UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego - sprawności zintegrowane 6

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-HLA414
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego - sprawności zintegrowane 6
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Skrócony opis:

Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie czterech sprawności językowych (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie) uczestników kursu oraz rozbudowanie ich zasobów leksykalnych i gramatycznych. Różnorodność poruszanych tematów ma także na celu poszerzanie wiedzy studentów na temat kultury innych społeczności (w tym głównie krajów anglojęzycznych) oraz zapoznanie się z wieloma różnymi postawami i światopoglądami,.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Student ma podstawową wiedzę na temat interpretacji tekstów i rozumie podstawowe metody ich krytycznej analizy (H1A_W07).

Student ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach kultury danego obszaru językowego (H1A_W04).

Student ma uporządkowaną wiedzę o strukturze współczesnego języka angielskiego.

UMIEJĘTNOŚCI

Student ma znajomość języka angielskiego na poziomie B2+ wg europejskiego systemu kształcenia językowego (Common Reference Levels) (H1A_U10, H1P_14).

Student potrafi odróżniać i opisywać w tym obszarze różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów, m.in. informacyjne, użytkowe, dydaktyczne, medialne (H1A_U05).

Student potrafi wyszukiwać, analizować i posługiwać się informacjami w języku obcym wykorzystując różne źródła (H1A_U01, H1P_U01).

Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych na tematy życia codziennego, tematy popularnonaukowe i przedmiotowe. (H1A_U09, H1A_U10, H1P_U13).

Student ma podstawowe umiejętności w zakresie tłumaczeń ustnych i pisemnych (HIA_U10, HIP_U14).

Student umiejętnie wykorzystuje poznane struktury gramatyczne.

Student efektywnie formułuje i wyraża swoje poglądy w wypowiedziach ustnych i pisemnych.

Student wykorzystuje zasoby leksykalne i frazeologiczne do formułowania konstruktywnych wypowiedzi.

Student analizuje i streszcza artykuły z prasy anglojęzycznej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student potrafi pracować w grupie, przyjmując różne w niej role ((H1A_K01, H1P_K01).

Student dyskutuje na tematy kulturalne i społeczne.

Student wyraża swoje opinie w sposób niezależny i krytyczny.

Student rozwiązuje problemy kreatywnie i z wyobraźnią.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Magdalena Naze
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja)

2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej)

3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja)

4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit)

5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja)

6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo)

7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja)

8. Gramatyka:

a) inwersja

b) spójniki

c) przysłówki

9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1)


Literatura:

podręcznik:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

materiały dodatkowe:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Bożena Miśkiewicz, Magdalena Naze, Rafał Turło
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja)

2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej)

3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja)

4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit)

5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja)

6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo)

7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja)

8. Gramatyka:

a) inwersja

b) spójniki

c) przysłówki

9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1)


Literatura:

podręcznik:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

materiały dodatkowe:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Magdalena Naze
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja)

2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej)

3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja)

4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit)

5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja)

6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo)

7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja)

8. Gramatyka:

a) inwersja

b) spójniki

c) przysłówki

9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1)


Literatura:

podręcznik:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

materiały dodatkowe:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Magdalena Naze
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja)

2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej)

3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja)

4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit)

5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja)

6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo)

7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja)

8. Gramatyka:

a) inwersja

b) spójniki

c) przysłówki

9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1)


Literatura:

podręcznik:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

materiały dodatkowe:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Naze
Prowadzący grup: Magdalena Naze
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

sprawdziany pisemne 25%

prace pisemne 25%

prezentacje 25%

udział w dyskusji 25%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

sprawdziany pisemne, prace pisemne, prezentacje, udział w dyskusji

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Kultura – definicja pojęcia, różnice i podobieństwa kulturowe (dyskusja, czytanie, słuchanie, prezentacja)

2. Sytuacja demograficzna na świecie, kryzys demograficzny w państwach rozwiniętych, w tym Japonii (słuchanie, czytanie, dyskusja, pisanie - esej)

3. Sylwetka i dokonania Sir Davida Attenborougha (słuchanie, czytanie, dyskusja, prezentacja)

4. Świat przyrody (słownictwo, pisanie - akapit)

5. Kryzys klimatyczny, rola państwa w walce ze zmianami klimatycznymi (czytanie, dyskusja, prezentacja)

6. Pro-ekologiczna polityka Bhutanu (czytanie, dyskusja, słownictwo)

7. Jednostka a społeczeństwo (czytanie, dyskusja, prezentacja)

8. Gramatyka:

a) inwersja

b) spójniki

c) przysłówki

9. słownictwo: kolokacje i idiomy (poziom C1)


Literatura:

podręcznik:

French A., Norris R., Ready for Advanced, coursebook, Macmillan, 2014

materiały dodatkowe:

1. Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills Advanced, Oxford University Press, 2009.

2. Kenny N., Newbrook J., Cambridge English Advanced Practice Test Plus 2, Pearson, Education Limited, 2014.

3. O’Dell F., Advanced Trainer, Cambridge University Press, 2015.

4. Swan M., Walter C., Oxford English Grammar Course, Oxford University Press, 2011.

5. Vince M., Advanced Language Practice, Macmillan, 2009.

6. Cambridge English Advanced 1 (authentic examination papers), Cambridge University Press, 2014.

7. serial dokumentalny “Our planet” (Netflix), film dokumentalny (BBC)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6