UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka niemieckiego 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-JGLAZ300
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka niemieckiego 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: niemiecki
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Ćwiczenia konwersatoryjne PNJN są prowadzone na poziomie B1 wg ESOKJ.

Skrócony opis:

Celem prowadzonych ćwiczeń PNJN (praktycznej nauki języka niemieckiego) jest przekazanie studentom 1 roku Filologii Germańskiej wiedzy językowej zdefiniowanej w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego odpowiadającemu poziomowi (polskie wydanie ESOKJ oraz Profile Deutsch). Studenci zostają odpowiednio przydzieleni do grup (B1/B1+), w których kontynuują intensywną naukę języka niemieckiego i doskonalą kompetencje językowe.

Zajęcia PNJN w wymiarze 156 godz. rocznie mają za zadanie umożliwić studentom nabycie kompetencji językowych na poziomie co najmniej B1+/B2 w skali ESOKJ w czterech podstawowych zakresach umiejętności: słuchania ze zrozumieniem, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania. Zajęcia z PNJN uzupełniane są zajęciami z gramatyki praktycznej i fonetyki oraz innymi zajęciami w języku niemieckim (historia literatury, gramatyka opisowa, niektóre zajęcia do wyboru).

Efekty uczenia się:

W wyniku czynnego uczestniczenia w zajęciach PNJN studenci powinni być w stanie w zakresie:

3.1rozumienia tekstu słuchanego:

e1 –zrozumieć najważniejsze wątki treści, jeśli stosuje się jasny język standardowy i jeśli chodzi o znaną tematykę , np. z zakresu: praca, szkoła, czas wolny, etc.

e2 – wybrać z audycji radiowych i telewizyjnych najważniejsze informacje o aktualnych tematach ze swojego obszaru zawodowego lub zainteresowań, jeśli mówi się powoli i w miarę wyraźnie.

e3– nadążać za głównymi wątkami dłuższych rozmów, które są prowadzone w jej/jego obecności.

e4 – zrozumieć wykłady lub mowy z własnego obszaru zawodowego, jeśli tematyka jest znana a sposób przedstawienia niezbyt skomplikowany i jasno ustrukturyzowany.

e5 – zrozumieć proste informacje techniczne, jak np.: instrukcje obsługi urządzeń codziennego użytku.

3.2rozumienia tekstu czytanego:

e1– zrozumieć teksty, w których występuje przede wszystkim język codzienny lub zawodowy.

e2 – zrozumieć na tyle dobrze opis wydarzeń, uczuć i życzeń w prywatnych listach, aby korespondować z przyjaciółką/ przyjacielem.

e3– przeglądać dłuższe teksty pod kątem potrzebnych informacji, a także wyekstrahować informacje z tekstów lub ich części, aby rozwiązać określone zadanie.

e4– zrozumieć jasno sformułowane, niezbyt skomplikowane instrukcje obsługi urządzeń.

3.3mówienia:

e1 – poradzić sobie w większości sytuacji, z którymi spotyka się w czasie podróży do kraju języka docelowego.

e2 – brać bez przygotowania udział w rozmowach na tematy sobie znane które go/ją interesują.

e3 – wyjaśnić i uzasadniać opinie i plany.

e4 – wymieniać informacje, sprawdzać je i potwierdzać, umieć radzić sobie w sytuacjach nietypowych i wyjaśniać dlaczego coś jest problematyczne.

e5 – podtrzymywać rozmowę lub dyskusję, może być czasem trudna/trudny do zrozumienia, jeśli próbuje dokładnie wyrazić, co chciałaby/chciałby przekazać.

e6 – podać w dyskusjach własne stanowisko.

e7 – nadążyć za tekstem mówionym, musi jednak czasem poprosić o powtórzenie lub wyjaśnienie, gdy ktoś mówi szybko lub długo.

e8 – streścić historię, artykuł, wykład, wywiad lub audycję dokumentalną, podać własne stanowisko i odpowiedzieć na pytania o informacje.

3.4pisania:

e1– pisać proste i spójne teksty na tematy, które są jej/jemu znane lub ją/jego interesują.

e2 – pisać osobiste listy i w nich zawrzeć informacje o doświadczeniach i wrażeniach.

e3 – przekazać informacje i myśli o tematach abstrakcyjnych oraz konkretnych, sprawdzić informacje i w miarę precyzyjnie wyjaśnić problem lub zadać pytanie.

e4 – napisać notatki z prostymi ważnymi informacjami do przyjaciół lub usługodawcy, nauczycieli, bądź innych, z którymi ma ona/on w życiu codziennym do czynienia, a ważną informacje sformułować w sposób zrozumiały.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 112 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Wesołowska
Prowadzący grup: Dorota Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 112 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Nawrotkiewicz
Prowadzący grup: Joanna Nawrotkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6