Drugi język obcy 11, 12, 13 - angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WLA566 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Drugi język obcy 11, 12, 13 - angielski |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2 według ESOKJ. Język prowadzenia zajęć – angielski. |
Skrócony opis: |
Skrócony opis Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce. |
Efekty uczenia się: |
[Wiedza] Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie: e1 szczegółowe wybrane zagadnienia z historii i geografii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia kulturowe krajów angielskojęzycznych - 01W-1A_W08 e2 strukturę drugiego języka obcego w stopniu zaawansowanym - 01W-1A_W12 [Umiejętności] Po zakończeniu zajęć student potrafi: e3 posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym - 01W-1A_U02 e4 organizować pracę indywidualną oraz w zespole angielskojęzycznym - 01W-1A_U15 e5 przygotowywać skuteczne komunikacyjnie prezentacje na tematy popularnonaukowe i wybrane specjalistyczne w języku angielskim - 01W-1A_U07 [Kompetencje społeczne] Po zakończeniu zajęć student jest gotów do: e6 krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów - 01W-1A_K01 e7 uczestnictwa w życiu kulturalnym świata angielskojęzycznego i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) - 01W-1A_K05 e8 wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy z językiem angielskim w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym - 01W-1A_K06. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2026/2027" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-10-01 - 2027-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Kowalski | |
Prowadzący grup: | Piotr Kowalski, Paulina Woźniczak-Kacprzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Forma zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Podejście komunikatywne. Wybrane elementy metody audiolingwalnej, Wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywne uczestnictwo w zajęciach stanowi 25% oceny z przedmiotu. Prace pisemne i prezentacje stanowią 75% oceny. W pracach pisemnych oceniane będą następujące parametry: poprawność gramatyczna, znajomość słownictwa. W prezentacjach oceniane będą: skuteczność komunikacyjna, płynność wypowiedzi, spójność, adekwatność słownictwa, poprawność gramatyczna. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja efektów uczenia się związanych z wiedzą i w zakresie umiejętności – studenci składają w trakcie semestru kilka prac pisemnych w formie testów oraz przygotowują prezentacje ustne na wybrane tematy. Weryfikacja efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych – praca grupowa w czasie wykonywania ćwiczeń na zajęciach. Sposoby weryfikacji poszczególnych efektów uczenia się: - z zakresu wiedzy (e1, e2) i z zakresu umiejętności (e3, e4, e5) – prace pisemne; - z zakresu kompetencji społecznych (e6, e7, e8) – aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | a. Zakres tematyczny: - współczesne trendy - kreatywność - społeczeństwo - postęp - wyzwania współczesnego świata - ekologia - potęga umysłu - hazard, świat gier - sukces życiowy - opowieści/legendy b. Zakres gramatyczny: - powtórzenie czasów gramatycznych - zdania warunkowe i zdania czasowe - strona bierna - formy wyższe i najwyższe przymiotników - zdania warunkowe bez „if” |
|
Literatura: |
Rance, Charlotte, Language Hub C1 Student’s Book, Macmillan Education, London, 2020. Rance, Charlotte, Language Hub C1 Workbook, Macmillan Education, London, 2020. Crace, Araminta, Acklam, Richard, New Total English Student’s Book C1, Pearson, London, 2016. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Piotr Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Skrócony opis Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce. 2. Wymagania wstępne znajomość języka angielskiego na poziomie B2. 3. Język prowadzenia zajęć- angielski. 4. Efekty uczenia się Wiedza Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie: e1. powiązanie dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (historia, filozofia i inne wybrane) (01W-1A_W02) e2. wybrane fakty i zjawiska, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa lub nauk o kulturze i religii (01W-1A_W04) e3. zasady budowy i interpretacji różnych typów tekstów i podstawowe metody ich krytycznej analizy (01W-1A_W06) e4. w podstawowym stopniu historię, geografię Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia życia społecznego krajów angielskojęzycznych (01W-1A_W08) e5. strukturę drugiego języka obcego w stopniu średniozaawansowanym (01W-1A_W12) Umiejętności Po zakończeniu zajęć student potrafi: e1. posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie min. średnim (01W-1A_U02) e2. potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy (01W-1A_U04) e3. odróżniać i opisywać różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów (01W-1A_U05) e4. wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła (01W-1A_U10) e5. planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (01W-1A_U15). e6. przygotowywać wystąpienia ustne na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe w języku angielskim (01W-1A_U07) Kompetencje społeczne Po zakończeniu zajęć student jest gotów do: e1. krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów (01W-1A_K01) e2. określania priorytetów służących realizacji określonych zadań i myślenia przedsiębiorczego (01W-1A_K02) e3. prezentowania kompetencji społecznych i osobowych, takich jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Włoch (01W-1A_K04) e4. uczestnictwa w życiu kulturalnym i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) (01W-1A_K05) e5. wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, oratorskich, społecznych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym (01W-1A_K06). |
|
Metody dydaktyczne: | podejście komunikatywne wybrane elementy metody audiolingwalnej wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową składają się następujące elementy: sprawdzian końcowy : 40 % wypowiedź ustna i pisemna: 30 % ocena bieżąca (w tym obserwacje nauczyciela, testy sprawdzające w trakcie semestru, aktywny udział w zajęciach): 30 % Każda część sprawdzianów musi być zaliczona na minimum 60%. Skala ocen: Ocena formułowana jest na podstawie następującej skali: 70 - 75% - 3,0 76 - 79% - 3,5 80 - 85% - 4,0 86 - 89% - 4,5 90 - 100% - 5,0 |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | - przygotowanie prezentacji (w domu oraz na zajęciach); - aktywność podczas zajęć (praca indywidualna, w parach, grupowa); - kolokwia: pisemne, ustne, końcowe; - wykonanie tłumaczenia pisemnego; - zaliczenie: ustne i pisemne; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zakres tematyczny: współczesne trendy kreatywność społeczeństwo postęp wyzwania współczesnego świata ekologia potęga umysłu hazard, świat gier sukces życiowy opowieści/ legendy Zakres gramatyczny: powtórzenie czasów gramatycznych zdania warunkowe i zdania czasowe zdania warunkowe bez IF inwersja wish strona bierna formy wyższe i najwyższe przymiotników |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Rance, Charlotte., Language Hub C1 Student’s Book. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5) Rance, Charlotte., Language Hub C1 Workbook. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5) Crace, Araminta and Acklam, Richard., New Total English Student’s Book C1. Pearson 2016 Literatura uzupełniająca: Hewings, Martin., Advanced Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2012. Evans, Virginia., Successful Writing Proficiency, Express Publishing 2015. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dagmara Milińska-Tran | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Skrócony opis Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce. 2. Wymagania wstępne znajomość języka angielskiego na poziomie B2. 3. Język prowadzenia zajęć- angielski. 4. Efekty uczenia się Wiedza Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie: e1. powiązanie dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (historia, filozofia i inne wybrane) (01W-1A_W02) e2. wybrane fakty i zjawiska, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa lub nauk o kulturze i religii (01W-1A_W04) e3. zasady budowy i interpretacji różnych typów tekstów i podstawowe metody ich krytycznej analizy (01W-1A_W06) e4. w podstawowym stopniu historię, geografię Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia życia społecznego krajów angielskojęzycznych (01W-1A_W08) e5. strukturę drugiego języka obcego w stopniu średniozaawansowanym (01W-1A_W12) Umiejętności Po zakończeniu zajęć student potrafi: e1. posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie min. średnim (01W-1A_U02) e2. potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy (01W-1A_U04) e3. odróżniać i opisywać różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów (01W-1A_U05) e4. wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła (01W-1A_U10) e5. planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (01W-1A_U15). e6. przygotowywać wystąpienia ustne na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe w języku angielskim (01W-1A_U07) Kompetencje społeczne Po zakończeniu zajęć student jest gotów do: e1. krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów (01W-1A_K01) e2. określania priorytetów służących realizacji określonych zadań i myślenia przedsiębiorczego (01W-1A_K02) e3. prezentowania kompetencji społecznych i osobowych, takich jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Włoch (01W-1A_K04) e4. uczestnictwa w życiu kulturalnym i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) (01W-1A_K05) e5. wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, oratorskich, społecznych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym (01W-1A_K06). |
|
Metody dydaktyczne: | podejście komunikatywne wybrane elementy metody audiolingwalnej wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową składają się następujące elementy: sprawdzian końcowy : 40 % wypowiedź ustna i pisemna: 30 % ocena bieżąca (w tym obserwacje nauczyciela, testy sprawdzające w trakcie semestru, aktywny udział w zajęciach): 30 % Każda część sprawdzianów musi być zaliczona na minimum 60%. Skala ocen: Ocena formułowana jest na podstawie następującej skali: 70 - 75% - 3,0 76 - 79% - 3,5 80 - 85% - 4,0 86 - 89% - 4,5 90 - 100% - 5,0 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zakres tematyczny: współczesne trendy kreatywność społeczeństwo postęp wyzwania współczesnego świata ekologia potęga umysłu hazard, świat gier sukces życiowy opowieści/ legendy Zakres gramatyczny: powtórzenie czasów gramatycznych zdania warunkowe i zdania czasowe zdania warunkowe bez IF inwersja wish strona bierna formy wyższe i najwyższe przymiotników |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Rance, Charlotte., Language Hub C1 Student’s Book. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5) Rance, Charlotte., Language Hub C1 Workbook. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5) Crace, Araminta and Acklam, Richard., New Total English Student’s Book C1. Pearson 2016 Literatura uzupełniająca: Hewings, Martin., Advanced Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2012. Evans, Virginia., Successful Writing Proficiency, Express Publishing 2015. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dagmara Milińska-Tran | |
Prowadzący grup: | Anna Ignatowicz-Ottaviano, Dagmara Milińska-Tran | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Skrócony opis Celem zajęć jest przekazanie wiedzy oraz praca nad czterema sprawnościami w języku angielskim na poziomie zaawansowanym wyższym, czyli nad dwoma sprawnościami receptywnymi: umiejętnością rozumienia ze słuchu i umiejętnością rozumienia tekstu czytanego oraz dwoma sprawnościami produktywnymi: umiejętnością ustnego wypowiadania się i umiejętnością wypowiadania się na piśmie. Kurs utrwala oraz rozwija elementy gramatyki języka angielskiego oraz w stopniu znaczym poszerza zakres słownictwa i pozwala szkolić je w praktyce. 2. Wymagania wstępne znajomość języka angielskiego na poziomie B2. 3. Język prowadzenia zajęć- angielski. 4. Efekty uczenia się Wiedza Po zakończeniu zajęć student zna i rozumie: e1. powiązanie dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (historia, filozofia i inne wybrane) (01W-1A_W02) e2. wybrane fakty i zjawiska, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa lub nauk o kulturze i religii (01W-1A_W04) e3. zasady budowy i interpretacji różnych typów tekstów i podstawowe metody ich krytycznej analizy (01W-1A_W06) e4. w podstawowym stopniu historię, geografię Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych oraz realia życia społecznego krajów angielskojęzycznych (01W-1A_W08) e5. strukturę drugiego języka obcego w stopniu średniozaawansowanym (01W-1A_W12) Umiejętności Po zakończeniu zajęć student potrafi: e1. posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie min. średnim (01W-1A_U02) e2. potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając przy tym kontekst społeczny i kulturowy (01W-1A_U04) e3. odróżniać i opisywać różne gatunki literackie i inne rodzaje tekstów (01W-1A_U05) e4. wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła (01W-1A_U10) e5. planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole (01W-1A_U15). e6. przygotowywać wystąpienia ustne na tematy życia codziennego i tematy popularnonaukowe w języku angielskim (01W-1A_U07) Kompetencje społeczne Po zakończeniu zajęć student jest gotów do: e1. krytycznej oceny swojej wiedzy i umiejętności językowych oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów (01W-1A_K01) e2. określania priorytetów służących realizacji określonych zadań i myślenia przedsiębiorczego (01W-1A_K02) e3. prezentowania kompetencji społecznych i osobowych, takich jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań; odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Włoch (01W-1A_K04) e4. uczestnictwa w życiu kulturalnym i korzystania z różnych jego form (z umiejętnym wykorzystaniem mediów, instytucji oświaty, kultury i sztuki oraz ośrodków społecznych) (01W-1A_K05) e5. wykorzystywania umiejętności komunikacyjnych, oratorskich, społecznych, interpersonalnych i interkulturowych w pracy w sektorze kultury, oświaty, w mediach, biurach tłumaczy, szeroko pojętym obszarze społeczno-gospodarczym (01W-1A_K06). |
|
Metody dydaktyczne: | podejście komunikatywne wybrane elementy metody audiolingwalnej wybrane elementy metody gramatyczno-tłumaczeniowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na ocenę końcową składają się następujące elementy: sprawdzian końcowy : 40 % wypowiedź ustna i pisemna: 30 % ocena bieżąca (w tym obserwacje nauczyciela, testy sprawdzające w trakcie semestru, aktywny udział w zajęciach): 30 % Każda część sprawdzianów musi być zaliczona na minimum 60%. Skala ocen: Ocena formułowana jest na podstawie następującej skali: 70 - 75% - 3,0 76 - 79% - 3,5 80 - 85% - 4,0 86 - 89% - 4,5 90 - 100% - 5,0 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zakres tematyczny: współczesne trendy kreatywność społeczeństwo postęp wyzwania współczesnego świata ekologia potęga umysłu hazard, świat gier sukces życiowy opowieści/ legendy Zakres gramatyczny: powtórzenie czasów gramatycznych zdania warunkowe i zdania czasowe zdania warunkowe bez IF inwersja wish strona bierna formy wyższe i najwyższe przymiotników |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Rance, Charlotte., Language Hub C1 Student’s Book. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5) Rance, Charlotte., Language Hub C1 Workbook. Macmillan Education 2020. (rozdziały 1-5) Crace, Araminta and Acklam, Richard., New Total English Student’s Book C1. Pearson 2016 Literatura uzupełniająca: Hewings, Martin., Advanced Grammar in Use with Answers. Cambridge: Cambridge University Press 2012. Evans, Virginia., Successful Writing Proficiency, Express Publishing 2015. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.