UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring dydaktyczny - indywidualna opieka wykładowcy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-WMA367
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tutoring dydaktyczny - indywidualna opieka wykładowcy
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 0.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Ukończenie I roku studiów II stopnia filologii włoskiej na specjalności nauczycielskiej. Znajomość języka włoskiego na poziomie C1 wg ESOKJ.

Skrócony opis:

Celem tutoringu jest wypracowanie narzędzi pomocnych w pracy dydaktycznej studenta jako przyszłego nauczyciela języka włoskiego. Podczas tutoringu student powinien rozwijać takie umiejętności, jak samodyscyplina, planowanie i realizowanie przyjętych planów, budowanie własnego autorytetu jako nauczyciel, budowanie relacji z uczniem opartej na wzajemnej życzliwości i szacunku.

Efekty uczenia się:

1. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie proces komunikowania inter-personalnego i społecznego, a także ich prawidłowości i zakłócenia (01WN-2A_W02).

2. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie zasady i formy projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, poszerzone w odniesieniu do odpowiednich etapów edukacyjnych i uwzględniające zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów (01WN-2A_W05).

3. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie struktury i funkcje systemu edukacji – cele, podstawy prawne, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych (01WN-2A_W06).

4. W zakresie wiedzy student/tutee zna i rozumie metodykę wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych na wybranym etapie i obszarze działalności pedagogicznej, w tym edukacji włączającej, a także sposoby realizacji inkluzji, jak również alternatywne formy nauczania (01WN-2A_W07).

5. W zakresie umiejętności społecznych student/tutee potrafi obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne w pracy z młodzieżą, analizować je, wykorzystując wiedzę pedagogiczno-psychologiczną i proponować rozwiązanie problemów; planować i realizować zadania wychowawcze, przekładając wiedzę teoretyczną na praktykę (01WN-2A_U01).

6. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi planować lekcje (zajęcia), formułować cele pracy z młodzieżą, dobierać, tworzyć i testować materiały, środki i metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (01WN-2A_U02).

7. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi diagnozować potrzeby, możliwości, zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować spersonalizowane programy studiów i wychowania (01WN-2A_U03).

8. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi indywidualizować zadania i dostosować metody, treści i sposoby oceniania do zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce (01WN-2A_U04).

9. W zakresie umiejętności student/tutee potrafi kształtować kompetencje kluczowe uczniów, zwracając szczególną uwagę na kreatywność, innowacyjność samodzielnego, jak również zespołowego rozwiązywania problemów i krytyczne myślenie uczniów, rozbudzać ich zainteresowania i rozwijać uzdolnienia (01WN-2A_U06).

10. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w swojej działalności, kierując się przede wszystkim szacunkiem dla każdego człowieka (01WN-2A_K01).

11. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu kształcenia, w tym rodzicami (opiekunami) ucznia, włączając ich w działania sprzyjające efektywności nauczania, zgodnie z zasadami kompetencji interpersonalnych (01WN-2A_K02).

12. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do animowania i monitorowania realizacji działań zespołowych wśród uczniów i współpracowników, jak również z innymi uczestnikami procesu kształcenia, w tym z rodzicami i opiekunami uczniów (01WN-2A_K04).

13. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do projektowania ścieżki własnego rozwoju, obejmującej samokształcenie zawodowe, samo-doskonalenie, a także profilaktykę wypalenia zawodowego w pracy dydaktycznej (01WN-2A_K05).

14. W zakresie kompetencji społecznych student/tutee jest gotów do analizowania i oceny własnych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wskazując obszary wymagające modyfikacji, systematycznie doskonaląc swoją pracę i wprowadzając działania innowacyjne (01WN-2A_K06).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Tutoring, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tamara Roszak
Prowadzący grup: Tamara Roszak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Tutoring - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Brak

Metody dydaktyczne:

Relacje ustne. Prezentacje. Fragmenty lekcji przygotowywane w formie ustnej i pisanej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywne uczestnictwo w spotkaniach tutoringowych.

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Przeprowadzenie ankiety wprowadzającej do tutoringu dydaktycznego. Poznanie studentek: ich zainteresowań, talentów, mocnych i słabych stron, preferowanych form uczenia się, planów zawodowych.

2. Omówienie proponowanej tematyki spotkań. Wspólne ustalenie ze studentkami planu pracy na semestr.

3. Nauczanie języka włoskiego na różnych etapach edukacyjnych – z dziećmi i młodzieżą szkolną w różnym wieku.

4. Nauczanie języka włoskiego w związku z celami, do jakich może służyć znajomość tego języka: jako języka drugiego lub trzeciego; języka, z którego zdawany jest egzamin; języka komunikacji międzynarodowej; języka klucza do kultury włoskiej i europejskiej.

5. Ludyczność w nauczaniu języka włoskiego jako obcego.

6. Zindywidualizowane sposoby nauczania języka włoskiego, również w systemie pozaszkolnym i na dalszych etapach życia potencjalnych zainteresowanych (np. w związku z potrzebami profesjonalnymi, kulturalnymi, osobistymi, naukowymi, turystycznymi itd.); również w związku z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym oraz seniorów.

7. Przegląd materiałów dydaktycznych do nauczania języka włoskiego jako obcego.

8. Gromadzenie i prezentacja dokumentów autentycznych w związku z użyciem praktycznym języka włoskiego.

9. Rozwój kompetencji związanych z rozumieniem tekstu pisanego i wypowiedzi ustnej/słuchanej w języku włoskim.

10. Omawianie przygotowywanych i prowadzonych lekcji w ramach praktyk nauczycielskich.

Literatura:

• Bona A. F., Gli 8 vantaggi di un tutor linguistico, 2016. http://www.tutorlinguistico.de/2016/02/16/gli-8-vantaggi-di-un-tutor-linguistico/ (dostęp: 29.10.2020).

• Brdulak J. et al., Model tutoringu, MNiSW, 2019. http://ww• Bona A. F., Gli 8 vantaggi di un tutor linguistico, 2016. http://www.tutorlinguistico.de/2016/02/16/gli-8-vantaggi-di-un-tutor-linguistico/ (dostęp: 29.10.2020).

• Brdulak J. et al., Model tutoringu, MNiSW, 2019. http://www.bip.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2019_10/142598156b51e35f45979d5a27094bbc.pdf (dostęp: 20.10.2020).

• Nola R., Il coach di lingue: come imparare una lingua in maniera stimolante, 2018. https://www.workingroom.it/it/percorsi/sviluppare-nuove-competenze/coach-lingue-imparare-una-lingua-in-maniera-efficace (dostęp: 29.10.2020).

• Traczyński J., Tutoring w szkole: słowem i czynem, 2014. http://www.edunews.pl/bada¬nia-i-debaty/wywiady/2572-tutoring-w-szkole-slowem-i-czynem (dostęp: 20.10.2020).

w.bip.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2019_10/142598156b51e35f45979d5a27094bbc.pdf (dostęp: 20.10.2020).

• Nola R., Il coach di lingue: come imparare una lingua in maniera stimolante, 2018. https://www.workingroom.it/it/percorsi/sviluppare-nuove-competenze/coach-lingue-imparare-una-lingua-in-maniera-efficace (dostęp: 29.10.2020).

• Traczyński J., Tutoring w szkole: słowem i czynem, 2014. http://www.edunews.pl/bada¬nia-i-debaty/wywiady/2572-tutoring-w-szkole-slowem-i-czynem (dostęp: 20.10.2020).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6