Praktyczna nauka języka włoskiego II - kompetencje pisemne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WMA249 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego II - kompetencje pisemne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka włoskiego na poziomie B2+ wg ESOKJ. |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest doskonalenie sprawności pisania z wykorzystaniem wiedzy oraz odbywających się równolegle zajęć z analizy tekstów. Rozwijanie umiejętności relacjonowania, wyrażania opinii i logicznej argumentacji. Doskonalenie kompetencji językowej i komunikacyjnej. Dąży się do wzbogacenia zasobu słownictwa. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć z przedmiotu student/studentka: e1 -Posiada kompetencje społeczne i osobowe takie jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań, umiejętność samooceny, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów; świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Włoch - H1A_K05, H1P_K05; e2 -Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. - H1A_K04, H1P_K04 ; e3 - posiada szeroką i pogłębioną znajomość tematów omawianych podczas zajęć - 02W—2A_U01; 02W—2A_U08; e4 - Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych terminologii specjalistycznych w przekładzie oraz funkcjonowania głównych instytucji społecznych, politycznych i prawnych włoskiego obszaru językowego zorientowaną na zastosowanie w pracy agencjach tłumaczy, instytucjach społeczno-kulturalnych, firmach, mediach itd. - H2P_W01; e5 - jest w stanie dokonać analizy tekstu, przedstawić argumentację teoretyczną i wyciągnąć wnioski w języku włoskim – 02W—2A_U06; 02W—2A_U10; 02W—2A_U14. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Stefano Cavallo, Ilario Cola, Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna. Dyskusje w parach i małych grupach na podstawie materiałów dydaktycznych; konfrontacja na forum. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | W czasie kursu przewiduje się sprawdziany kontrolne śródsemestralne oceniające poprawność i jasność wypowiedzi, zdolność formułowania własnych krytycznych sądów, aktywne uczestnictwo w dyskusjach. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen otrzymanych w czasie trwania kursu. Skala ocen: niedostateczny 0 – 64% dostateczny 65% – 72% dostateczny plus 73% – 79% dobry 80% – 85% dobry plus 86% – 92% bardzo dobry 93% - 100% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Kompozycja specjalistyczna: organizacja pracy, pisanie, poprawa i ulepszenie tekstu • Teksty narracyjne: podział na sekwencje, porządek narracji, postacie, narrator, punkt widzenia, czas i miejsce akcji • Teksty ekspresyjne: list, pamiętnik • Teksty opisujące: obserwacja obiektu opisywanego, używanie języka zmysłów, opis w sensie podmiotowym i przedmiotowym • Teksty argumentujące: Podtrzymywanie opinii, argumentowanie i dokumentowanie argumentacji |
|
Literatura: |
Materiały zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Stefano Cavallo, Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna. Dyskusje w parach i małych grupach na podstawie materiałów dydaktycznych; konfrontacja na forum. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | W czasie kursu przewiduje się sprawdziany kontrolne śródsemestralne oceniające poprawność i jasność wypowiedzi, zdolność formułowania własnych krytycznych sądów, aktywne uczestnictwo w dyskusjach. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen otrzymanych w czasie trwania kursu. Skala ocen: niedostateczny 0 – 64% dostateczny 65% – 72% dostateczny plus 73% – 79% dobry 80% – 85% dobry plus 86% – 92% bardzo dobry 93% - 100% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Kompozycja specjalistyczna: organizacja pracy, pisanie, poprawa i ulepszenie tekstu • Teksty narracyjne: podział na sekwencje, porządek narracji, postacie, narrator, punkt widzenia, czas i miejsce akcji • Teksty ekspresyjne: list, pamiętnik • Teksty opisujące: obserwacja obiektu opisywanego, używanie języka zmysłów, opis w sensie podmiotowym i przedmiotowym • Teksty argumentujące: Podtrzymywanie opinii, argumentowanie i dokumentowanie argumentacji |
|
Literatura: |
Materiały zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Fabio Poppi, Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna. Dyskusje w parach i małych grupach na podstawie materiałów dydaktycznych; konfrontacja na forum. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | W czasie kursu przewiduje się sprawdziany kontrolne śródsemestralne oceniające poprawność i jasność wypowiedzi, zdolność formułowania własnych krytycznych sądów, aktywne uczestnictwo w dyskusjach. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen otrzymanych w czasie trwania kursu. Skala ocen: niedostateczny 0 – 64% dostateczny 65% – 72% dostateczny plus 73% – 79% dobry 80% – 85% dobry plus 86% – 92% bardzo dobry 93% - 100% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Kompozycja specjalistyczna: organizacja pracy, pisanie, poprawa i ulepszenie tekstu • Teksty narracyjne: podział na sekwencje, porządek narracji, postacie, narrator, punkt widzenia, czas i miejsce akcji • Teksty ekspresyjne: list, pamiętnik • Teksty opisujące: obserwacja obiektu opisywanego, używanie języka zmysłów, opis w sensie podmiotowym i przedmiotowym • Teksty argumentujące: Podtrzymywanie opinii, argumentowanie i dokumentowanie argumentacji |
|
Literatura: |
Materiały zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
Egzamin, 0 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefano Cavallo | |
Prowadzący grup: | Stefano Cavallo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna. Dyskusje w parach i małych grupach na podstawie materiałów dydaktycznych; konfrontacja na forum. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | W czasie kursu przewiduje się sprawdziany kontrolne śródsemestralne oceniające poprawność i jasność wypowiedzi, zdolność formułowania własnych krytycznych sądów, aktywne uczestnictwo w dyskusjach. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen otrzymanych w czasie trwania kursu. Skala ocen: niedostateczny 0 – 64% dostateczny 65% – 72% dostateczny plus 73% – 79% dobry 80% – 85% dobry plus 86% – 92% bardzo dobry 93% - 100% |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | • Kompozycja specjalistyczna: organizacja pracy, pisanie, poprawa i ulepszenie tekstu • Teksty narracyjne: podział na sekwencje, porządek narracji, postacie, narrator, punkt widzenia, czas i miejsce akcji • Teksty ekspresyjne: list, pamiętnik • Teksty opisujące: obserwacja obiektu opisywanego, używanie języka zmysłów, opis w sensie podmiotowym i przedmiotowym • Teksty argumentujące: Podtrzymywanie opinii, argumentowanie i dokumentowanie argumentacji |
|
Literatura: |
Materiały zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.