UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka przedmiotu I.3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-GLOT500
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka przedmiotu I.3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki szczegółowej.


Skrócony opis:

Zajęcia uświadamiają studentom znaczenie posiadania odpowiedniej wiedzy dydaktycznej

i metodycznej w organizacji procesu kształcenia kompetencji komunikacyjnej w języku obcym. Treści zajęć skupiają uwagę studentów wokół szczegółowych zagadnień z zakresu dydaktyki szczegółowej oraz metodyki nauczania języków obcych w organizacji właściwego procesu dydaktycznego na wybranym etapie edukacyjnym z określoną grupą docelową.

Efekty uczenia się:

W wyniku czynnego uczestniczenia w zajęciach studenci pogłębiają wiedzę z zakresu organizowania procesu dydaktycznego, poznając nowe formy uczenia się wpierające autonomię, motywację, (e1-e8) i rozwijają umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej (e9-e16).

3.1 znają:

e1 – różne metody nauczania i uczenia się gramatyki 01SN1A_W05

e2 – techniki pracy z materiałem leksykalnym na lekcji 01SN1A_W05

e3 – zasady kształcenia kompetencji interkulturowej 01SN1A_W05

e4 – zasady przygotowania dodatkowych materiałów dydaktycznych z wykorzystaniem nowych mediów 01SN1A_W05,01SN1A_W07

e5 – klasyfikację gier i zabaw językowych 01SN1A_W05

e6 – sposoby przygotowania testów 01SN1A_W05

e7 – zasady oceniania i kryteria oceny 01SN1A_W05

e8 – metodę projektową i inne formy rozwijania autonomii ucznia 01SN1A_W05

3.2 potrafią:

e9 – przygotować pełen konspekt lekcji języka obcego 01SN1A_U04

e10 – przygotować środki dydaktyczne kształcące konkretne umiejętności 01SN1A_U05

e11 – opracować konspekt lekcji kształcącej kompetencję interkulturalną 01SN1A_U04

e12 – przygotować gry i zabawy językowe 01SN1A_U04

e13– zaplanować test i przygotować kryterium jego oceny01SN1A_U04

e14– zaplanować zajęcia dydaktyczne w oparciu o metodę projektową 01SN1A_U04

e15– zastosować wiedzę teoretyczną w działaniach dydaktycznych 01SNA1_U02,

e16 – przygotować pełną dokumentację jednostki lekcyjnej 01SNA1_U04

3.3 posiadają umiejętność:

e17 – współpracy z innymi uczestnikami procesu dydaktycznego 01SNA1_K03

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy z prezentacją multimedialną (e1,e2,e3,e4,e5 e6), metoda projektowa (e8,e14,e15), elementy warsztatowe( e9,e10,e11,e12,e13) pogadanka



Sposoby i kryteria oceniania:

– Lekcja oparta na deduktywnej i induktywnej metodzie nauczania gramatyki

– Organizacja materiałów dydaktycznych: zadania i ćwiczenia kształcące poprawność językową

– Lekcja poświęcona automatyzacji materiału leksykalnego

– Metody i techniki zapamiętywania materiału leksykalnego stosowane na lekcji języka obcego

– Kształcenie kompetencji interkulturowej

– Lekcja przygotowana w oparciu o treści kulturoznawcze

– Materiały dydaktyczne na lekcji języka obcego

– Gry i zabawy językowe

– Kształcenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o zabawy językowe

– Ewaluacja procesu dydaktycznego na kolejnych etapach edukacyjnych – testowanie

– Proces oceniania

– Metoda projektowa

– Lekcja języka niemieckiego oparta na projekcie

– Przygotowanie do praktyk pedagogicznych


Szczegółowe treści kształcenia:

– Lekcja oparta na deduktywnej i induktywnej metodzie nauczania gramatyki

– Organizacja materiałów dydaktycznych: zadania i ćwiczenia kształcące poprawność językową

– Lekcja poświęcona automatyzacji materiału leksykalnego

– Metody i techniki zapamiętywania materiału leksykalnego stosowane na lekcji języka obcego

– Kształcenie kompetencji interkulturowej

– Lekcja przygotowana w oparciu o treści kulturoznawcze

– Materiały dydaktyczne na lekcji języka obcego

– Gry i zabawy językowe

– Kształcenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o zabawy językowe

– Ewaluacja procesu dydaktycznego na kolejnych etapach edukacyjnych – testowanie

– Proces oceniania

– Metoda projektowa

– Lekcja języka niemieckiego oparta na projekcie

– Przygotowanie do praktyk pedagogicznych


Literatura:

1. Benito, J., Dreke, M.: Spielend Deutsch lernen. Langenscheidt 1997

2. Bimmel, P., Kast, B., Neuner G.: Deutschunterricht planen. Fernstudienreihe, Langenscheidt 2001

3. Bischof, M., Kessling, V.: Landeskunde und Literaturdidaktik. Fernstudienreihe, Langenscheidt 2000

4. Bohn, G.: Probleme der Wortschatzarbeit. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1994

5. Doyé, P.: Typologie der Testaufgaben für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Fernstudieneinheit, Langenscheidt 1998

6. Ehlers, H.S.: Lesen als Verstehen. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1998

7. Funk, H., Koenig, M.: Grammatik lehren und lernen. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1996

8. Getraude, H.: Deutsch lehren. Diesterweg 1991

9. Kast, B. Neuner, G.: Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. FiTuP, Langenscheidt 1999

10. Kleppin, G. K.: Fehler und Fehlerkorrektur. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1997

11. Komorowska, H.: Wybrane problemy nauczania języków obcych. WSiP. Warszawa 1984

12. Macaire, D., Hosch ,W.: Bilder in der Landeskunde. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1995

13. Mueller, B.: Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1999

14. Mueller, D.: Anders lernen im Fremdsprachenunterricht. FiTuP, Langenscheidt 2000

15. Neuner, G., Krüger, M., Grewer, U.: Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Langenscheidt. Berlin und München 1981

16. Neuner, H. G., Hunfeld, H.: Methoden des fremdsprachlichen Unterrichts. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1991

17. Pfeiffer, W.: Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Wagros. Poznań 2001

18. Rampillon, Ute: Lernen leichter machen. Hueber 2000

19. Röhr, G.: Erschließen aus dem Kontext. FiTuP, Langenscheidt 1993

20. Strauss, D.: Didaktik und Methodik. Deutsch als Fremdsprache. Langenscheidt. Berlin und München 1984

21. Weigmann Jürgen: Unterrichtsmodelle für DaF. Hueber 2000

22. Weigmann, J.: Unterrichtsmodelle für DaF. Hueber 2000

23. Ziebel, B.: Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. Fernstudienreihe, Langenscheidt 1996

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6