Tutoring dydaktyczny - indywidualna opieka wykładowcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WMA367 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tutoring dydaktyczny - indywidualna opieka wykładowcy |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Ukończenie I roku studiów II stopnia filologii włoskiej na specjalności nauczycielskiej. Znajomość języka włoskiego na poziomie C1 wg ESOKJ. |
Skrócony opis: |
Celem tutoringu jest wypracowanie narzędzi pomocnych w pracy dydaktycznej studenta jako przyszłego nauczyciela języka włoskiego. Podczas tutoringu student powinien rozwijać takie umiejętności, jak samodyscyplina, planowanie i realizowanie przyjętych planów, budowanie własnego autorytetu jako nauczyciel, budowanie relacji z uczniem opartej na wzajemnej życzliwości i szacunku. |
Efekty uczenia się: |
1. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie proces komunikowania inter-personalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłócenia (01WN-2A_W02). 2. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie zasady i formy projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzone w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i uwzględniające zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów (01WN-2A_W05). 3. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie struktury i funkcje systemu edukacji – cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (01WN-2A_W06). 4. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie metodykę wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych na wybranym etapie i obszarze działalności pedagogicznej, w tym edukacji włączającej, a także sposoby realizacji inkluzji, jak również alternatywne formy nauczania (01WN-2A_W07). 5. W zakresie umiejętności społecznych student/tutee potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne w pracy z młodzieżą, analizować je, wykorzystując wiedzę pedagogiczno-psychologiczną i proponować rozwiązanie problemów; planować i realizować zadania wychowawcze, przekładając wiedzę teoretyczną na praktykę (01WN-2A_U01). 6. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi planować lekcje (zajęcia), formułować cele pracy z młodzieżą, dobierać, tworzyć i testować materiały, środki i metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (01WN-2A_U02). 7. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować spersonalizowane programy studiów i wychowania (01WN-2A_U03). 8. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi indywidualizować zadania i dostosować metody, treści i sposoby oceniania do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce (01WN-2A_U04). 9. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi kształtować kompetencje kluczowe uczniów, zwracając szczególną uwagę na kreatywność, innowacyjność samodzielnego, jak również zespołowego rozwiązywania problemów i krytyczne myślenie uczniów, rozbudzać ich zainteresowania i rozwijać uzdolnienia (01WN-2A_U06). 10. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w swojej działalności, kierując się przede wszystkim szacunkiem dla każdego człowieka (01WN-2A_K01). 11. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu kształcenia, w tym rodzicami (opiekunami) ucznia, włączając ich w działania sprzyjające efektywności nauczania, zgodnie z zasadami kompetencji interpersonalnych (01WN-2A_K02). 12. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do animowania i monitorowania realizacji działań zespołowych wśród uczniów i współpracowników, jak również z innymi uczestnikami procesu kształcenia, w tym z rodzicami i opiekunami uczniów (01WN-2A_K04). 13. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do projektowania ścieżki własnego rozwoju, obejmującej samokształcenie zawodowe, samo-doskonalenie, a także profilaktykę wypalenia zawodowego w pracy dydaktycznej (01WN-2A_K05). 14. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do analizowania i oceny własnych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wskazując obszary wymagające modyfikacji, systematycznie doskonaląc swoją pracę i wprowadzając działania innowacyjne (01WN-2A_K06). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Tutoring, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tamara Roszak | |
Prowadzący grup: | Tamara Roszak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Tutoring - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Brak |
|
Metody dydaktyczne: | Relacje ustne. Prezentacje. Fragmenty lekcji przygotowywane w formie ustnej i pisanej. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywne uczestnictwo w spotkaniach tutoringowych. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Przeprowadzenie ankiety wprowadzającej do tutoringu dydaktycznego. Poznanie studentek: ich zainteresowań, talentów, mocnych i słabych stron, preferowanych form uczenia się, planów zawodowych. 2. Omówienie proponowanej tematyki spotkań. Wspólne ustalenie ze studentkami planu pracy na semestr. 3. Nauczanie języka włoskiego na różnych etapach edukacyjnych – z dziećmi i młodzieżą szkolną w różnym wieku. 4. Nauczanie języka włoskiego w związku z celami, do jakich może służyć znajomość tego języka: jako języka drugiego lub trzeciego; języka, z którego zdawany jest egzamin; języka komunikacji międzynarodowej; języka klucza do kultury włoskiej i europejskiej. 5. Ludyczność w nauczaniu języka włoskiego jako obcego. 6. Zindywidualizowane sposoby nauczania języka włoskiego, również w systemie pozaszkolnym i na dalszych etapach życia potencjalnych zainteresowanych (np. w związku z potrzebami profesjonalnymi, kulturalnymi, osobistymi, naukowymi, turystycznymi itd.); również w związku z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym oraz seniorów. 7. Przegląd materiałów dydaktycznych do nauczania języka włoskiego jako obcego. 8. Gromadzenie i prezentacja dokumentów autentycznych w związku z użyciem praktycznym języka włoskiego. 9. Rozwój kompetencji związanych z rozumieniem tekstu pisanego i wypowiedzi ustnej/słuchanej w języku włoskim. 10. Omawianie przygotowywanych i prowadzonych lekcji w ramach praktyk nauczycielskich. |
|
Literatura: |
• Bona A. F., Gli 8 vantaggi di un tutor linguistico, 2016. http://www.tutorlinguistico.de/2016/02/16/gli-8-vantaggi-di-un-tutor-linguistico/ (dostęp: 29.10.2020). • Brdulak J. et al., Model tutoringu, MNiSW, 2019. http://ww• Bona A. F., Gli 8 vantaggi di un tutor linguistico, 2016. http://www.tutorlinguistico.de/2016/02/16/gli-8-vantaggi-di-un-tutor-linguistico/ (dostęp: 29.10.2020). • Brdulak J. et al., Model tutoringu, MNiSW, 2019. http://www.bip.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2019_10/142598156b51e35f45979d5a27094bbc.pdf (dostęp: 20.10.2020). • Nola R., Il coach di lingue: come imparare una lingua in maniera stimolante, 2018. https://www.workingroom.it/it/percorsi/sviluppare-nuove-competenze/coach-lingue-imparare-una-lingua-in-maniera-efficace (dostęp: 29.10.2020). • Traczyński J., Tutoring w szkole: słowem i czynem, 2014. http://www.edunews.pl/bada¬nia-i-debaty/wywiady/2572-tutoring-w-szkole-slowem-i-czynem (dostęp: 20.10.2020). w.bip.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2019_10/142598156b51e35f45979d5a27094bbc.pdf (dostęp: 20.10.2020). • Nola R., Il coach di lingue: come imparare una lingua in maniera stimolante, 2018. https://www.workingroom.it/it/percorsi/sviluppare-nuove-competenze/coach-lingue-imparare-una-lingua-in-maniera-efficace (dostęp: 29.10.2020). • Traczyński J., Tutoring w szkole: słowem i czynem, 2014. http://www.edunews.pl/bada¬nia-i-debaty/wywiady/2572-tutoring-w-szkole-slowem-i-czynem (dostęp: 20.10.2020). |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.