UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Drugi język obcy 11, 12, 13 - angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-WLA566
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Drugi język obcy 11, 12, 13 - angielski
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według ESOKJ. Język prowadzenia zajęć – angielski.

Skrócony opis:

Skrócony opis

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce.

Efekty uczenia się:

[Wiedza]

Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie:

e1 szczegółowe wybrane zagadnienia z historii i geografii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia kulturowe krajów angielskojęzycznych - 01W-1A_W08

e2 strukturę drugiego języka obcego w stopniu zaawansowanym - 01W-1A_W12

[Umiejętności]

Po zakończeniu zajęć student potrafi:

e3 posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym - 01W-1A_U02

e4 organizować pracę indywidualną oraz w zespole angielskojęzycznym - 01W-1A_U15

e5 przygotowywać skuteczne komunikacyjnie prezentacje na tematy popularnonaukowe i wybrane specjalistyczne w języku angielskim - 01W-1A_U07

[Kompetencje społeczne]

Po zakończeniu zajęć student jest gotów do:

e6 krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów - 01W-1A_K01

e7 uczestnictwa w życiu kulturalnym świata angielskojęzycznego i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) - 01W-1A_K05

e8 wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy z językiem angielskim w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym - 01W-1A_K06.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-10-01 - 2027-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Kowalski
Prowadzący grup: Piotr Kowalski, Paulina Woźniczak-Kacprzak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Forma zaliczenia:

zaliczenie na ocenę

Informacje dodatkowe:

Brak

Metody dydaktyczne:

Podejście komunikatywne. Wybrane elementy metody audiolingwalnej, Wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w zajęciach stanowi 25% oceny z przedmiotu. Prace pisemne i prezentacje stanowią 75% oceny. W pracach pisemnych oceniane będą następujące parametry: poprawność gramatyczna, znajomość słownictwa. W prezentacjach oceniane będą: skuteczność komunikacyjna, płynność wypowiedzi, spójność, adekwatność słownictwa, poprawność gramatyczna.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Weryfikacja efektów uczenia się związanych z wiedzą i w zakresie umiejętności – studenci składają w trakcie semestru kilka prac pisemnych w formie testów oraz przygotowują prezentacje ustne na wybrane tematy.

Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych – praca grupowa w czasie wykonywania ćwiczeń na zajęciach.

Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów uczenia się:

- z zakresu wiedzy (e1, e2) i z zakresu umiejętności (e3, e4, e5) – prace pisemne;

- z zakresu kompetencji społecznych (e6, e7, e8) – aktywne uczestnictwo w zajęciach.


Szczegółowe treści kształcenia:

a. Zakres tematyczny:

- współczesne trendy

- kreatywność

- społeczeństwo

- postęp

- wyzwania współczesnego świata

- ekologia

- potęga umysłu

- hazard, świat gier

- sukces życiowy

- opowieści/legendy

b. Zakres gramatyczny:

- powtórzenie czasów gramatycznych

- zdania warunkowe i zdania czasowe

- strona bierna

- formy wyższe i najwyższe przymiotników

- zdania warunkowe bez „if”


Literatura:

Rance, Charlotte, Language Hub C1 Student’s Book, Macmillan Education, London, 2020.

Rance, Charlotte, Language Hub C1 Workbook, Macmillan Education, London, 2020.

Crace, Araminta, Acklam, Richard, New Total English Student’s Book C1, Pearson, London, 2016.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Ignatowicz-Ottaviano, Tamara Roszak
Prowadzący grup: Anna Ignatowicz-Ottaviano, Piotr Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran
Prowadzący grup: Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Skrócony opis 

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce.


2. Wymagania wstępne

znajomość języka angielskiego na poziomie B2.


3. Język prowadzenia zajęć- angielski.


4. Efekty uczenia się

Wiedza

Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie:

e1. powiązanie dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (historia, filozofia i inne wybrane) (01W-1A_W02)

e2. wybrane fakty i zjawiska, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa lub nauk o kulturze i religii (01W-1A_W04)

e3. zasady budowy i interpretacji różnych typów tekstów i podstawowe metody ich krytycznej analizy (01W-1A_W06)

e4. w podstawowym stopniu historię, geografię Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia życia społecznego krajów angielskojęzycznych (01W-1A_W08)

e5. strukturę drugiego języka obcego w stopniu średniozaawansowanym (01W-1A_W12)


Umiejętności

Po zakończeniu zajęć student potrafi:

e1. posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie min. średnim (01W-1A_U02)

e2. potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy (01W-1A_U04)

e3. odróżniać i opisywać różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów (01W-1A_U05)

e4. wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła (01W-1A_U10)

e5. planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (01W-1A_U15).

e6. przygotowywać wystąpienia ustne na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe w języku angielskim (01W-1A_U07)


Kompetencje społeczne

Po zakończeniu zajęć student jest gotów do:

e1. krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów (01W-1A_K01)

e2. określania priorytetów służących realizacji określonych zadań i myślenia przedsiębiorczego (01W-1A_K02)

e3. prezentowania kompetencji społecznych i osobowych, takich jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Włoch (01W-1A_K04)

e4. uczestnictwa w życiu kulturalnym i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) (01W-1A_K05)

e5. wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, oratorskich, społecznych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym (01W-1A_K06).

Metody dydaktyczne:

podejście komunikatywne

wybrane elementy metody audiolingwalnej

wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się następujące elementy:

sprawdzian końcowy : 40 %

wypowiedź ustna i pisemna: 30 %

ocena bieżąca (w tym obserwacje nauczyciela, testy sprawdzające w trakcie semestru, aktywny udział w zajęciach): 30 %

Każda część sprawdzianów musi być zaliczona na minimum 60%.


Skala ocen:

Ocena formułowana jest na podstawie następującej skali:

70 - 75% - 3,0

76 - 79% - 3,5

80 - 85% - 4,0

86 - 89% - 4,5

90 - 100% - 5,0

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

- przygotowanie prezentacji (w domu oraz na zajęciach);

- aktywność podczas zajęć (praca indywidualna, w parach, grupowa);

- kolokwia: pisemne, ustne, końcowe;

- wykonanie tłumaczenia pisemnego;

- zaliczenie: ustne i pisemne;

Szczegółowe treści kształcenia:

Zakres tematyczny:

współczesne trendy

kreatywność

społeczeństwo

postęp

wyzwania współczesnego świata

ekologia

potęga umysłu

hazard, świat gier

sukces życiowy

opowieści/ legendy



Zakres gramatyczny:

powtórzenie czasów gramatycznych

zdania warunkowe i zdania czasowe

zdania warunkowe bez IF

inwersja

wish

strona bierna

formy wyższe i najwyższe przymiotników

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Rance, Charlotte., Language Hub C1 Student’s Book. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5)

Rance, Charlotte., Language Hub C1 Workbook. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5)

Crace, Araminta and Acklam, Richard., New Total English Student’s Book C1. Pearson 2016

Literatura uzupełniająca:

Hewings, Martin., Advanced Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2012.

Evans, Virginia., Successful Writing Proficiency, Express Publishing 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dagmara Milińska-Tran
Prowadzący grup: Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Skrócony opis 

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce.


2. Wymagania wstępne

znajomość języka angielskiego na poziomie B2.


3. Język prowadzenia zajęć- angielski.


4. Efekty uczenia się

Wiedza

Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie:

e1. powiązanie dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (historia, filozofia i inne wybrane) (01W-1A_W02)

e2. wybrane fakty i zjawiska, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa lub nauk o kulturze i religii (01W-1A_W04)

e3. zasady budowy i interpretacji różnych typów tekstów i podstawowe metody ich krytycznej analizy (01W-1A_W06)

e4. w podstawowym stopniu historię, geografię Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia życia społecznego krajów angielskojęzycznych (01W-1A_W08)

e5. strukturę drugiego języka obcego w stopniu średniozaawansowanym (01W-1A_W12)


Umiejętności

Po zakończeniu zajęć student potrafi:

e1. posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie min. średnim (01W-1A_U02)

e2. potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy (01W-1A_U04)

e3. odróżniać i opisywać różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów (01W-1A_U05)

e4. wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła (01W-1A_U10)

e5. planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (01W-1A_U15).

e6. przygotowywać wystąpienia ustne na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe w języku angielskim (01W-1A_U07)


Kompetencje społeczne

Po zakończeniu zajęć student jest gotów do:

e1. krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów (01W-1A_K01)

e2. określania priorytetów służących realizacji określonych zadań i myślenia przedsiębiorczego (01W-1A_K02)

e3. prezentowania kompetencji społecznych i osobowych, takich jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Włoch (01W-1A_K04)

e4. uczestnictwa w życiu kulturalnym i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) (01W-1A_K05)

e5. wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, oratorskich, społecznych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym (01W-1A_K06).

Metody dydaktyczne:

podejście komunikatywne

wybrane elementy metody audiolingwalnej

wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się następujące elementy:

sprawdzian końcowy : 40 %

wypowiedź ustna i pisemna: 30 %

ocena bieżąca (w tym obserwacje nauczyciela, testy sprawdzające w trakcie semestru, aktywny udział w zajęciach): 30 %

Każda część sprawdzianów musi być zaliczona na minimum 60%.


Skala ocen:

Ocena formułowana jest na podstawie następującej skali:

70 - 75% - 3,0

76 - 79% - 3,5

80 - 85% - 4,0

86 - 89% - 4,5

90 - 100% - 5,0

Szczegółowe treści kształcenia:

Zakres tematyczny:

współczesne trendy

kreatywność

społeczeństwo

postęp

wyzwania współczesnego świata

ekologia

potęga umysłu

hazard, świat gier

sukces życiowy

opowieści/ legendy



Zakres gramatyczny:

powtórzenie czasów gramatycznych

zdania warunkowe i zdania czasowe

zdania warunkowe bez IF

inwersja

wish

strona bierna

formy wyższe i najwyższe przymiotników

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Rance, Charlotte., Language Hub C1 Student’s Book. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5)

Rance, Charlotte., Language Hub C1 Workbook. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5)

Crace, Araminta and Acklam, Richard., New Total English Student’s Book C1. Pearson 2016

Literatura uzupełniająca:

Hewings, Martin., Advanced Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2012.

Evans, Virginia., Successful Writing Proficiency, Express Publishing 2015.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dagmara Milińska-Tran
Prowadzący grup: Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Skrócony opis 

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce.


2. Wymagania wstępne

znajomość języka angielskiego na poziomie B2.


3. Język prowadzenia zajęć- angielski.


4. Efekty uczenia się

Wiedza

Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie:

e1. powiązanie dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (historia, filozofia i inne wybrane) (01W-1A_W02)

e2. wybrane fakty i zjawiska, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa lub nauk o kulturze i religii (01W-1A_W04)

e3. zasady budowy i interpretacji różnych typów tekstów i podstawowe metody ich krytycznej analizy (01W-1A_W06)

e4. w podstawowym stopniu historię, geografię Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia życia społecznego krajów angielskojęzycznych (01W-1A_W08)

e5. strukturę drugiego języka obcego w stopniu średniozaawansowanym (01W-1A_W12)


Umiejętności

Po zakończeniu zajęć student potrafi:

e1. posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie min. średnim (01W-1A_U02)

e2. potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy (01W-1A_U04)

e3. odróżniać i opisywać różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów (01W-1A_U05)

e4. wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła (01W-1A_U10)

e5. planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (01W-1A_U15).

e6. przygotowywać wystąpienia ustne na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe w języku angielskim (01W-1A_U07)


Kompetencje społeczne

Po zakończeniu zajęć student jest gotów do:

e1. krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów (01W-1A_K01)

e2. określania priorytetów służących realizacji określonych zadań i myślenia przedsiębiorczego (01W-1A_K02)

e3. prezentowania kompetencji społecznych i osobowych, takich jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Włoch (01W-1A_K04)

e4. uczestnictwa w życiu kulturalnym i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) (01W-1A_K05)

e5. wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, oratorskich, społecznych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym (01W-1A_K06).

Metody dydaktyczne:

podejście komunikatywne

wybrane elementy metody audiolingwalnej

wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej

Sposoby i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się następujące elementy:

sprawdzian końcowy : 40 %

wypowiedź ustna i pisemna: 30 %

ocena bieżąca (w tym obserwacje nauczyciela, testy sprawdzające w trakcie semestru, aktywny udział w zajęciach): 30 %

Każda część sprawdzianów musi być zaliczona na minimum 60%.


Skala ocen:

Ocena formułowana jest na podstawie następującej skali:

70 - 75% - 3,0

76 - 79% - 3,5

80 - 85% - 4,0

86 - 89% - 4,5

90 - 100% - 5,0

Szczegółowe treści kształcenia:

Zakres tematyczny:

współczesne trendy

kreatywność

społeczeństwo

postęp

wyzwania współczesnego świata

ekologia

potęga umysłu

hazard, świat gier

sukces życiowy

opowieści/ legendy



Zakres gramatyczny:

powtórzenie czasów gramatycznych

zdania warunkowe i zdania czasowe

zdania warunkowe bez IF

inwersja

wish

strona bierna

formy wyższe i najwyższe przymiotników

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Rance, Charlotte., Language Hub C1 Student’s Book. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5)

Rance, Charlotte., Language Hub C1 Workbook. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5)

Crace, Araminta and Acklam, Richard., New Total English Student’s Book C1. Pearson 2016

Literatura uzupełniająca:

Hewings, Martin., Advanced Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2012.

Evans, Virginia., Successful Writing Proficiency, Express Publishing 2015.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6