Gramatyka praktyczna 4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-GL402A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka praktyczna 4 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Studenci muszą posiadać kompetencje w zakresie języka niemieckiego na poziomie B2 wg ESOKJ. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez grupy zajęciowe „B” wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie stosowania struktur gramatycznych języka niemieckiego w wypowiedziach pisemnych i ustnych na poziomie B2+ wg ESOKJ |
Efekty uczenia się: |
1) Po ukończeniu kursu student/ka: Wiedza: (zna i rozumie) • e1 zna wymagane dla poziomu językowego B2+ terminy i pojęcia służące do opisu struktur gramatycznych poznanych na zajęciach (01G-1A_W02) • e2 zna i poprawnie opisuje poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B2+ struktury gramatyczne, reguły ich stosowania oraz relacje między nimi (01G-1A_W03) Umiejętności: (potrafi) • e3 potrafi poprawnie stosować poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B2+ struktury gramatyczne w wypowiedziach pisemnych i ustnych (01G-1A_U01) • e4 potrafi poprawnie analizować płaszczyznę gramatyczną wypowiedzi na poziomie językowym B2+ w odniesieniu do ich funkcji pragmatycznej (01G-1A_U01) • e5 potrafi dokonać korekty niepoprawnych form i struktur gramatycznych występujących w wypowiedziach w języku niemieckim na poziomie B2+ (01G-1A_U01) • e6 potrafi rozpoznać różnice w strukturach gramatycznych wymaganych dla poziomu B2+ pomiędzy językiem niemieckim i polskim (01G-1A_U01) Kompetencje (jest gotów do): • e7 jest gotów do krytycznej oceny własnych kompetencji językowych w zakresie gramatyki (01G-1A_K01) • e8 jest gotów do uznania znaczenia kompetencji gramatycznych dla komunikacji w języku niemieckim (01G-1A_K01) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Sadziński | |
Prowadzący grup: | Witold Sadziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8 Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6 |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej). Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych: przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0) przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5) przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0) przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5) przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0) oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne oceniane efekty z z zakresu kompetencji (e7, e8): aktywna praca w ramach zajęć |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • sprawdziany pisemne • zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne • pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy: • czasowniki rozdzielnie i nierozdzielnie złożone (wybrane zagadnienia na poziomie B2) • nominalizacja i werbalizacja • transformacja konstrukcji przydawkowych na zdania przydawkowe i odwrotnie • strona bierna Zustandspassiv • Konjunktiv I i mowa zależna |
|
Literatura: |
Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2 Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung Fandrych, Christian: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Mittelstufe B2-C1 Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe – B2-C1 Földeak, Hans (2001): Sag's besser. Arbeitsbuch für Fortgeschrittene.Teil 1 und 2. Materiały własne prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Sadziński | |
Prowadzący grup: | Witold Sadziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8 Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6 |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej). Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych: przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0) przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5) przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0) przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5) przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0) oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne oceniane efekty z z zakresu kompetencji (e7, e8): aktywna praca w ramach zajęć |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • sprawdziany pisemne • zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne • pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy: • czasowniki rozdzielnie i nierozdzielnie złożone (wybrane zagadnienia na poziomie B2) • nominalizacja i werbalizacja • transformacja konstrukcji przydawkowych na zdania przydawkowe i odwrotnie • strona bierna Zustandspassiv • Konjunktiv I i mowa zależna |
|
Literatura: |
Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2 Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung Fandrych, Christian: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Mittelstufe B2-C1 Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe – B2-C1 Földeak, Hans (2001): Sag's besser. Arbeitsbuch für Fortgeschrittene.Teil 1 und 2. Materiały własne prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Wesołowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Wesołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.