Praktyczna nauka języka włoskiego II - kompetencje gramatyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WMA258 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego II - kompetencje gramatyczne |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka włoskiego na poziomie co najmniej B2+ wg ESOKJ. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest utrwalenie i wyćwiczenie sposobów budowania zdań złożonych współrzędnie i podrzędnie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na funkcje i zastosowanie spójników i wyrażeń spójnikowych. Na zajęciach omawiane i rozwiązywane są problemy, na które studenci natknęli się w czasie wykonywania ćwiczeń. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu zajęć z przedmiotu student/studentka: e1 - zna i rozumie teorię dotyczącą ćwiczonych zagadnień – 01W-2A_W05; e2 poprawnie stosuje omawiane zagadnienia gramatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych – 01W-2A_U01; e3 potrafi wytłumaczyć użycie określonych form gramatycznych w danym kontekście – 01W-2A_U01; e4 - potrafi zdobywać samodzielnie informacje z różnych źródeł i dokonać ich właściwego wyboru – 01W-2A_U09; e5 - reprezentuje postawę samokrytyczną – 01W-2A_K03. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna, metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach stanowi 20% oceny z przedmiotu. Kolokwium zaliczające semestr stanowi 80% oceny. Skala ocen z testów i kolokwium: niedostateczny 0 – 64,5% dostateczny 65 – 72,5% dostateczny plus 72 – 79,5% dobry 78 – 85,6% dobry plus 86 – 92,5% bardzo dobry 93 – 100%. Na koniec semestru II egzamin zbiorczy z modułu PNJW składający się z części pisemnej i ustnej. Do części ustnej dopuszczone są osoby, które uzyskają co najmniej 65% punktów z części pisemnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia z zakresu składni języka włoskiego: proposizioni completive, proposizioni interrogative indirette, proposizioni relative, proposizioni circostanziali. |
|
Literatura: |
Dardano M., Trifone P., Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Bologna, Zanichelli Editore, 1995. Moretti G. B., L’italiano come prima o seconda lingua nelle sue varietà scritte e parlate (2 voll.), Perugia, Guerra Edizioni, 2009. Materiały dostarczone przez prowadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna, metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach stanowi 20% oceny z przedmiotu. Kolokwium zaliczające semestr stanowi 80% oceny. Skala ocen z testów i kolokwium: niedostateczny 0 – 64,5% dostateczny 65 – 72,5% dostateczny plus 72 – 79,5% dobry 78 – 85,6% dobry plus 86 – 92,5% bardzo dobry 93 – 100%. Na koniec semestru II egzamin zbiorczy z modułu PNJW składający się z części pisemnej i ustnej. Do części ustnej dopuszczone są osoby, które uzyskają co najmniej 65% punktów z części pisemnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia z zakresu składni języka włoskiego: proposizioni completive, proposizioni interrogative indirette, proposizioni relative, proposizioni circostanziali. |
|
Literatura: |
Dardano M., Trifone P., Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Bologna, Zanichelli Editore, 1995. Moretti G. B., L’italiano come prima o seconda lingua nelle sue varietà scritte e parlate (2 voll.), Perugia, Guerra Edizioni, 2009. Materiały dostarczone przez prowadzącego zajęcia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda komunikacyjna, metoda ćwiczeniowa, giełda pomysłów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach stanowi 20% oceny z przedmiotu. Kolokwium zaliczające semestr stanowi 80% oceny. Skala ocen z testów i kolokwium: niedostateczny 0 – 64,5% dostateczny 65 – 72,5% dostateczny plus 72 – 79,5% dobry 78 – 85,6% dobry plus 86 – 92,5% bardzo dobry 93 – 100%. Na koniec semestru II egzamin zbiorczy z modułu PNJW składający się z części pisemnej i ustnej. Do części ustnej dopuszczone są osoby, które uzyskają co najmniej 65% punktów z części pisemnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | W czasie zajęć poruszane będą następujące zagadnienia z zakresu składni języka włoskiego: proposizioni completive, proposizioni interrogative indirette, proposizioni relative, proposizioni circostanziali. |
|
Literatura: |
Dardano M., Trifone P., Grammatica italiana con nozioni di linguistica, Bologna, Zanichelli Editore, 1995. Moretti G. B., L’italiano come prima o seconda lingua nelle sue varietà scritte e parlate (2 voll.), Perugia, Guerra Edizioni, 2009. Materiały dostarczone przez prowadzącego zajęcia. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.