Fotografia socjologiczna - warsztaty
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-DLDE603 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fotografia socjologiczna - warsztaty |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Kurs prezentuje rozmaite możliwości wykorzystania fotografii w warsztacie badawczym socjologa. Jego głównym celem jest poszerzenie zdolności badawczych uczestników kursu o zestaw technik wizualnych, które można szybko zaimplementować. Ponadto studenci poznają główne podreczniki z zakresu socjologii i antropologii wizulanej, które w przyszłości pomogą im projektować i przeprowadzać własne badania. |
Efekty uczenia się: |
-student potrafi przygotować badania z wykorzystaniem metod wizulanych. - zna wizulane techniki badawcze - zna przykłady badań w których korzystano z technik badawczych - interpretuje dane wizulane - ma świadomość specyfiki tych metod oraz ich uwarunkowań etycznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Ferenc | |
Prowadzący grup: | Tomasz Ferenc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia mają charakter warsztatowy, obejmujący elementy wykładu, konwersatorium, prezentacji zadań wykonanych przez studentów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach oraz realizacja kilku zadań praktycznych sprawdzających zdolność posługiwanie się określonymi technikami badwczymi. |
|
Treści kształcenia: | -historia i specyfika rozwoju metod wizulanych w naukach społecznych, - prezentacja technik badawczych oferowanych przez socjologię i antropologię wizualną, w tym między innymi: metodę rekonesnasu fotograficznego, metodę inwentaża kulturowego, re-fotografię, metodę dziennika fotograrficznego, wywiad wspomagany fotograficznie. - prezentacja znaczących projektów badawczych, w których korzystano z metod wizualnych - etyczne aspekty badań wizulanych - projektowanie badania z uwzględnieniem wizulanych technik pozyskiwania danych. |
|
Literatura: |
1.Akeret U. David [1975] Photoanalisis. How to interpret the hidden psychological meaning of personal and public photographs. New York: Ed. Thomas Humber. 2.Barthes Roland [1996], Światło obrazu. Uwagi o fotografii, Warszawa, Wydawnictwo KR 3.Berger John [1997], Sposoby widznia, tłum. Mariusz Bryl, Rebis, Poznań. 4.Olechnicki Krzysztof [2003], Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych, Warszawa, Oficyna Naukowa. 5.Rose Gillian [2001], Visual Methodologies. An Introduction to the Interoretations of Visual Materials, Sage Publications. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Dymarczyk | |
Prowadzący grup: | Waldemar Dymarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Ferenc | |
Prowadzący grup: | Tomasz Ferenc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia mają charakter warsztatowy, obejmujący elementy wykładu, konwersatorium, prezentacji zadań wykonanych przez studentów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach oraz realizacja kilku zadań praktycznych sprawdzających zdolność posługiwanie się określonymi technikami badwczymi. |
|
Treści kształcenia: | -historia i specyfika rozwoju metod wizulanych w naukach społecznych, - prezentacja technik badawczych oferowanych przez socjologię i antropologię wizualną, w tym między innymi: metodę rekonesnasu fotograficznego, metodę inwentaża kulturowego, re-fotografię, metodę dziennika fotograrficznego, wywiad wspomagany fotograficznie. - prezentacja znaczących projektów badawczych, w których korzystano z metod wizualnych - etyczne aspekty badań wizulanych - projektowanie badania z uwzględnieniem wizulanych technik pozyskiwania danych. |
|
Literatura: |
1.Akeret U. David [1975] Photoanalisis. How to interpret the hidden psychological meaning of personal and public photographs. New York: Ed. Thomas Humber. 2.Barthes Roland [1996], Światło obrazu. Uwagi o fotografii, Warszawa, Wydawnictwo KR 3.Berger John [1997], Sposoby widznia, tłum. Mariusz Bryl, Rebis, Poznań. 4.Olechnicki Krzysztof [2003], Antropologia obrazu. Fotografia jako metoda, przedmiot i medium nauk społecznych, Warszawa, Oficyna Naukowa. 5.Rose Gillian [2001], Visual Methodologies. An Introduction to the Interoretations of Visual Materials, Sage Publications. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.