Praktyczna nauka języka włoskiego - wypowiedź ustna 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WLA452 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego - wypowiedź ustna 3 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka włoskiego na poziomie co najmniej B1 wg ESOKJ. Zajęcia prowadzone są w języku włoskim. |
Skrócony opis: |
Rozwijanie umiejętności mówienia, relacjonowania, wyrażania opinii. Prowadzący zajęcia czuwa nad właściwym, uporządkowanym przebiegiem dyskusji oraz koordynuje pracę nad słownictwem. |
Efekty uczenia się: |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student/studentka: [Wiedza] e1 zna i rozumie w podstawowym stopniu realia włoskiego życia społecznego i polityczno-ideologicznego – 01W-1A_W08 e2 - zna i rozumie w podstawowym stopniu zagadnienia z zakresu dziedzictwa kulturowego Włoch – 01W-1A_W09 [Umiejętności] e3 potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co najmniej B1 wg ESOKJ – 01W-1A_U01 e4 potrafi wypowiadać się na tematy dotyczące życia społecznego i kulturalnego we Włoszech, stosując zróżnicowane słownictwo i odpowiednie do tematyki – 01W-1A_U07 e5 potrafi dokonać analizy tekstu, przedstawić argumentację i wyciągnąć wnioski w języku włoskim – 01W-1A_U04 [Kompetencje społeczne] e6 jest gotów/gotowa do krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów – 01W-1A_K01; e7 jest gotów/gotowa do prezentowania kompetencji społecznych i osobowych, takich jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Polski i Włoch ¬– 01W-1A_K04. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2027-02-15 - 2027-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CK
CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Dzieduszyńska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Dzieduszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna i konwersacyjna, prezentacje multimedialne, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 50% oceny z przedmiotu stanowi aktywne uczestnictwo w zajęciach. Pozostałe 50% oceny stanowi realizacja zadania zaliczeniowego, polegającego na prezentacji autorskiej wypowiedzi ustnej na wskazany przez prowadzącego/prowadzącą temat. Oceniane będą następujące parametry: zawartość i zgodność tematyczna wypowiedzi; skuteczność komunikacyjna; adekwatność leksykalna; spójność i kohezja wypowiedzi. Przedmiot wchodzi w skład Egzaminu PNJW, który odbywa się na koniec roku akademickiego i składa się z 2 części: pisemnej i ustnej. Część pisemna obejmuje: 1) Rozumienie ze słuchu 2) Rozumienie tekstu pisanego 3) Test z leksyki, 4) Test z Gramatyki oraz 5) Wypowiedź pisemna na jeden z 3 tematów do wyboru. Część ustna: student powinien streścić wylosowany tekst, wyjaśnić zaznaczone w tekście wyrazy, odpowiedzieć na pytania do tekstu 2) wypowiedź na wylosowany temat. Warunkiem zdania egzaminu jest uzyskanie całościowo 65% (nie mniej niż 60% z poszczególnych części. Skala ocen: niedostateczny (2) 0% – 64,5% dostateczny (3) 65% – 72,5% dostateczny+ (3,5) 73% – 79,5% dobry (4) 80% – 85,5% dobry+ (4+) 86% – 92,5% bardzo dobry (5) 93% – 100%. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja efektów uczenia się związanych z wiedzą i w zakresie umiejętności – studenci uczestniczą w różnorodnych ćwiczeniach udoskonalających kompetencje ustne podczas zajęć w ciągu całego semestru. Przygotowują także indywidualnie kilkuminutową wypowiedź ustną na zadany temat. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych – dyskusja w parach i w grupie w czasie zajęć. Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów uczenia się: - z zakresu wiedzy (e1, e2) i zakresu umiejętności (e3, e4, e5) – bieżąca ocena wykonywanych na zajęciach ćwiczeń, zadanie zaliczeniowe; - z zakresu kompetencji społecznych (e6, e7) – interaktywne uczestnictwo w zajęciach. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. L’opera italiana. 2. Ecologia, un mondo di plastica: cosa fare? 3. Le nuove tecnologie. Utilizzo della rete e suo abuso. 4. Multiculturalità e razzismo. 5. La politica e i giovani nell’Unione Europea. 6. Disoccupazione, divario tra Nord e Sud e la criminalità organizzata. 7. La società è sempre più anziana: come prepararci all’invecchiamento della popolazione? 8. I Premi Nobel italiani. 9. Trapianto e clonazione. 10. Volontariato e solidarietà. 11. Religione e ideologie. 12. Salute, Alimentazione e biotecnologia. 13. Terzo mondo: come aiutare i popoli in difficoltà? 14. Educazione dei figli: liberale o rigida? 15. Utilizzo eccessivo dei farmaci: come regolarsi? |
|
Literatura: |
Marin T., Magnelli S., Nuovissimo Progetto Italiano 2, Edilingua, Roma, 2020. Marin T., La Nuova Prova Orale 2, Edilingua, Roma, 2020. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | brak |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna. Dyskusje w parach i małych grupach na podstawie materiałów dydaktycznych; konfrontacja na forum. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | - na ocenę końcową składa się: aktywność podczas zajęć oraz wypowiedź indywidualna dotycząca tematów przedstawionych w sylabusie. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | - egzamin - ustny - aktywność podczas zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1 - Italia del Nord e Italia del Sud - differenze fra queste due località. Stereotipi e film. Lavoro vs bella vita. Chiusi vs aperti. differenze storiche. La frammentazione linguistica 2 - Lavoro – si lavora per vivere o si vive per lavorare? 3 - Razzismo e immigrazione – Cosa si dovrebbe fare per rendere possibile e armoniosa la convivenza in una società multietnica 4 - .Volontariato e solidarietà – perché i volontari sacrificano tempo e denaro per aiutare le persone bisognose? 5 - Consumismo – nella società di oggi è più importante “essere” o “avere’?. 6 - Alimentazione e biotecnologia – oltre ai pericoli, quali sono i vantaggi dei cibi geneticamente modificati? Il paradiso del cibo a Bologna. Mangia sano e fai bella figura. 7 - Sesso e moralità – in quali ambienti e più frequente la molestia sessuale e perché? 8 - Religione e ideologie – che importanza ha oggi la religione? 9 - Bellezza – significa successo? Esiste una sorte di razzismo sociale verso chi non viene classificato come “bello”? 10- Criminalità e violenza – come si potrebbero combattere gli istinti violenti dell’uomo? Gucci..... storia di un delitto tinto di giallo. 11- Macchine, prestigio e sicurezza. Il mito della “500”. La motorizzazione di massa. L'emancipazione femminile. La motor-valley italiana. 12- Economia e denaro. Vale la pena comprare le case a 1 Euro? 13- La terza età. Quale è oggi l'importanza delle persone anziane nella famiglia, in una società in cui le tradizioni e i valori tendono a perdersi. Le personalità femminili che hanno contribuito all'emancipazione della donna in Italia. (Maria Montessori, Rita Levi Montalcini). 14- Uomo e ambiente. Il turismo in treno (la Transiberiana d'Italia, il trenino del Bernina) Capolavori della natura. 15- Genitori a tutti i costi. Genitori a distanza. |
|
Literatura: |
Marin T. 2005, La prova orale 2, Roma, Edilingua. Pagine internet: www.cittanuova.it; www.matdid.it www.giornodopogiorno.org; www.expanda.it; www.msn.com; www.piccolopificiosociologico.it; www.tuobenessere.it; https://lucascialo.altervista.org; Italia mi piaci (vari) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilario Cola | |
Prowadzący grup: | Ilario Cola, Anna Ignatowicz-Ottaviano | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.