Praktyczna nauka języka angielskiego - sprawności zintegrowane 6
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-HLA414 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego - sprawności zintegrowane 6 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2. |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie czterech sprawności językowych (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie) uczestników kursu oraz rozbudowanie ich zasobów leksykalnych i gramatycznych. Różnorodność poruszanych tematów ma także na celu poszerzanie wiedzy studentów na temat kultury innych społeczności (w tym głównie krajów anglojęzycznych) oraz zapoznanie się z wieloma różnymi postawami i światopoglądami,. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student ma podstawową wiedzę na temat interpretacji tekstów i rozumie podstawowe metody ich krytycznej analizy (H1A_W07). Student ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach kultury danego obszaru językowego (H1A_W04). Student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze współczesnego języka angielskiego. UMIEJĘTNOŚCI Student ma znajomość języka angielskiego na poziomie B2+ wg europejskiego systemu kształcenia językowego (Common Reference Levels) (H1A_U10, H1P_14). Student potrafi odróżniać i opisywać w tym obszarze różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów, m.in. informacyjne, użytkowe, dydaktyczne, medialne (H1A_U05). Student potrafi wyszukiwać, analizować i posługiwać się informacjami w języku obcym wykorzystując różne źródła (H1A_U01, H1P_U01). Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych na tematy życia codziennego, tematy popularnonaukowe i przedmiotowe. (H1A_U09, H1A_U10, H1P_U13). Student ma podstawowe umiejętności w zakresie tłumaczeń ustnych i pisemnych (HIA_U10, HIP_U14). Student umiejętnie wykorzystuje poznane struktury gramatyczne. Student efektywnie formułuje i wyraża swoje poglądy w wypowiedziach ustnych i pisemnych. Student wykorzystuje zasoby leksykalne i frazeologiczne do formułowania konstruktywnych wypowiedzi. Student analizuje i streszcza artykuły z prasy anglojęzycznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student potrafi pracować w grupie, przyjmując różne w niej role ((H1A_K01, H1P_K01). Student dyskutuje na tematy kulturalne i społeczne. Student wyraża swoje opinie w sposób niezależny i krytyczny. Student rozwiązuje problemy kreatywnie i z wyobraźnią. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Magdalena Naze | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja) 2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej) 3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja) 4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit) 5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja) 6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo) 7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja) 8. Gramatyka: a) inwersja b) spójniki c) przysłówki 9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1) |
|
Literatura: |
podręcznik: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 materiały dodatkowe: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Bożena Miśkiewicz, Magdalena Naze, Rafał Turło | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja) 2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej) 3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja) 4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit) 5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja) 6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo) 7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja) 8. Gramatyka: a) inwersja b) spójniki c) przysłówki 9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1) |
|
Literatura: |
podręcznik: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 materiały dodatkowe: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Magdalena Naze | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja) 2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej) 3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja) 4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit) 5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja) 6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo) 7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja) 8. Gramatyka: a) inwersja b) spójniki c) przysłówki 9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1) |
|
Literatura: |
podręcznik: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 materiały dodatkowe: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Magdalena Naze | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja) 2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej) 3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja) 4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit) 5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja) 6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo) 7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja) 8. Gramatyka: a) inwersja b) spójniki c) przysłówki 9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1) |
|
Literatura: |
podręcznik: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 materiały dodatkowe: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Naze | |
Prowadzący grup: | Magdalena Naze | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | sprawdziany pisemne 25% prace pisemne 25% prezentacje 25% udział w dyskusji 25% |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja) 2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej) 3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja) 4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit) 5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja) 6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo) 7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja) 8. Gramatyka: a) inwersja b) spójniki c) przysłówki 9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1) |
|
Literatura: |
podręcznik: French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014 materiały dodatkowe: 1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009. 2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014. 3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015. 4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011. 5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009. 6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014. 7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC) |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.