UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna śródroczna II.2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-GMAN307
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna śródroczna II.2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Studenci/-tki muszą uczestniczyć w zajęciach z modułu B,C i D

Skrócony opis:

Praktyki pedagogiczne śródroczne ujęte w programie specjalności nauczycielskiej jako zajęcia z modułu D stanowią praktyczne przygotowanie studentów/-ek filologii germańskiej na studiach magisterskich do roli nauczyciela języka niemieckiego. Ich celem jest zweryfikowanie nabytej wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu w realiach szkolnych. Realizowane są równoległe z zajęciami wchodzącymi w skład modułu B, C i D. Praktyki śródroczne odbywają się w toku studiów jako zajęcia dydaktyczne w wymiarze 2x30 godzin w semestrze (semestr 2 -szkoła podstawowa, semestr 3- szkoła ponadpodstawowa) , Celem praktyk jest zaznajomienie studentów/-ek ze specyfiką pracy nauczyciela przedmiotowego. Służą temu hospitacje lekcji u doświadczonego nauczyciela przedmiotu i ich wspólne omawianie. Podczas praktyk studenci /-tki przygotowują własne scenariusze lekcji, które przeprowadzają w obecności koleżanek i kolegów z grupy.

Efekty uczenia się:

1. W zakresie wiedzy studenci/-tki znają:

e1 – specyfikę szkoły lub placówki dydaktycznej, w której odbywają praktykę, w szczególności zadania dydaktyczne, sposób funkcjonowania i organizację pracy pracowników – uczestników procesów pedagogicznych oraz dokumentację prowadzoną przez placówkę oświatową,D.1/E.1.W1.

e2 – rolę, funkcję i zadania dydaktyczne nauczyciela przedmiotowego D.1/E.1.W1. D.1/E.1.W2. 

e3 – warsztat pracy nauczyciela przedmiotowego – wychowawcy, tj.: zasady, metody, strategie i techniki nauczania i uczenia się potrzebne do zaplanowania, przygotowania, przeprowadzenia i ewaluacji procesu dydaktycznego z konkretną grupą docelową,D.1/E.1.W4. D.1/E.1.W6. D.1/E.1.W14.

e4 – środki dydaktyczne i metody pracy z nimi potrzebne do przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych,D.1/E.1.W4. D.1/E.1.W8

e5 – dokumentację prowadzoną przez nauczyciela – wychowawcę, D.1/E.1.W2.

e6 – metody ewaluacji i autorefleksji,D.1/E.1.W3 D.1/E.1.W10.

2. W zakresie umiejętności studenci/-tki umieją :

e7 – obserwować i ocenić czynności wychowawcze i działania dydaktyczne nauczyciela języka niemieckiego D.1/E.1.U1.

e8 – dokonać analizy obserwowanej lekcji pod kątem jej efektywności,D.1/E.1.U1.

e9 – samodzielnie zaplanować, przygotować, przeprowadzić i ocenić lekcję języka niemieckiego,D.1/E.1.U2 ,D.1/E.1.U3.

e10 – przygotować proces dydaktyczny, dostosować go potrzeb kognitywnych i językowych konkretnej grupy docelowej D.1/E.1.U5.

e11 – nawiązać komunikację z konkretną grupą docelową w języku ojczystym i właściwie rozwijać komunikację w języku obcym,D.1/E.1.U4.

e12 – wykorzystać różne pomoce dydaktyczne w celu przygotowania procesu dydaktycznego dla wszystkich typów uczących się,D.1/E.1.U5. D.1/E.1.U7. 

e13 – zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces kontroli osiągnięć w konkretnej grupie docelowej D.1/E.1.U5. D.1/E.1.U8.

e14 – przygotować dokumentację lekcji, dokumentować przebieg procesu dydaktycznego na różnych etapach edukacyjnych D.1/E.1.U1. 

e15 – dokonać ewaluacji własnej pracy dydaktycznej oraz autorefleksji przygotowania do pracy w zawodzie nauczyciela języka niemieckiego.

e16 – aktywizowania aktywności poznawczej uczniów,D.1/E.1.U5.

3. W zakresie kompetencji społecznych potrafią

e17 – współpracować z nauczycielami oraz uczniami w podejmowaniu konkretnych działań dydaktycznych D.1/E.1.K7.

e18 – uznać konieczność doskonalenia swojego warsztatu nauczyciela

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

dyskusja w grupie

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6