UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gramatyka praktyczna 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-GLP301A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gramatyka praktyczna 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci muszą posiadać kompetencje w zakresie języka niemieckiego przynajmniej na poziomie A2 wg ESOKJ.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest uzyskanie przez grupy zajęciowe „A” wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie stosowania struktur gramatycznych języka niemieckiego w wypowiedziach pisemnych i ustnych na poziomie B1/B1+ wg ESOKJ.

Efekty uczenia się:

Wiedza:(zna i rozumie)

• e1 zna wymagane dla poziomu językowego B1/B1+ terminy i pojęcia służące do opisu struktur gramatycznych poznanych na zajęciach (01G-1A_W02)

• e2 zna i poprawnie opisuje poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B1/B1+ struktury gramatyczne, reguły ich stosowania oraz relacje między nimi (01G 1A_W03)

Umiejętności

• e3 potrafi poprawnie stosować poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B1/B1+ struktury gramatyczne w wypowiedziach pisemnych i ustnych (01G-1A_U01)

• e4 potrafi poprawnie analizować płaszczyznę gramatyczną wypowiedzi na poziomie językowym B1/B1+ w odniesieniu do ich funkcji pragmatycznej (01G-1A_U01)

• e5 potrafi dokonać korekty niepoprawnych form i struktur gramatycznych występujących w wypowiedziach w języku niemieckim na poziomie B1/B1+ (01G-1A_U01)

• e6 potrafi rozpoznać różnice w strukturach gramatycznych wymaganych dla poziomu B1/B1+ pomiędzy językiem niemieckim i polskim (01G-1A_U01)

Kompetencje (jest gotów do):

-• e7 jest gotów do krytycznej oceny własnych kompetencji językowych w zakresie gramatyki (01G-1A_K01)

• e8 jest gotów do uznania znaczenia kompetencji gramatycznych dla komunikacji w języku niemieckim (01G-1A_K01)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Michoń
Prowadzący grup: Marcin Michoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8

Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6


Sposoby i kryteria oceniania:

Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej).

Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych:

przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0) 

przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5) 

przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0) 

przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5) 

przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0) 


• oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć

• oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne

• oceniane efekty z z zakresu kompetencji (e7, e8): aktywna praca w ramach zajęć


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• sprawdziany pisemne

• zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne

• pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia

Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy:

• deklinacja przymiotnika (po rodzajniku „zerowym” i po wybranych zaimkach, np. viele, beide, alle, einige)

• deklinacja „n” rzeczownika oraz odmiana rzeczowników odprzymiotnikowych;

• konstrukcje bezokolicznikowe z zu i możliwości przekształcenia na konstrukcje zdaniowe ze spójnikiem dass

• czasowniki modalne w czasie Perfekt

• strona bierna Vorgangspassiv w czasie Perfekt

• zdania okolicznikowe czasu ze spójnikami nachdem, sobald w powiązaniu z formą czasownikową Plusquamperfekt

• konstrukcje zdań o funkcji przyzwolenia z konektorami obwohl i trotzdem • konstrukcje okolicznikowe celu z um … zu oraz damit

• formy czasowników nieregularnych w czasie Präteritum, Perfekt (rozszerzenie zagadnienia m. in. o stosowanie form posiłkowych haben i sein w czasie Perfekt)

Literatura:

• Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2

• Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung

• Fandrych, Christian, Tallowitz, Ullrike: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Grundstufe A1-B1.

• Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe - A1-B1

• Materiały własne prowadzącego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Witold Sadziński
Prowadzący grup: Witold Sadziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8

Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6


Sposoby i kryteria oceniania:

Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej).

Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych:

przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0) 

przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5) 

przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0) 

przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5) 

przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0) 


• oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć

• oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne

• oceniane efekty z z zakresu kompetencji (e7, e8): aktywna praca w ramach zajęć


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

• sprawdziany pisemne

• zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne

• pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia

Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy:

• deklinacja przymiotnika (po rodzajniku „zerowym” i po wybranych zaimkach, np. viele, beide, alle, einige)

• deklinacja „n” rzeczownika oraz odmiana rzeczowników odprzymiotnikowych;

• konstrukcje bezokolicznikowe z zu i możliwości przekształcenia na konstrukcje zdaniowe ze spójnikiem dass

• czasowniki modalne w czasie Perfekt

• strona bierna Vorgangspassiv w czasie Perfekt

• zdania okolicznikowe czasu ze spójnikami nachdem, sobald w powiązaniu z formą czasownikową Plusquamperfekt

• konstrukcje zdań o funkcji przyzwolenia z konektorami obwohl i trotzdem • konstrukcje okolicznikowe celu z um … zu oraz damit

• formy czasowników nieregularnych w czasie Präteritum, Perfekt (rozszerzenie zagadnienia m. in. o stosowanie form posiłkowych haben i sein w czasie Perfekt)

Literatura:

• Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2

• Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung

• Fandrych, Christian, Tallowitz, Ullrike: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Grundstufe A1-B1.

• Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe - A1-B1

• Materiały własne prowadzącego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6