UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna ciągła

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-GM403NJO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna ciągła
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Skrócony opis:

Celem przedmiotowych praktyk pedagogicznych ciągłych jest zapoznanie studenta ze specyfiką szkoły podstawowej i ponadpodstawowej oraz specyfiką pracy nauczyciela przedmiotu; umożliwienie studentom obserwacji i prowadzenia lekcji języka niemieckiego (po obserwacji kilkunastu lekcji) i analiza ich przebiegu; zorganizowanie pracy indywidualnej z uczniami (diagnozowanie zdolności i potrzeb, projektowanie i realizowanie zajęć z wybranym uczniem lub grupą uczniów).W miarę możliwości umożliwienie udziału w spotkaniach zespołu przedmiotowego.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student/ka zna i rozumie:

ew1. zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty 01SN–2A_W38

ew2. sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty 01SN–2A_W39

ew3. rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty 01SN–2A_W40

UMIEJĘTNOŚCI

Student/ka potrafi:

eu1. wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela w szkole ponadpodstawowej, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej 01SN–2A_U41

eu2. zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć z języka niemieckiego 01SN–2A_U42

eu3. analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno- -pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk w szkole 01SN–2A_U43

eu4. podejmować współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym 01SN–2A_U35

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student/ka jest gotów/gotowa do:

ek1. skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych 01SN–1A_K19

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-02-23 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Metody dydaktyczne:

Dyskusja (ew1,ew2,ew3, eu1,eu3,eu4,ek1)

Sposoby i kryteria oceniania:

Przedmiot jest zaliczany na podstawie opinii nauczyciela opiekuna praktyk i wypełnionej przez niego karty przebiegu praktyk ( 80%oceny). Studenci/studentki po zakończeniu praktyk przygotowują portfolio sprawdzane przez kierunkowego opiekuna praktyk.(20%)

Portfolio zawiera: wybrane arkusze obserwacyjne, raport funkcjonowania szkoły, konspekty z lekcji. Dołączają wypełniony dziennik praktyk z autorefleksją


Kryteria ocen dla konspektów i arkuszy obserwacyjnych

-poprawność merytoryczna

-spójność wypowiedzi

-wkład pracy

Ocena na zaliczenie jest oceną średnią wszystkich osiągnięć studentów/studentek uznanych za:

1. dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyników w granicach 60 – 68% – ocena dostateczna (3,0)

2. więcej niż dostateczne – przy osiągnięciu przez studenta wyników w granicach 68,1 –76% – ocena dostateczna plus (3,5)

3. dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyników w granicach 76,1 – 84% – ocena dobra (4,0)

4. więcej niż dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyników w granicach 84,1– 92% – ocena dobra plus (4,5)

5. bardzo dobre – przy osiągnięciu przez studenta wyników w granicach 92,1 – 100% – ocena bardzo dobra (5,0)


- oceniane efekty z zakresu wiedzy (ew1, ew2, ew3,e4,eu5 ): konspekty lekcji i arkusze obserwacyjne

- oceniane efekty z z zakresu umiejętności (eu1, eu2, eu3, eu4): przygotowanie i przeprowadzenie lekcji,własne propozycje zadań

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

arkusze obserwacji lekcji hospitowanych

konspekty lekcji przygotowanych

ocena współpracującego nauczyciela


Szczegółowe treści kształcenia:

Szczegółowe treści kształcenia

-podstawa programowa, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu w szkole podstawowej/ponadpodstawowej, struktura wiedzy , kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu

- kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela

-metodyka realizacji poszczególnych treści (dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się w zależności od etapu edukacji)

-organizacja pracy na lekcji

-warsztat pracy nauczyciela

Literatura:

podana na zajęciach z dydaktyki przedmiotu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne śródroczne, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki pedagogiczne śródroczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki pedagogiczne śródroczne, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Praktyki pedagogiczne śródroczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-5