Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-JRLA203 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Prowadzący grup: | Halina Kudlińska-Stępień, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Prowadzący grup: | Ija Blumental, Ełona Curkan-Dróżka, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Prowadzący grup: | Ija Blumental, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zoja Kuca, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Prowadzący grup: | Ija Blumental, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia z przedmiotu "Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2" mają na celu ukształtowanie umiejętności językowych na poziomie A2+/B1 oraz przygotowanie absolwentów studiów stopnia 1. do kolejnego etapu nauczania, którego rezultatem będzie osiągnięcie poziomu B1+. Program zajęć przewiduje rozwijanie wszystkich sprawności i umiejętności językowych w ich integracji i w jednakowym stopniu. W ramach zajęć są realizowane zadania ustne i pisemne rozwijające poszczególne sprawności komunikacyjne (receptywne, produktywne, interakcyjne i mediacyjne). Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych zintegrowane jest z kształtowaniem kompetencji lingwistycznej, tj poszerzaniem zasobu leksykalnego w zakresie przewidzianych kręgów tematycznych oraz dalszym pogłębianiem poprawności gramatycznej, ortograficznej i fonetycznej. W ramach zajęć studenci poznają również nowe strategie przyswajania języka obcego oraz wdrażani są do autonomii w dalszym doskonaleniu swoich umiejętności. |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, wytwórcze ćwiczenia praktyczne, ćwiczenia produkcyjne, objaśnienie lub wyjaśnienie, burza mózgów, gry dydaktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektów, metoda sytuacyjna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - obecność na zajęciach - aktywny udział w zajęciach - oceny cząstkowe na podstawie bieżących zadań - prezentacje i referowanie - testy i inne zadania kontrolne - śródsemestralne testy pisemne - śródsemestralne zadania ustne - zaliczenia semestralne - egzamin ustny i pisemny Dodatkowe informacje dotyczące oceny bieżącej. Student oceniany jest na bieżąco na podstawie następujących elementów: - obecność i uczestnictwo w zajęciach; - zadania kontrolne pisemne na podstawie określonej partii materiału i w przewidzianych dla danego aspektu formach (zadanie twórcze sterowane i samodzielne, test sprawdzający nawyki leksykalne i gramatyczne itp.); - wypowiedzi ustne (przygotowane i spontaniczne) w przewidzianych formach (wypowiedź monologowa, dialog, polilog, dyskusja); - bieżące zadania twórcze ustne i pisemne otrzymują zawsze dwie oceny: za stronę merytoryczną (realizacja tematu, bogactwo leksykalne, jakość argumentacji, struktura) i poprawnościową (błędy gramatyczne, ortograficzne, fonetyczne), np. 4/3. 4/2, 5/3 - liczba zadań kontrolnych uzależniona jest od zakresu nauczanych treści i potrzeb studentów; koniecznym warunkiem jest ich rytmiczność i racjonalna regularność w ciągu każdego semestru, aby monitoring postępu był efektywny; Ocena końcowa za semestr wystawiana jest na podstawie wyników cząstkowych otrzymywanych przez studenta za bieżące zadania, a także za aktywność na zajęciach i korzystanie z konsultacji. |
|
Treści kształcenia: | • Спорт. В здоровом теле – здоровый дух. Виды спорта. Символика в спорте. Спортивные объекты и инвентарь. Профессиональный и любительский спорт. Знаменитые спортсмены. • Средства массовой информации. Кино и телевидение, радио, пресса, интернет. Сила влияния телесериалов. Интернет-зависимость. Интернет – злодей времени. • Погода. Погода и настроение. У природы нет плохой погоды. Влияние погоды на самочувствие. Стихийные бедствия (природные катастрофы). • Бизнес. Частный бизнес. Ключ к успеху компании. Половина успеха – надёжные и компетентные сотрудники. Деловые операции. Место встречи изменить нельзя. Реклама – двигатель торговли. • Работа. Профессии. Профессия по призванию. Выбор специальности. Трудоустройство. Должностные обязанности. Условие труда. Отпуск. Страхование. Сопроводительное письмо. Собеседование. • Образование. Школьные воспоминания. Система образования в России. Плюсы и минусы польской школы. Школа третьего возраста и активного долголетия. • Города и страны. Родной город. Архитектура. Необычные строения. Жизнь в городе и в деревне. Преимущества и недостатки жизни в городе/деревне. Сельский и деревенский туризм. Грамматическая составная занятий • Спорт. Склонение существительных мужского рода; условное наклонение. • Средства массовой информации. Несклоняемые имена существительные; особые случаи образования множественного числа существительных мужского рода. • Погода. Склонение существительных женского рода. • Бизнес. Союзы «потому что, поэтому, так как»; глаголы «мочь, можно, нельзя, должен, следует». • Работа. Особые формы повелительного наклонения; творительный падеж с глаголами «быть, стать, работать». • Образование. Глаголы «учить» и «учиться»; особые формы повелительного наклонения. • Города и страны. Причастие; страдательный залог. |
|
Literatura: |
• А. Махнач, Из первых уст, cz. 2, Warszawa 2009. • A. Pado, Беседа 2, Kraków 2019. • А. Акишина, Русский язык в играх, Москва 2011. • В. Е. Антонова, М. М. Нахабина, Дорога в Россию, Санкт-Петербург 2009. • С. Чернышов, А. Чернышова, Поехали! Русский язык для взрослых, Санкт-Петербург 2008. • Н. А. Летова, Л. П. Яркина, Русский язык как иностранный. На пути к взаимопониманию, Москва 2013. • М. Н. Макова, О. А. Ускова, В мире людей, Москва 2016. • О. В. Головко, Вперёд! Москва 2009. • A. Telepnev, M. Ziomek, Влюбиться в Россию, Warszawa 2011. • M. Choreva-Kucharska, Język rosyjski. Rozmawiaj na każdy temat. Repetytorium tematyczno-leksykalne, A2-B2, Poznań 2009. • T. Woźniak, Ilustrowany słownik rosyjsko-polski, 2015. • A. Ginter, I. Tulina-Blumental, Вот лексика! Repetytorium leksykalne z języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2015. • Autentyczne materiały z gazet i czasopism. Filmiki wideo. • Materiały autorskie. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.