Praktyczna nauka języka włoskiego 4 - sprawności zintegrowane 8
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WLA451 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego 4 - sprawności zintegrowane 8 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka włoskiego na poziomie B1 wg ESOKJ. Zajęcia prowadzone po włosku z elementami polskiego w tłumaczeniach |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest rozwinięcie poszczególnych umiejętności posługiwania się językiem włoskim (rozumienie tekstu, słuchanie i konwersacja) wraz z elementami gramatyki, a także poszerzenie i wzbogacenie słownictwa poprzez omawianie konkretnych tematów. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student/studentka: [Wiedza] e1 – zna i rozumie zasady budowy różnych tekstów- 01W-1A_W06 e2 – zna i rozumie najważniejsze fakty z historii, geografii Włoch oraz realia włoskiego życia społecznego i kulturalnego - 01W-1A_W08, 01W-1A_W09 [Umiejętności] e3 – potrafi przygotowywać wystąpienia ustne na tematy życia codziennego, społecznego i kulturalnego - 01W-1A_U07 e4 – potrafi zrozumieć tekst, wyciągnąć wnioski i wyrazić własną opinię - 01W-1A_U04 [Kompetencje społeczne] e5 – jest gotów/gotowa do stałego rozwoju własnych kompetencji – 01W-2A_K06. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2027-02-15 - 2027-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CK
ŚR CZ PT CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Kaszak | |
Prowadzący grup: | Dorota Kaszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | egzamin |
|
Informacje dodatkowe: | brak |
|
Metody dydaktyczne: | Metodyka pracy: kurs przewiduje głównie korzystanie z podręcznika, z zeszytu ćwiczeń oraz nagrań dołączonych do książki oraz z innych materiałów dydaktycznych służących jako uzupełnienie i poszerzanie słownictwa. Przewidziana jest współpraca w formie dyskusji na dany temat. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywne uczestnictwo i przygotowanie do zajęć stanowi 30% oceny z przedmiotu. Oceny z testów i wypowiedzi stanowią 70% oceny końcowej. Przedmiot wchodzi w skład Egzaminu PNJW, który odbywa się na koniec roku akademickiego i składa się z 2 części: pisemnej i ustnej. Część pisemna obejmuje: 1) Rozumienie ze słuchu 2) Rozumienie tekstu pisanego 3) Test z leksyki, 4) Test z Gramatyki oraz 5) Wypowiedź pisemna na jeden z 3 tematów do wyboru. Część ustna: student powinien streścić wylosowany tekst, wyjaśnić zaznaczone w tekście wyrazy, odpowiedzieć na pytania do tekstu 2) wypowiedź na wylosowany temat. Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie całościowo 65% (nie mniej niż 60% z poszczególnych części. Skala ocen: niedostateczny (2) 0%–64,99% dostateczny (3) 65%–72,99% dostateczny+ (3,5) 73%–79,99% dobry (4) 80%–86.99% dobry+ (4,5) 87%–92,99% bardzo dobry (5) 93%–100%. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja efektów uczenia się związanych z wiedzą i w zakresie umiejętności – testy ze słownictwa z poszczególnych tematów z podręcznika, wypowiedzi ustne dot. tematyki poruszanej w kolejnych rozdziałach. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych – dialogi i dyskusje w parach/grupach. Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów uczenia się: - z zakresu wiedzy (e1, e2) i z zakresu umiejętności (e3, e4) – testy ze słownictwa i wypowiedzi - z zakresu kompetencji społecznych (e5) – aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. „Tempo libero e tecnologia” (unità 8 NVPI2*) – sposoby spędzania czasu wolnego; znaczenie technologii w codziennym życiu; wyrażanie pochwał, komplementów, składanie życzeń 2. Komputer/ internet/ telefon– słownictwo związane z obsługą urządzeń, proste instrukcje. telefon -problem uzależnień, „savoir-vivre” – zasady używania 3. Netflix i serwisy streamingowe – wady/ zalety, preferencje filmowe 4. Najważniejsi naukowcy i odkrywcy włoscy 5. „L’arte è di tutti” (unità 9 NVPI2) – słownictwo związane ze sztuką i architekturą; 6. M. Buonarroti, Bernini – biografie; najważniejsze muzea i galerie we Włoszech 7. Reklamy, slogany, przysłowia – SI passivante, proverbi italiani 8. „Paese che vai, problemi che trovi” (unità 10 NVPI2) – słownictwo związane z przestępczością, problemy z jakimi spotykają się współczesne Włochy 9. Mafia we Włoszech 10. Imigracja/emigracja i kwestie z nimi związane 11. „Essere donna” – rola kobiety i mężczyzny we współczesnym świecie, 12. „Che bello leggere” (unità 11 NVPI2) – rodzaje tekstów, gatunki literackie, problemy z czytelnictwem, książki papierowe vs e-book, audiobooki 13. „Un po’ di storia” (unità 4 NVPI2) – najważniejsze wydarzenia historyczne, zjednoczenie Włoch 14. Opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości (w passato remoto) 15. Powtórzenie materiału *Nuovissimo Progetto Italiano 2 |
|
Literatura: |
T. Marin, Nuovissimo Progetto Italiano 2. Libro dello studente, Edilingua 2019 T. Marin, Nuovissimo Progetto Italiano 2. Quaderno degli esercizi, Edilingua 2019 Cattunar J., Attiva il lessico – italiano per stranieri A1-A2; Le Monnier. Cattunar J., Attiva il lessico – italiano per stranieri B1-B2; Le Monnier. Materiały dodatkowe dobrane przez prowadzącego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilario Cola, Dorota Kaszak | |
Prowadzący grup: | Ilario Cola, Dorota Kaszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | brak |
|
Metody dydaktyczne: | Metodyka pracy: kurs przewiduje głównie korzystanie z podręcznika, z zeszytu ćwiczeń oraz nagrań dołączonych do książki oraz z innych materiałów dydaktycznych służących jako uzupełnienie i poszerzanie słownictwa. Przewidziana jest współpraca w formie dyskusji na dany temat. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywne uczestnictwo i przygotowanie do zajęć stanowi 30% oceny z przedmiotu. Oceny z testów i wypowiedzi stanowią 70% oceny końcowej. Przedmiot wchodzi w skład Egzaminu PNJW, który odbywa się na koniec roku akademickiego i składa się z 2 części: pisemnej i ustnej. Część pisemna obejmuje: 1) Rozumienie ze słuchu 2) Rozumienie tekstu pisanego 3) Test z leksyki, 4) Test z Gramatyki oraz 5) Wypowiedź pisemna na jeden z 3 tematów do wyboru. Część ustna: student powinien streścić wylosowany tekst, wyjaśnić zaznaczone w tekście wyrazy, odpowiedzieć na pytania do tekstu 2) wypowiedź na wylosowany temat. Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie całościowo 65% (nie mniej niż 60% z poszczególnych części. Skala ocen: niedostateczny (2) 0%–64,5% dostateczny (3) 65%–72,5% dostateczny+ (3,5) 73%–79,5% dobry (4) 80%–85,5% dobry+ (4,5) 86%–92,5% bardzo dobry (5) 93%–100%. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja efektów uczenia się związanych z wiedzą i w zakresie umiejętności – testy ze słownictwa z poszczególnych tematów z podręcznika, wypowiedzi ustne dot. tematyki poruszanej w kolejnych rozdziałach. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych – dialogi i dyskusje w parach/grupach. Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów uczenia się: - z zakresu wiedzy (e1, e2) i z zakresu umiejętności (e3, e4) – testy ze słownictwa i wypowiedzi - z zakresu kompetencji społecznych (e5) – aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. „Tempo libero e tecnologia” (unità 8 NVPI2*) – sposoby spędzania czasu wolnego; znaczenie technologii w codziennym życiu; wyrażanie pochwał, komplementów, składanie życzeń 2. Komputer/ internet/ telefon– słownictwo związane z obsługą urządzeń, proste instrukcje. telefon -problem uzależnień, „savoir-vivre” – zasady używania 3. Netflix i serwisy streamingowe – wady/ zalety, preferencje filmowe 4. Najważniejsi naukowcy i odkrywcy włoscy 5. „L’arte è di tutti” (unità 9 NVPI2) – słownictwo związane ze sztuką i architekturą; 6. M. Buonarroti, Bernini – biografie; najważniejsze muzea i galerie we Włoszech 7. Reklamy, slogany, przysłowia – SI passivante, proverbi italiani 8. „Paese che vai, problemi che trovi” (unità 10 NVPI2) – słownictwo związane z przestępczością, problemy z jakimi spotykają się współczesne Włochy 9. Mafia we Włoszech 10. Imigracja/emigracja i kwestie z nimi związane 11. „Essere donna” – rola kobiety i mężczyzny we współczesnym świecie, 12. „Che bello leggere” (unità 11 NVPI2) – rodzaje tekstów, gatunki literackie, problemy z czytelnictwem, książki papierowe vs e-book, audiobooki 13. „Un po’ di storia” (unità 4 NVPI2) – najważniejsze wydarzenia historyczne, zjednoczenie Włoch 14. Opowiadanie o wydarzeniach z przeszłości (w passato remoto) 15. Powtórzenie materiału *Nuovissimo Progetto Italiano 2 |
|
Literatura: |
T. Marin, Nuovissimo Progetto Italiano 2. Libro dello studente, Edilingua 2019 T. Marin, Nuovissimo Progetto Italiano 2. Quaderno degli esercizi, Edilingua 2019 Cattunar J., Attiva il lessico – italiano per stranieri A1-A2; Le Monnier. Cattunar J., Attiva il lessico – italiano per stranieri B1-B2; Le Monnier. Materiały dodatkowe dobrane przez prowadzącego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilario Cola | |
Prowadzący grup: | Ilario Cola, Dorota Kaszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Przedmiot wchodzi w skład Egzaminu PNJW, który odbywa się na koniec roku akademickiego i składa się z części pisemnej i ustnej. Część pisemna obejmuje: 1) Rozumienie ze słuchu 2) Rozumienie tekstu pisanego 3) Test z leksyki, 4) Test z Gramatyki oraz 5) Wypowiedź pisemna na jeden z 3 tematów do wyboru. Część ustna obejmuje: 1) streszczenie wylosowanego tekstu, wyjaśnienie zaznaczonych w tekście wyrazów, udzielenie odpowiedzi na pytania do tekstu 2) wypowiedź na wylosowany temat Warunkiem zaliczenia egzaminu jest uzyskanie całościowo 65% (nie mniej niż 60% z poszczególnych części. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna. Praca z podręcznikiem. Lektura, słuchanie i konwersacja, dyskusje na wybrane tematy. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | z zakresu wiedzy (e1,e2) - testy/kolokwia z zakresu umiejętności (e3 i e4) oraz kompetencji społecznych (e5 i e6) - odpowiedzi ustne oraz aktywność na zajęciach testy stanowią 60% oceny końcowej zaś wypowiedzi ustne i aktywnośc- 40% Skala ocen do testów /egzaminów pisemnych niedostateczny 0 – 64,5% dostateczny 65% – 72,5% dostateczny plus 73% – 79,5% dobry 80% – 85,5% dobry plus 86% – 92,5% bardzo dobry 93% – 100%. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | śródsemestralne testy pisemne, zaliczenia ustne, aktywność podczas zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Andiamo a vivere in campagna” (unita’ 7 NP2) – ogłoszenie o wynajem- kryteria wyboru mieszkania, wyposażenie, preferencje, uzasadnienie wyboru, materiały budowlane 2. Vivere in citta’ – problemy związane z życiem w mieście, zalety i wady, poruszanie się rowerem – idea wypożyczalni rowerów itp.; agroturystyka i organizacje ekologiczne 3. „Salviamo la terra” – ekologia- słownictwo, katastrofy ekologiczne, problem śmieci, video z you tube- Casa Surace: „Favole ai tempi dei cambiamenti climatici 1 e 2”, zwierzęta- nazwy zwierząt i ich środowisko, problemy związane z ekologią, 4. Tempo libero e tecnologia” (unita’ 8 NP2) – sposoby spędzania czasu wolnego; uzależnienie od technologii; wyrażanie pochwał, komplementów, składanie życzeń itp. 5. Komputer/ internet/ telefon– słownictwo związane z obsługą urządzeń, proste instrukcje. Netykieta- jak pisać maile a jak nie; telefon -problem uzależnień, „savoir-vivre” – zasady używania 6. Netflix i serwisy streamingowe – wady/ zalety, preferencje filmowe 7. Najważniejsi naukowcy i odkrywcy włoscy 8. „L’Arte e’ di tutti” (unita’9 NP2) – słownictwo związane ze sztuką i architekturą; 9. M.Buonarotti, Bernini – biografie; najważniejsze musea we Włoszech 10. Reklamy, slogany, przysłowia – SI passivante, proverbi italiani 11. „Paese che vai, problemi che trovi” (unita ‘10 NP2) – słownictwo związane z przestępczością, problemy z jakimi spotykają się współczesne Włochy 12. Mafia we Włoszech 13. Imigracja/emigracja i kwestie z nimi związane 14. „essere donna” – rola kobiety i mężczyzny we współczesnym świecie, 15. „Che bello leggere” (unita’ 11)- rodzaje tekstów, gatunki literackie, problemy z czytelnictwem, e-book, audiobooki |
|
Literatura: |
T. Marin, Nuovissimo Progetto Italiano 2, Libro dello studente, Edilingua 2019. T. Marin, Nuovissimo Progetto Italiano 2, Quaderno degli esercizi, Edilingua 2019 Cattunar J., Attiva il lessico –italiano per stranieri A1-A2; Le Monnier. Cattunar J, Attiva il lessico- italiano per stranieri B1-B2; Le Monnier. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dorota Kaszak, Anna Miller-Klejsa, Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Kaszak | |
Prowadzący grup: | Ilario Cola, Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dorota Kaszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilario Cola | |
Prowadzący grup: | Ilario Cola, Dorota Kaszak, Joanna Ozimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.