Gramatyka praktyczna 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-GLZ302A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka praktyczna 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Studenci muszą posiadać kompetencje w zakresie języka niemieckiego na poziomie B1+ wg ESOKJ. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest uzyskanie przez grupy zajęciowe „B” wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie stosowania struktur gramatycznych języka niemieckiego w wypowiedziach pisemnych i ustnych na poziomie B2 wg ESOKJ. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student/ka: Wiedza: (zna i rozumie) • e1 zna wymagane dla poziomu językowego B2 terminy i pojęcia służące do opisu struktur gramatycznych poznanych na zajęciach (01G-1A_W02) • e2 zna i poprawnie opisuje poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B2 struktury gramatyczne, reguły ich stosowania oraz relacje między nimi (01G-1A_W03) Umiejętności: (potrafi) • e3 potrafi poprawnie stosować poznane na zajęciach, wymagane dla poziomu B2 struktury gramatyczne w wypowiedziach pisemnych i ustnych (01G-1A_U01) • e4 potrafi poprawnie analizować płaszczyznę gramatyczną wypowiedzi na poziomie językowym B2 w odniesieniu do ich funkcji pragmatycznej (01G-1A_U01) • e5 potrafi dokonać korekty niepoprawnych form i struktur gramatycznych występujących w wypowiedziach w języku niemieckim na poziomie B2 (01G-1A_U01) • e6 potrafi rozpoznać różnice w strukturach gramatycznych wymaganych dla poziomu B2 pomiędzy językiem niemieckim i polskim (01G-1A_U01) Kompetencje (jest gotów do): • e7 jest gotów do krytycznej oceny własnych kompetencji językowych w zakresie gramatyki (01G-1A_K01) • e8 jest gotów do uznania znaczenia kompetencji gramatycznych dla komunikacji w języku niemieckim (01G-1A_K01) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Prasalski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Prasalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Wesołowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Wesołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8 Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6 |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposoby i kryteria oceniania Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej). Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych: przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0) przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5) przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0) przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5) przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0) • oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć • oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: • sprawdziany pisemne • zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne • pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Treści kształcenia Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy: • formy alternatywne/zastępcze dla strony biernej Vorgangspassiv • formy alternatywne dla czasowników modalnych • Imiesłowy czasu teraźniejszego (Partizip Präsens) i czasu przeszłego (Partizip Perfekt) – transformacja na zdania przydawkowe • zdania okolicznikowe skutku (so … dass, sodass) • konstrukcje zdań okolicznikowych sposobu z ohne dass/zu, (an)statt dass/zu, dadurch dass, indem • Konjunktiv II Präteritum i Plusquamperfekt w zdaniach warunkowych • Wybrane przyimki łączące się z rzeczownikami w przypadku Genitiv (np. außerhalb, anstatt, aufgrund) |
|
Literatura: |
Literatura • Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2 • Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung • Fandrych, Christian: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Mittelstufe B2-C1 • Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe – B2-C1 • Materiały własne prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Maras | |
Prowadzący grup: | Tomasz Maras | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Celem przedmiotu jest uzyskanie przez grupy zajęciowe „B” wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie stosowania struktur gramatycznych języka niemieckiego w wypowiedziach pisemnych i ustnych na poziomie B2 wg ESOKJ. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda klasyczna problemowa: e1, e2, e7, e8 Metoda ćwiczeniowa: e3, e4, e5, e6 |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zajęcia są zaliczane na podstawie ocen. Oceniana jest aktywna praca w ramach zajęć (20% oceny końcowej) oraz sprawdziany pisemne (80% oceny końcowej). Skala ocen dla sprawdzianów pisemnych: przy osiągnięciu przez studenta 60 – 68% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny (3,0) przy osiągnięciu przez studenta 68,1 – 76% maksymalnej liczby punktów – ocena: dostateczny plus (3,5) przy osiągnięciu przez studenta 76,1 – 84% maksymalnej liczby punktów – ocena: dobry (4,0) przy osiągnięciu przez studenta 86,1 – 92% maksymalnej liczby punktów– ocena: dobry plus (4,5) przy osiągnięciu przez studenta 92,1 – 100% maksymalnej liczby punktów – ocena: bardzo dobry (5,0) - oceniane efekty z zakresu wiedzy (e1, e2,): aktywna praca w ramach zajęć - oceniane efekty z z zakresu umiejętności (e3, e4, e5, e6): aktywna praca w ramach zajęć, sprawdziany pisemne - oceniane efekty z z zakresu kompetencji (e7, e8): aktywna praca w ramach zajęć |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | · sprawdziany pisemne · zadania wykonywane w toku zajęć – odpowiedzi/wypowiedzi ustne, odpowiedzi/wypowiedzi pisemne · pisemne zadania praktyczne wykonywane w ramach przygotowania się do zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Przewidziane jest omówienie następujących zagadnień, przy czym ich lista może zostać zmodyfikowana w zależności od potrzeb grupy: · formy alternatywne/zastępcze dla strony biernej Vorgangspassiv · formy alternatywne dla czasowników modalnych · Imiesłowy czasu teraźniejszego (Partizip Präsens) i czasu przeszłego (Partizip Perfekt) – transformacja na zdania przydawkowe · zdania okolicznikowe skutku (so … dass, sodass) · konstrukcje zdań okolicznikowych sposobu z ohne dass/zu, (an)statt dass/zu, dadurch dass, indem · Konjunktiv II Präteritum i Plusquamperfekt w zdaniach warunkowych · Wybrane przyimki łączące się z rzeczownikami w przypadku Genitiv (np. außerhalb, anstatt, aufgrund) |
|
Literatura: |
- Buscha, Anne / Szita, Szilvia (2015): B-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Sprachniveau B1/B2 - Dreyer, Hilke / Schmitt, Richard (2015): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik - aktuell: Neubearbeitung - Fandrych, Christian: Klipp und Klar: Übungsgrammatik Mittelstufe B2-C1 - Jin, Friederike / Voss, Ute: Grammatik aktiv - Deutsch als Fremdsprache - 2. aktualisierte Ausgabe – B2-C1 - Materiały własne prowadzącego |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.