Seminarium doktoranckie 2 – seminarium badawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-DP3006 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktoranckie 2 – seminarium badawcze |
Jednostka: | Uniwersytet Łódzki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Seminarium ma charakter forum dyskusyjnego, którego celem jest wymiana doświadczeń badawczych, analiza problemów metodologicznych i rezultatów badań w interdyscyplinarnych zespołach badawczych. Umożliwia doktorantom konsultowanie własnych projektów badawczych z badaczami spoza macierzystej jednostki i doskonalenie komunikowania się w obszarze nauk ścisłych i przyrodniczych w stopniu umożliwiającym aktywne uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza / Doktorant: - opisuje współczesne wyzwania i osiągnięcia naukowe w obszarze matematyki, nauk biologicznych, chemicznych, fizycznych lub nauk o Ziemi i środowisku; - charakteryzuje główne trendy rozwojowe w konkretnych obszarach w wybranej dyscyplinie: matematyce, naukach biologicznych, chemicznych, fizycznych lub nauce o Ziemi i środowisku; - opisuje metodologię planowania zaawansowanych badań naukowych w projekcie realizowanym w ramach rozprawy doktorskiej typowym dla wybranej dyscypliny: matematyka, nauki biologiczne, chemiczne, fizyczne lub nauki o Ziemi i środowisku; Umiejętności / Doktorant: - identyfikuje problem badawcze, formułuje hipotezy naukowe, planuje projekt badawczy i wnioskuje na podstawie wyników badań; - inicjuje i bierze udział w dyskusji naukowej; - posługuje się językiem angielskim uczestnicząc w działaniach naukowych w środowisku międzynarodowym; Kompetencje społeczne / Doktorant: - krytycznie oceniaosiągnięcia w wybranej dyscyplinie naukowej: matematyce, naukach biologicznych, chemicznych, fizycznych lub nauce o Ziemi i środowisku; - dostrzega znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, w tym interdyscyplinarnych; - udostępnia społeczeństwu informacje i opinie wynikające z badań naukowych; Symbol efektu uczenia się opisującego program: NSiP_W01; NSiP_W02; NSiP_W03; NSiP_3A_W04; NSiP_U01; NSiP_U02; NSiP_U05; NSiP_U06; NSiP_U08; NSiP_K01; NSiP_K02; NSiP_K03; NSiP_K04; NSiP_K06 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium doktorskie, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kuźniak-Gębarowska | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kuźniak-Gębarowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium doktorskie - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób oceniania Wymagana obecność na seminariach. Ocena udziału w dyskusjach, zadawania pytań, formułowania problemów badawczych, planowania badań naukowych z wykorzystaniem analizy danych, weryfikowania hipotez. Kryteria oceniania: zal – doktorant osiągnął wymagane efekty uczenia się nzal - doktorant nie osiągnął wymaganych efektów uczenia się |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Seminarium: 1. Przegląd literatury właściwej dla projektów badawczych realizowanych w ramach rozprawy doktorskiej. Prezentacja i dyskusja na temat przedmiotu badań i problemów związanych z projektami badawczymi doktorantów. |
|
Literatura: |
Literatura rekomendowana przez prowoadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium doktorskie, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kuźniak-Gębarowska | |
Prowadzący grup: | Bożena Bukowska, Grzegorz Celichowski, Michał Cichomski, Marcin Jasiński, Paweł Kowalczyk, Beata Olas, Justyna Polit, Katarzyna Ranoszek-Soliwoda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium doktorskie - Zaliczenie |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób oceniania Wymagana obecność na seminariach. Ocena udziału w dyskusjach, zadawania pytań, formułowania problemów badawczych, planowania badań naukowych z wykorzystaniem analizy danych, weryfikowania hipotez. Kryteria oceniania: zal – doktorant osiągnął wymagane efekty uczenia się nzal - doktorant nie osiągnął wymaganych efektów uczenia się |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Seminarium: 1. Przegląd literatury właściwej dla projektów badawczych realizowanych w ramach rozprawy doktorskiej. Prezentacja i dyskusja na temat przedmiotu badań i problemów związanych z projektami badawczymi doktorantów. |
|
Literatura: |
Literatura rekomendowana przez prowoadzącego zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.