UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka przedmiotu I.3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-GLDG501
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka przedmiotu I.3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci powinni posiadać szeroką wiedzę z zakresu dydaktyki szczegółowej.



Skrócony opis:

Zajęcia uświadamiają studentom znaczenie posiadania odpowiedniej wiedzy dydaktycznej i metodycznej w organizacji procesu kształcenia kompetencji komunikacyjnej w języku obcym. Treści zajęć skupiają uwagę studentów wokół szczegółowych zagadnień z zakresu dydaktyki szczegółowej oraz metodyki nauczania języków obcych w organizacji właściwego procesu dydaktycznego na wybranym etapie edukacyjnym z określoną grupą docelową.

Efekty uczenia się:

3. Efekty kształcenia

W wyniku czynnego uczestniczenia w zajęciach studenci pogłębiają wiedzę z zakresu organizowania procesu dydaktycznego, poznając nowe formy uczenia się wpierające autonomię, motywację, (e1-e8) i rozwijają umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej (e9-e16).

3.1 znają:

e1 – różne metody nauczania i uczenia się gramatyki 01SN1A_W05

e2 – techniki pracy z materiałem leksykalnym na lekcji 01SN1A_W05

e3 – zasady kształcenia kompetencji interkulturowej 01SN1A_W05

e4 – zasady przygotowania dodatkowych materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem nowych mediów 01SN1A_W05,01SN1A_W07

e5 – klasyfikację gier i zabaw językowych 01SN1A_W05

e6 – sposoby przygotowania testów 01SN1A_W05

e7 – zasady oceniania i kryteria oceny 01SN1A_W05

e8 – metodę projektową i inne formy rozwijania autonomii ucznia 01SN1A_W05

3.2 potrafią:

e9 – przygotować pełen konspekt lekcji języka obcego 01SN1A_U04

e10 – przygotować środki dydaktyczne kształcące konkretne umiejętności 01SN1A_U05

e11 – opracować konspekt lekcji kształcącej kompetencję interkulturalną 01SN1A_U04

e12 – przygotować gry i zabawy językowe 01SN1A_U04

e13– zaplanować test i przygotować kryterium jego oceny01SN1A_U04

e14– zaplanować zajęcia dydaktyczne w oparciu o metodę projektową 01SN1A_U04

e15– zastosować wiedzę teoretyczną w działaniach dydaktycznych 01SNA1_U02,

e16 – przygotować pełną dokumentację jednostki lekcyjnej 01SNA1_U04

3.3 posiadają umiejętność:

e17 – współpracy z innymi uczestnikami procesu dydaktycznego 01SNA1_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6