UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-JRLA203
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 10.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Prowadzący grup: Halina Kudlińska-Stępień, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Prowadzący grup: Ija Blumental, Ełona Curkan-Dróżka, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Prowadzący grup: Ija Blumental, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 140 godzin więcej informacji
Egzamin, 0 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zoja Kuca, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Prowadzący grup: Ija Blumental, Julia Mazurkiewicz-Sułkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia z przedmiotu "Praktyczna nauka języka rosyjskiego 2" mają na celu ukształtowanie umiejętności językowych na poziomie A2+/B1 oraz przygotowanie absolwentów studiów stopnia 1. do kolejnego etapu nauczania, którego rezultatem będzie osiągnięcie poziomu B1+.

Program zajęć przewiduje rozwijanie wszystkich sprawności i umiejętności językowych w ich integracji i w jednakowym stopniu.

W ramach zajęć są realizowane zadania ustne i pisemne rozwijające poszczególne sprawności komunikacyjne (receptywne, produktywne, interakcyjne i mediacyjne).

Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych zintegrowane jest z kształtowaniem kompetencji lingwistycznej, tj poszerzaniem zasobu leksykalnego w zakresie przewidzianych kręgów tematycznych oraz dalszym pogłębianiem poprawności gramatycznej, ortograficznej i fonetycznej.

W ramach zajęć studenci poznają również nowe strategie przyswajania języka obcego oraz wdrażani są do autonomii w dalszym doskonaleniu swoich umiejętności.


Metody dydaktyczne:

Dyskusja, wytwórcze ćwiczenia praktyczne, ćwiczenia produkcyjne, objaśnienie lub wyjaśnienie, burza mózgów, gry dydaktyczne, klasyczna metoda problemowa, metoda projektów, metoda sytuacyjna.

Sposoby i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach

- aktywny udział w zajęciach

- oceny cząstkowe na podstawie bieżących zadań

- prezentacje i referowanie

- testy i inne zadania kontrolne

- śródsemestralne testy pisemne

- śródsemestralne zadania ustne

- zaliczenia semestralne

- egzamin ustny i pisemny


Dodatkowe informacje dotyczące oceny bieżącej.


Student oceniany jest na bieżąco na podstawie następujących elementów:

- obecność i uczestnictwo w zajęciach;

- zadania kontrolne pisemne na podstawie określonej partii materiału i w przewidzianych dla danego aspektu formach (zadanie twórcze sterowane i samodzielne, test sprawdzający nawyki leksykalne i gramatyczne itp.);

- wypowiedzi ustne (przygotowane i spontaniczne) w przewidzianych formach (wypowiedź monologowa, dialog, polilog, dyskusja);

- bieżące zadania twórcze ustne i pisemne otrzymują zawsze dwie oceny: za stronę merytoryczną (realizacja tematu, bogactwo leksykalne, jakość argumentacji, struktura) i poprawnościową (błędy gramatyczne, ortograficzne, fonetyczne), np. 4/3. 4/2, 5/3

- liczba zadań kontrolnych uzależniona jest od zakresu nauczanych treści i potrzeb studentów; koniecznym warunkiem jest ich rytmiczność i racjonalna regularność w ciągu każdego semestru, aby monitoring postępu był efektywny;

Ocena końcowa za semestr wystawiana jest na podstawie wyników cząstkowych otrzymywanych przez studenta za bieżące zadania, a także za aktywność na zajęciach i korzystanie z konsultacji.



Treści kształcenia:

• Спорт. В здоровом теле – здоровый дух. Виды спорта. Символика в спорте. Спортивные объекты и инвентарь. Профессиональный и любительский спорт. Знаменитые спортсмены.

• Средства массовой информации. Кино и телевидение, радио, пресса, интернет. Сила влияния телесериалов. Интернет-зависимость. Интернет – злодей времени.

• Погода. Погода и настроение. У природы нет плохой погоды. Влияние погоды на самочувствие. Стихийные бедствия (природные катастрофы).

• Бизнес. Частный бизнес. Ключ к успеху компании. Половина успеха – надёжные и компетентные сотрудники. Деловые операции. Место встречи изменить нельзя. Реклама – двигатель торговли.

• Работа. Профессии. Профессия по призванию. Выбор специальности. Трудоустройство. Должностные обязанности. Условие труда. Отпуск. Страхование. Сопроводительное письмо. Собеседование.

• Образование. Школьные воспоминания. Система образования в России. Плюсы и минусы польской школы. Школа третьего возраста и активного долголетия.

• Города и страны. Родной город. Архитектура. Необычные строения. Жизнь в городе и в деревне. Преимущества и недостатки жизни в городе/деревне. Сельский и деревенский туризм.


Грамматическая составная занятий



• Спорт. Склонение существительных мужского рода; условное наклонение.

• Средства массовой информации. Несклоняемые имена существительные; особые случаи образования множественного числа существительных мужского рода.

• Погода. Склонение существительных женского рода.

• Бизнес. Союзы «потому что, поэтому, так как»; глаголы «мочь, можно, нельзя, должен, следует».

• Работа. Особые формы повелительного наклонения; творительный падеж с глаголами «быть, стать, работать».

• Образование. Глаголы «учить» и «учиться»; особые формы повелительного наклонения.

• Города и страны. Причастие; страдательный залог.






Literatura:

• А. Махнач, Из первых уст, cz. 2, Warszawa 2009.

• A. Pado, Беседа 2, Kraków 2019.

• А. Акишина, Русский язык в играх, Москва 2011.

• В. Е. Антонова, М. М. Нахабина, Дорога в Россию, Санкт-Петербург 2009.

• С. Чернышов, А. Чернышова, Поехали! Русский язык для взрослых, Санкт-Петербург 2008.

• Н. А. Летова, Л. П. Яркина, Русский язык как иностранный. На пути к взаимопониманию, Москва 2013.

• М. Н. Макова, О. А. Ускова, В мире людей, Москва 2016.

• О. В. Головко, Вперёд! Москва 2009.

• A. Telepnev, M. Ziomek, Влюбиться в Россию, Warszawa 2011.

• M. Choreva-Kucharska, Język rosyjski. Rozmawiaj na każdy temat. Repetytorium tematyczno-leksykalne, A2-B2, Poznań 2009.

• T. Woźniak, Ilustrowany słownik rosyjsko-polski, 2015.

• A. Ginter, I. Tulina-Blumental, Вот лексика! Repetytorium leksykalne z języka rosyjskiego z ćwiczeniami, Warszawa 2015.

• Autentyczne materiały z gazet i czasopism. Filmiki wideo.

• Materiały autorskie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4