Dydaktyka przedmiotu I.3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-GLOT500 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka przedmiotu I.3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Studenci powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki szczegółowej. |
Skrócony opis: |
Zajęcia uświadamiają studentom znaczenie posiadania odpowiedniej wiedzy dydaktycznej i metodycznej w organizacji procesu kształcenia kompetencji komunikacyjnej w języku obcym. Treści zajęć skupiają uwagę studentów wokół szczegółowych zagadnień z zakresu dydaktyki szczegółowej oraz metodyki nauczania języków obcych w organizacji właściwego procesu dydaktycznego na wybranym etapie edukacyjnym z określoną grupą docelową. |
Efekty uczenia się: |
W wyniku czynnego uczestniczenia w zajęciach studenci pogłębiają wiedzę z zakresu organizowania procesu dydaktycznego, poznając nowe formy uczenia się wpierające autonomię, motywację, (e1-e8) i rozwijają umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej (e9-e16). 3.1 znają: e1 – różne metody nauczania i uczenia się gramatyki 01SN1A_W05 e2 – techniki pracy z materiałem leksykalnym na lekcji 01SN1A_W05 e3 – zasady kształcenia kompetencji interkulturowej 01SN1A_W05 e4 – zasady przygotowania dodatkowych materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem nowych mediów 01SN1A_W05,01SN1A_W07 e5 – klasyfikację gier i zabaw językowych 01SN1A_W05 e6 – sposoby przygotowania testów 01SN1A_W05 e7 – zasady oceniania i kryteria oceny 01SN1A_W05 e8 – metodę projektową i inne formy rozwijania autonomii ucznia 01SN1A_W05 3.2 potrafią: e9 – przygotować pełen konspekt lekcji języka obcego 01SN1A_U04 e10 – przygotować środki dydaktyczne kształcące konkretne umiejętności 01SN1A_U05 e11 – opracować konspekt lekcji kształcącej kompetencję interkulturalną 01SN1A_U04 e12 – przygotować gry i zabawy językowe 01SN1A_U04 e13– zaplanować test i przygotować kryterium jego oceny01SN1A_U04 e14– zaplanować zajęcia dydaktyczne w oparciu o metodę projektową 01SN1A_U04 e15– zastosować wiedzę teoretyczną w działaniach dydaktycznych 01SNA1_U02, e16 – przygotować pełną dokumentację jednostki lekcyjnej 01SNA1_U04 3.3 posiadają umiejętność: e17 – współpracy z innymi uczestnikami procesu dydaktycznego 01SNA1_K03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Wesołowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Wesołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Wesołowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Wesołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład problemowy z prezentacją multimedialną (e1,e2,e3,e4,e5 e6), metoda projektowa (e8,e14,e15), elementy warsztatowe( e9,e10,e11,e12,e13) pogadanka |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | – Lekcja oparta na deduktywnej i induktywnej metodzie nauczania gramatyki – Organizacja materiałów dydaktycznych: zadania i ćwiczenia kształcące poprawność językową – Lekcja poświęcona automatyzacji materiału leksykalnego – Metody i techniki zapamiętywania materiału leksykalnego stosowane na lekcji języka obcego – Kształcenie kompetencji interkulturowej – Lekcja przygotowana w oparciu o treści kulturoznawcze – Materiały dydaktyczne na lekcji języka obcego – Gry i zabawy językowe – Kształcenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o zabawy językowe – Ewaluacja procesu dydaktycznego na kolejnych etapach edukacyjnych – testowanie – Proces oceniania – Metoda projektowa – Lekcja języka niemieckiego oparta na projekcie – Przygotowanie do praktyk pedagogicznych |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | – Lekcja oparta na deduktywnej i induktywnej metodzie nauczania gramatyki – Organizacja materiałów dydaktycznych: zadania i ćwiczenia kształcące poprawność językową – Lekcja poświęcona automatyzacji materiału leksykalnego – Metody i techniki zapamiętywania materiału leksykalnego stosowane na lekcji języka obcego – Kształcenie kompetencji interkulturowej – Lekcja przygotowana w oparciu o treści kulturoznawcze – Materiały dydaktyczne na lekcji języka obcego – Gry i zabawy językowe – Kształcenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o zabawy językowe – Ewaluacja procesu dydaktycznego na kolejnych etapach edukacyjnych – testowanie – Proces oceniania – Metoda projektowa – Lekcja języka niemieckiego oparta na projekcie – Przygotowanie do praktyk pedagogicznych |
|
Literatura: |
1. Benito, J., Dreke, M.: Spielend Deutsch lernen. Langenscheidt 1997 2. Bimmel, P., Kast, B., Neuner G.: Deutschunterricht planen. Fernstudienreihe, Langenscheidt 2001 3. Bischof, M., Kessling, V.: Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudienreihe, Langenscheidt 2000 4. Bohn, G.: Probleme der Wortschatzarbeit. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1994 5. Doyé, P.: Typologie der Testaufgaben für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Fernstudieneinheit, Langenscheidt 1998 6. Ehlers, H.S.: Lesen als Verstehen. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1998 7. Funk, H., Koenig, M.: Grammatik lehren und lernen. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1996 8. Getraude, H.: Deutsch lehren. Diesterweg 1991 9. Kast, B. Neuner, G.: Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. FiTuP, Langenscheidt 1999 10. Kleppin, G. K.: Fehler und Fehlerkorrektur. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1997 11. Komorowska, H.: Wybrane problemy nauczania języków obcych. WSiP. Warszawa 1984 12. Macaire, D., Hosch ,W.: Bilder in der Landeskunde. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1995 13. Mueller, B.: Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1999 14. Mueller, D.: Anders lernen im Fremdsprachenunterricht. FiTuP, Langenscheidt 2000 15. Neuner, G., Krüger, M., Grewer, U.: Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Langenscheidt. Berlin und München 1981 16. Neuner, H. G., Hunfeld, H.: Methoden des fremdsprachlichen Unterrichts. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1991 17. Pfeiffer, W.: Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Wagros. Poznań 2001 18. Rampillon, Ute: Lernen leichter machen. Hueber 2000 19. Röhr, G.: Erschließen aus dem Kontext. FiTuP, Langenscheidt 1993 20. Strauss, D.: Didaktik und Methodik. Deutsch als Fremdsprache. Langenscheidt. Berlin und München 1984 21. Weigmann Jürgen: Unterrichtsmodelle für DaF. Hueber 2000 22. Weigmann, J.: Unterrichtsmodelle für DaF. Hueber 2000 23. Ziebel, B.: Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1996 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.