Praktyczna nauka języka włoskiego I- kompetencje pisemne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WMA120 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego I- kompetencje pisemne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka włoskiego na poziomie C1. |
Skrócony opis: |
Kurs poszerza zdolność właściwego tworzenia różnorodnych tekstów użytkowych. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć z przedmiotu student: e1. Zna różnice pomiędzy różnymi rodzajami tekstów pisanych 02W—2A_W04; e2. Rozpoznaje charakterystykę wybranych tekstów pisanych 02W—2A_W05 02W—2A_U08; e3. Używa właściwego rejestru leksykalnego 02W—2A_U01 02W—2A_W07; e4. Tworzy różne rodzaje tekstów pisanych 02W—2A_U04 02W—2A_U01; e5. Rozumie potrzebę stałego rozwoju własnych kompetencji 02W—2A_K06. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Michele Feliziani, Joanna Ozimska, Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak, Elżbieta Tomasi-Kapral | |
Prowadzący grup: | Andrea Piccardi, Tamara Roszak, Elżbieta Tomasi-Kapral | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia z redakcji tekstów, warsztaty z kartami pracy, warsztaty twórcze. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny z prac pisemnych, kolokwia z teorii, egzamin końcowy. Ocena końcowa uzależniona jest od wyników egzaminów i zaliczeń i kształtuje się następująco: niedostateczny 0% – 64,5% dostateczny 65% – 72,5% dostateczny plus 73% – 78,5% dobry 79% – 86,5% dobry plus 87% – 92,5% bardzo dobry 93% - 100% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Kompozycja specjalistyczna: organizacja pracy, pisanie, poprawa i ulepszenie tekstu Teksty narracyjne: podział na sekwencje, porządek narracji, postacie, narrator, punkt widzenia, czas i miejsce akcji Teksty ekspresyjne: list, pamiętnik Teksy opisujące: obserwacja obiektu opisywanego, używanie języka zmysłów, opis w sensie podmiotowym i przedmiotowym Teksty relacjonujące: opracowanie relacji, pisanie listu formalnego i kroniki Teksty argumentujące: Podtrzymywanie opinii, argumentowanie i dokumentowanie argumentacji |
|
Literatura: |
T. Franzi, S. Damele, L’italiano per fare e per capire, [Milano], Archimede, 2008 F. Gaudiano, Manuale di scrittura creativa, Zanichelli Editore, 2010 artykuły prasowe |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.