PNJA Pisanie i analiza tekstu 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-ALA310 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PNJA Pisanie i analiza tekstu 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (Common Reference Levels). Uczestnictwo w kolejnych cyklach uwarunkowane jest pomyślnym ukończeniem semestru poprzedzającego. |
Skrócony opis: |
Zajęcia stanowią kontynuację kursu rozwijającego umiejętności w zakresie wypowiedzi pisemnej w języku angielskim. Ważny element kursu stanowi również rozbudowywanie znajomości słownictwa, dostosowanego do wymaganych typów eseju. Szczególny nacisk położony jest na wzbogacenie słownictwa akademickiego oraz pogłębienie i utrwalenie wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania zaawansowanych struktur gramatycznych i leksykalnych. W ramach kursu studenci poznają nowe typy eseju (np. comparison and contrast, classification, definition, cause and effect), a także konkretne techniki pomocne przy konstruowaniu każdego z nich. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: E1 – Student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze współczesnego języka angielskiego – 01A—1A_W06, 01A—1A_W02, 01A—1A_W04 E2 – Student ma świadomość i elementarną wiedzę na temat kompleksowej natury języka - 01A—1A_W05, 01A—1A_W01 E3 – Student posiada rozbudowaną wiedzę z zakresu słownictwa akademickiego – 01A—1A_W05, 01A—1A_W02 Umiejętności: E4 – Student potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy - 01A—1A_U03 E5 – Student ma elementarne umiejętności merytorycznej argumentacji oraz formułowania wniosków i samodzielnych sądów w języku angielskim - 01A—1A_U13 E6 – Student posiada umiejętność tworzenia użytkowych prac pisemnych w języku angielskim - 01A—1A_U05 Kompetencje: E7 – Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - 01A—1A_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Handley | |
Prowadzący grup: | Agata Handley | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Proseminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paul Wilson | |
Prowadzący grup: | Paul Wilson | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Proseminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Molenda | |
Prowadzący grup: | Martin Hinton, Marek Molenda, Alexander Ramon, Paul Wilson | |
Strona przedmiotu: | http://moodle.uni.lodz.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Proseminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład problemowy Tekst programowany Projekt Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie zajęć na podstawie: - Pozytywnych ocen ze wszystkich trzech esejów: skala ocen 2-5; próg zaliczenia 60% [sprawdzane efekty kształcenia: e1, 3, 6,7] Esej można napisać powtórnie tylko raz. (100% oceny końcowej) - regularnego i aktywnego udziału w dyskusji (dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze; brak zaliczenia w przypadku niespełnienia kryterium) [sprawdzane efekty kształcenia: e2, 4, 6,7] - systematycznego przygotowywania się do zajęć i wywiązywania z zadań domowych; brak zaliczenia w przypadku niespełnienia kryterium [sprawdzane efekty kształcenia: e1, 2, 5] |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Kurs złożony jest z trzech cykli zajęć poświęconych danemu typowi eseju (comparison and contrast, classification, definition), przerywanych zajęciami z zakresu leksyki akademickiej. Każdemu typowi eseju poświęcono trzy spotkania. Pierwsze służy wprowadzeniu nowego typu (omówienie handoutu z podstawowymi informacjami, analiza przykładowych tekstów, ćwiczenia). Podczas drugiego studenci pracują w grupach, organizując wiedzę i przygotowując się do napisania danego eseju (np. wspólna praca nad planem eseju lub nawet wstępu). Trzecie spotkanie poświęcone jest informacjom zwrotnym po sprawdzeniu dostarczonych przez studentów wypracowań indywidualnych. Studenci otrzymują handouty z anonimowymi fragmentami esejów, nad których redakcją / korektą pracują w grupach; zajęcia te obejmują również krótkie indywidualne rozmowy z autorami prac, szczególnie tych, które nie zostały zaliczone. Co czwarte zajęcia poświęcone są leksyce akademickiej: studenci pracują nad krótkimi zadaniami testowymi (test luk, test wyboru), mającymi na celu rozwinięcie ich umiejętności w tym zakresie. |
|
Literatura: |
• Donald, R. B., Morrow, B. R., et al. Writing Clear Essays. Upper Saddle River: Prentice Hall, 1996. • Leki, I. Academic Writing. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. • Robitaille, J. and Connelly, R. Writer’s Resources: From Paragraph to Essay. Boston: Cengage Learning, 2012. • Smalley, R. L. and Ruetten, M. K. Refining Composition Skills. Rhetoric and Grammar for ESL Students. Boston: Heinle & Heinle Publishers, 1990. • Trimmer, J. The New ‘Writing with a Purpose’: Brief Edition. New York: Houghton Mifflin, 2004. • VanderMey, R., Meyer, V., et al. The College Writer. A Guide to Thinking, Writing, and Researching. New York: Houghton Mifflin, 2007. Pozycje są dostępne w bibliotece lub są udostępniane indywidualnie |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.