Praktyczna nauka języka włoskiego I - kompetencje gramatyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WMA155 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego I - kompetencje gramatyczne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka włoskiego na poziomie co najmniej B2+ wg ESOKJ. Zajęcia prowadzone są w języku włoskim. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest utrwalenie i wyćwiczenie sposobów budowania zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na funkcje i zastosowanie spójników i wyrażeń spójnikowych. Na zajęciach omawiane i rozwiązywane są problemy, na które studenci natknęli się w czasie wykonywania ćwiczeń. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć z przedmiotu student/studentka: e1 - zna i rozumie teorię dotyczącą ćwiczonych zagadnień – 01W-2A_W05; e2 poprawnie stosuje omawiane zagadnienia gramatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych – 01W-2A_U01; e3 potrafi wytłumaczyć użycie określonych form gramatycznych w danym kontekście – 01W-2A_U01; e4 - potrafi zdobywać samodzielnie informacje z różnych źródeł i dokonać ich właściwego wyboru – 01W-2A_U09; e5 - reprezentuje postawę samokrytyczną – 01W-2A_K03. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna, ćwiczeniowa, giełda pomysłów. Elementy e-learningu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach stanowi 10% oceny z przedmiotu. Kolokwium zaliczające semestr stanowi 90% oceny. Skala ocen: niedostateczny (2) 0–64,5% dostateczny (3) 65–72,5% dostateczny plus (3,5) 73–79,5% dobry (4) 80–85,5% dobry plus (4,5) 86–92,5% bardzo dobry (5) 93–100%. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia z zakresu składni języka włoskiego: zdania współrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe współrzędne; zdania podrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe podrzędne. |
|
Literatura: |
Dardano M., Trifone P., Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Bologna, Zanichelli Editore, 1995. Moretti G. B., L’italiano come prima o seconda lingua nelle sue varietà scritte e parlate (2 voll.), Perugia, Guerra Edizioni, 2009. Materiały dostarczone przez prowadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna, ćwiczeniowa, giełda pomysłów. Elementy e-learningu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach stanowi 10% oceny z przedmiotu. Kolokwium zaliczające semestr stanowi 90% oceny. Skala ocen: niedostateczny (2) 0–64,5% dostateczny (3) 65–72,5% dostateczny plus (3,5) 73–79,5% dobry (4) 80–85,5% dobry plus (4,5) 86–92,5% bardzo dobry (5) 93–100%. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia z zakresu składni języka włoskiego: zdania współrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe współrzędne; zdania podrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe podrzędne. |
|
Literatura: |
Dardano M., Trifone P., Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Bologna, Zanichelli Editore, 1995. Moretti G. B., L’italiano come prima o seconda lingua nelle sue varietà scritte e parlate (2 voll.), Perugia, Guerra Edizioni, 2009. Materiały dostarczone przez prowadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | - |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna, ćwiczeniowa, giełda pomysłów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach stanowi 20% oceny z przedmiotu. Kolokwium zaliczające semestr stanowi 80% oceny. Skala ocen: niedostateczny (2) 0–64,5% dostateczny (3) 65–72,5% dostateczny plus (3,5) 73–79,5% dobry (4) 80–85,5% dobry plus (4,5) 86–92,5% bardzo dobry (5) 93–100%. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia z zakresu składni języka włoskiego: zdania współrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe współrzędne; zdania podrzędnie złożone; spójniki i wyrażenia spójnikowe podrzędne. |
|
Literatura: |
Dardano M., Trifone P., Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Bologna, Zanichelli Editore, 1995. Moretti G. B., L’italiano come prima o seconda lingua nelle sue varietà scritte e parlate (2 voll.), Perugia, Guerra Edizioni, 2009. Materiały dostarczone przez prowadzącego zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.