państwowej: w działach prasowych, działach promocji i public relations (jako autorzy tekstów użytkowych, w tym wystąpień publicznych, rzecznicy prasowi, kreatorzy wydarzeń, członkowie zespołów odpowiedzialnych za prowadzenie komunikacji z mediami i publicznością); instytucjach artystycznych: w działach literackich, edukacyjnych, promocyjnych, w wytwórniach filmowych, teatrach, domach kultury i firmach producenckich; mediach: w prasie, radiu, telewizji i redakcjach mediów internetowych (jako redaktorzy, researcherzy dziennikarzy, szczególnie zajmujący się problematyką kultury i sztuki, oraz pisarze, krytycy artystyczni); wydawnictwach publikujących książki, multimedia, gry komputerowe, gry planszowe (jako autorzy, redaktorzy, edytorzy) oraz w działach promocji i public relations tychże; przedsiębiorstwach prywatnych: w działach społecznej odpowiedzialności biznesu, w działach promocji i public relations, w agencjach kreatywnych oraz w firmach zajmujących się produkcją medialną, teatralną, reklamową i rozrywkową (jako autorzy tekstów użytkowych, redaktorzy, kreatorzy komunikacji, kreatorzy wydarzeń artystycznych, rzecznicy prasowi, członkowie zespołów odpowiedzialnych za budowanie komunikacji z mediami i publicznością).
|