UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka praktyczna 4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-GL402A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gramatyka praktyczna 4
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci muszą posiadać kompetencje w zakresie języka niemieckiego na poziomie B2 wg ESOKJ.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest uzyskanie przez grupy zajęciowe „B” wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie stosowania struktur gramatycznych języka niemieckiego w wypowiedziach pisemnych i ustnych na poziomie B2+ wg ESOKJ

Efekty uczenia się:

1) Po ukończeniu kursu student/ka:

Wiedza:

(zna i rozumie) • e1 zna wymagane dla poziomu językowego B2+ terminy i pojęcia służące do opisu struktur gramatycznych poznanych na zajęciach (01G-1A_W02)

• e2 zna i poprawnie opisuje poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B2+ struktury gramatyczne, reguły ich stosowania oraz relacje między nimi (01G-1A_W03)

Umiejętności:

(potrafi) • e3 potrafi poprawnie stosować poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B2+ struktury gramatyczne w wypowiedziach pisemnych i ustnych (01G-1A_U01)

• e4 potrafi poprawnie analizować płaszczyznę gramatyczną wypowiedzi na poziomie językowym B2+ w odniesieniu do ich funkcji pragmatycznej (01G-1A_U01)

• e5 potrafi dokonać korekty niepoprawnych form i struktur gramatycznych występujących w wypowiedziach w języku niemieckim na poziomie B2+ (01G-1A_U01)

• e6 potrafi rozpoznać różnice w strukturach gramatycznych wymaganych dla poziomu B2+ pomiędzy językiem niemieckim i polskim (01G-1A_U01)

Kompetencje (jest gotów do): • e7 jest gotów do krytycznej oceny własnych kompetencji językowych w zakresie gramatyki (01G-1A_K01)

• e8 jest gotów do uznania znaczenia kompetencji gramatycznych dla komunikacji w języku niemieckim (01G-1A_K01)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Witold Sadziński
Prowadzący grup: Witold Sadziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8

Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6


Sposoby i kryteria oceniania:

Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej).

Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych:

przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0)

przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5)

przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0)

przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5)

przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0)


 oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć

 oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne

 oceniane efekty z z zakresu kompetencji (e7, e8): aktywna praca w ramach zajęć


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• sprawdziany pisemne

• zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne

• pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć


Szczegółowe treści kształcenia:

Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy:

• czasowniki rozdzielnie i nierozdzielnie złożone (wybrane zagadnienia na poziomie B2)

• nominalizacja i werbalizacja

• transformacja konstrukcji przydawkowych na zdania przydawkowe i odwrotnie

• strona bierna Zustandspassiv

• Konjunktiv I i mowa zależna


Literatura:

Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2

Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung

Fandrych, Christian: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Mittelstufe B2-C1

Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe – B2-C1

Földeak, Hans (2001): Sag's besser. Arbeitsbuch für Fortgeschrittene.Teil 1 und 2.

Materiały własne prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Witold Sadziński
Prowadzący grup: Witold Sadziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8

Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6


Sposoby i kryteria oceniania:

Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej).

Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych:

przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0)

przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5)

przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0)

przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5)

przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0)


 oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć

 oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne

 oceniane efekty z z zakresu kompetencji (e7, e8): aktywna praca w ramach zajęć


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• sprawdziany pisemne

• zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne

• pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć


Szczegółowe treści kształcenia:

Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy:

• czasowniki rozdzielnie i nierozdzielnie złożone (wybrane zagadnienia na poziomie B2)

• nominalizacja i werbalizacja

• transformacja konstrukcji przydawkowych na zdania przydawkowe i odwrotnie

• strona bierna Zustandspassiv

• Konjunktiv I i mowa zależna


Literatura:

Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2

Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung

Fandrych, Christian: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Mittelstufe B2-C1

Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe – B2-C1

Földeak, Hans (2001): Sag's besser. Arbeitsbuch für Fortgeschrittene.Teil 1 und 2.

Materiały własne prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6