Praktyczna nauka języka polskiego - warsztaty redakcji tekstu 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-SPJA402A |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka polskiego - warsztaty redakcji tekstu 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka polskiego na poziomie B1. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności filologicznych w zakresie tworzenia tekstu pisanego, jego analizy i interpretacji, oraz umiejętności filologicznych w zakresie prac redakcyjnych nad tekstem, uwzględniających przygotowanie tekstu pod względem językowym (poprawnościowym, stylistycznym) i merytorycznym, a także umiejętności rozpoznawania różnych rodzajów tekstów. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie: ew1. strukturę współczesnego języka polskiego na poziomie podstawowym (01SP-1A_W05). Student potrafi: eu1. posługiwać się językiem polskim na poziomie minimum A2 wg europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (ESOKJ) (01SP-1A_U01); eu2. przeprowadzać analizę tekstu, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy (01SP-1A_U03); eu3. tworzyć użytkowe prace pisemne w językach polskim oraz typowe prace pisemne w zakresie językoznawstwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i literatury przedmiotu (01SP-1A_U05); eu4. wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła (01SP-1A_U08); eu5. formułować i analizować elementarne problemy badawcze w zakesie językoznawstwa oraz odpowiednio dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania (01SP-1A_U11); eu6. merytorycznie argumentować oraz formułować wnioski i samodzielne sądy w języku polskim (01SP-1A_U12); eu7. planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (01SP-1A_U13). Student jest przygotowany do: ek1. krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów (01SP-1A_K01); ek2. posługiwania się kompetencjami społecznymi i osobowymi takimi jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętność określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialność za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu i Polski (01SP-1A_K04). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wismont | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wismont | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, prezentacja, praca w grupach, praca samodzielna, tworzenie tekstu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia jest złożenie w formie pisemnej wszystkich zadanych prac: CV, list motywacyjny, podanie, krótki forma przypominająca artykuł naukowy. Warunkiem zaliczenia jest również frekwencja na zajęciach. Możliwe są 2 nieobecności - każdą kolejną należy odrobić. Minimalny procent obecności na zajęciach to 55%. Poniżej tego poziomu student nie ma możliwości zaliczenia przedmiotu. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacji podlegają pisemne prace studentów (m.in. komunikatywność, poprawność językowa, znajomość wzorca danego gatunku, odpowiedni styl). Poza tym uwzględniane będą wypowiedzi studentów oraz ćwiczenia wykonywane w trakcie zajęć. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Kształtowanie kompetencji rozumienia i tworzenia tekstów obejmuje tematy: 1. CV. 2. List motywacyjny. 3. Podanie. 4. Stan badań. 5. Źródła i materiały w pracy naukowej. 6. Styl naukowy. 7. Artykuł naukowy w uproszczonej wersji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wismont | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wismont | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Podające (opis); eksponujące (pokaz, omówienie); poszukujące (metoda ćwiczeniowa, zadaniowa, dyskusja). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia jest złożenie w formie pisemnej wszystkich zadanych prac: CV, list motywacyjny, podanie, krótki forma przypominająca artykuł naukowy. Warunkiem zaliczenia jest również frekwencja na zajęciach wynosząca 85% liczby godzin przedmiotu. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacji podlegają pisemne prace studentów (m.in. komunikatywność, poprawność językowa, znajomość wzorca danego gatunku, odpowiedni styl). Poza tym uwzględniane będą wypowiedzi studentów oraz ćwiczenia wykonywane w trakcie zajęć. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Kształtowanie kompetencji rozumienia i tworzenia tekstów obejmuje tematy: 1. CV. 2. List motywacyjny. 3. Podanie. 4. Stan badań. 5. Źródła i materiały w pracy naukowej. 6. Styl naukowy. 7. Artykuł naukowy w uproszczonej wersji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Wismont | |
Prowadzący grup: | Magdalena Wismont | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia jest złożenie w formie pisemnej wszystkich zadanych prac: CV, list motywacyjny, podanie, krótki forma przypominająca artykuł naukowy. Warunkiem zaliczenia jest również frekwencja na zajęciach wynosząca 85% liczby godzin przedmiotu. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacji podlegają pisemne prace studentów (m.in. komunikatywność, poprawność językowa, znajomość wzorca danego gatunku, odpowiedni styl). Poza tym uwzględniane będą wypowiedzi studentów oraz ćwiczenia wykonywane w trakcie zajęć. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Kształtowanie kompetencji rozumienia i tworzenia tekstów obejmuje tematy: 1. CV. 2. List motywacyjny. 3. Podanie. 4. Stan badań. 5. Źródła i materiały w pracy naukowej. 6. Styl naukowy. 7. Artykuł naukowy w uproszczonej wersji. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.