Praktyka opiekuńczo-wychowawcza
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-GLDG04 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka opiekuńczo-wychowawcza |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Student musi zaliczyć kolejne semestry przygotowujące do kolejnych etapów praktyk. |
Skrócony opis: |
Praktyki opiekuńczo-wychowawcze (realizowane po zajęciach wchodzących w skład modułu 1 w wymiarze 30 godzin po semestrze III ), których celem jest zweryfikowanie nabytej wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki w realiach szkolnych. Studenci będą mogli obserwować życie szkoły jako placówki edukacyjno– wychowawczej, zapoznać się z problemami środowiska uczniowskiego oraz ze sposobami ich rozwiązywania. |
Efekty uczenia się: |
W wyniku czynnego uczestniczenia w zajęciach studenci: 3.1 znają: e1 – specyfikę szkoły lub placówki dydaktycznej, w której odbywają praktykę, w szczególności zadania dydaktyczne, sposób funkcjonowania i organizację pracy pracowników – uczestników procesów pedagogicznych oraz dokumentację prowadzoną przez placówkę oświatową, 01SN1A_W04 e2 – rolę, funkcję i zadania dydaktyczne nauczyciela przedmiotowego,01SN1A_W05 e3 – warsztat pracy nauczyciela przedmiotowego – wychowawcy, tj.: zasady, metody, strategie i techniki nauczania i uczenia się potrzebne do zaplanowania, przygotowania, przeprowadzenia i ewaluacji procesu dydaktycznego z konkretną grupą docelową,01SN1A_WO5 e4 – środki dydaktyczne i metody pracy z nimi potrzebne do przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych,01SN1A_W05 e5 – dokumentację prowadzoną przez nauczyciela – wychowawcę, 01SN1A_W04 e6 – metody ewaluacji i autorefleksji,01SN1A_W08 3.2 umieją : e7 – obserwować i ocenić czynności wychowawcze i działania dydaktyczne nauczyciela języka niemieckiego – opiekuna praktyk z ramienia szkoły, 01SN1A_U01, 01SN1A_U02 e8 – dokonać analizy obserwowanej lekcji pod kątem jej efektywności, 01SN1A_U03 e9 – samodzielnie zaplanować, przygotować, przeprowadzić i ocenić lekcję języka niemieckiego,01SN1A_U04 e10 – przygotować proces dydaktyczny, dostosować go potrzeb kognitywnych i językowych konkretnej grupy docelowej , 01SN1A_U04 e11 – nawiązać komunikację z konkretną grupą docelową w języku ojczystym i właściwie rozwijać komunikację w języku obcym,01SN1A_U07 e12 – wykorzystać różne pomoce dydaktyczne w celu przygotowania procesu dydaktycznego dla wszystkich typów uczących się,01SN1A_U05 e13 – zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces kontroli osiągnięć w konkretnej grupie docelowej,01SN1A_U04 e14 – przygotować dokumentację lekcji, dokumentować przebieg procesu dydaktycznego na różnych etapach edukacyjnych 01SN1A_U04 e15 – dokonać ewaluacji własnej pracy dydaktycznej oraz autorefleksji przygotowania do pracy w zawodzie nauczyciela języka niemieckiego. 01SN1A_U03: e16 – aktywizowania aktywności poznawczej uczniów,01SN1A_04 3.3. potrafią e17 – współpracować z nauczycielami oraz uczniami w podejmowaniu konkretnych działań dydaktycznych 01SN1A_K03 e18 – uznać konieczność doskonalenia swojego warsztatu nauczyciela 01SN1A_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.