Praktyczna nauka języka niemieckiego 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-JGLAZ300 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka niemieckiego 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | niemiecki |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Ćwiczenia konwersatoryjne PNJN są prowadzone na poziomie B1 wg ESOKJ. |
Skrócony opis: |
Celem prowadzonych ćwiczeń PNJN (praktycznej nauki języka niemieckiego) jest przekazanie studentom 1 roku Filologii Germańskiej wiedzy językowej zdefiniowanej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego odpowiadającemu poziomowi (polskie wydanie ESOKJ oraz Profile Deutsch). Studenci zostają odpowiednio przydzieleni do grup (B1/B1+), w których kontynuują intensywną naukę języka niemieckiego i doskonalą kompetencje językowe. Zajęcia PNJN w wymiarze 156 godz. rocznie mają za zadanie umożliwić studentom nabycie kompetencji językowych na poziomie co najmniej B1+/B2 w skali ESOKJ w czterech podstawowych zakresach umiejętności: słuchania ze zrozumieniem, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Zajęcia z PNJN uzupełniane są zajęciami z gramatyki praktycznej i fonetyki oraz innymi zajęciami w języku niemieckim (historia literatury, gramatyka opisowa, niektóre zajęcia do wyboru). |
Efekty uczenia się: |
W wyniku czynnego uczestniczenia w zajęciach PNJN studenci powinni być w stanie w zakresie: 3.1rozumienia tekstu słuchanego: e1 –zrozumieć najważniejsze wątki treści, jeśli stosuje się jasny język standardowy i jeśli chodzi o znaną tematykę , np. z zakresu: praca, szkoła, czas wolny, etc. e2 – wybrać z audycji radiowych i telewizyjnych najważniejsze informacje o aktualnych tematach ze swojego obszaru zawodowego lub zainteresowań, jeśli mówi się powoli i w miarę wyraźnie. e3– nadążać za głównymi wątkami dłuższych rozmów, które są prowadzone w jej/jego obecności. e4 – zrozumieć wykłady lub mowy z własnego obszaru zawodowego, jeśli tematyka jest znana a sposób przedstawienia niezbyt skomplikowany i jasno ustrukturyzowany. e5 – zrozumieć proste informacje techniczne, jak np.: instrukcje obsługi urządzeń codziennego użytku. 3.2rozumienia tekstu czytanego: e1– zrozumieć teksty, w których występuje przede wszystkim język codzienny lub zawodowy. e2 – zrozumieć na tyle dobrze opis wydarzeń, uczuć i życzeń w prywatnych listach, aby korespondować z przyjaciółką/ przyjacielem. e3– przeglądać dłuższe teksty pod kątem potrzebnych informacji, a także wyekstrahować informacje z tekstów lub ich części, aby rozwiązać określone zadanie. e4– zrozumieć jasno sformułowane, niezbyt skomplikowane instrukcje obsługi urządzeń. 3.3mówienia: e1 – poradzić sobie w większości sytuacji, z którymi spotyka się w czasie podróży do kraju języka docelowego. e2 – brać bez przygotowania udział w rozmowach na tematy sobie znane które go/ją interesują. e3 – wyjaśnić i uzasadniać opinie i plany. e4 – wymieniać informacje, sprawdzać je i potwierdzać, umieć radzić sobie w sytuacjach nietypowych i wyjaśniać dlaczego coś jest problematyczne. e5 – podtrzymywać rozmowę lub dyskusję, może być czasem trudna/trudny do zrozumienia, jeśli próbuje dokładnie wyrazić, co chciałaby/chciałby przekazać. e6 – podać w dyskusjach własne stanowisko. e7 – nadążyć za tekstem mówionym, musi jednak czasem poprosić o powtórzenie lub wyjaśnienie, gdy ktoś mówi szybko lub długo. e8 – streścić historię, artykuł, wykład, wywiad lub audycję dokumentalną, podać własne stanowisko i odpowiedzieć na pytania o informacje. 3.4pisania: e1– pisać proste i spójne teksty na tematy, które są jej/jemu znane lub ją/jego interesują. e2 – pisać osobiste listy i w nich zawrzeć informacje o doświadczeniach i wrażeniach. e3 – przekazać informacje i myśli o tematach abstrakcyjnych oraz konkretnych, sprawdzić informacje i w miarę precyzyjnie wyjaśnić problem lub zadać pytanie. e4 – napisać notatki z prostymi ważnymi informacjami do przyjaciół lub usługodawcy, nauczycieli, bądź innych, z którymi ma ona/on w życiu codziennym do czynienia, a ważną informacje sformułować w sposób zrozumiały. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 112 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Wesołowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Wesołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 112 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Nawrotkiewicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Nawrotkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.