UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PRAKTYKOWANIE HUMANISTYKI V - projekty do wyboru z przedmiotów modułu Dzieje i kultura Zachodu V (Polska)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0200-35001AO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PRAKTYKOWANIE HUMANISTYKI V - projekty do wyboru z przedmiotów modułu Dzieje i kultura Zachodu V (Polska)
Jednostka: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

02O1A_K02 Potrafi współdziałać w grupie realizując proste zadania zespołowe oraz małe projekty

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jędrzej Janicki
Prowadzący grup: Jędrzej Janicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia projektowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

- zasadniczo: elementy konwersatoryjne (dyskusja wokół zadanych tekstów oraz cotygodniowa "prasówka", w ramach której studenci zobowiązani są do przedstawienia jednego wydarzenia z ubiegłego tygodnia ze sfery społecznej, politycznej lub kulturalnej)

- zasadniczo: metoda warsztatowa (stworzeni oraz edycja wspólnie nagranej audycji radiowej)

- wspomagająco: elementy wykładu

Sposoby i kryteria oceniania:

- obecność

- aktywność na zajęciach

- jakość udziału w realizacji projektu (wspólne stworzenie audycji radiowej)

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

- pytanie kontrolne w trakcie zajęć weryfikujące stopień zrozumienia zagadnienia

- ocena wystąpienia podczas audycji radiowej

Treści kształcenia:

- umiejętność świadomej analizy docierających informacji

- ostrożność i weryfikacja uzyskiwanych informacji

- teoretyczna świadomość kształtu i zachodzących zmian w przestrzeni publicznej

- pogłębienie umiejętności współpracy w ramach wspólnie obranego zadania

- świadomość etyki dyskursu i podstawowych sposobów argumentacji

Literatura:

- E. Domańska, "Jakiej metodologii potrzebuje współczesna humanistyka?", Teskty Drugie, nr 1/2, 2010, s. 45-55.

- J. Habermas, "Religia w sferze publicznej", Krytyka Polityczna, nr 9/10, 2005, s. 240-251.

- P. Cichocki, "Wąskie i szerokie koncepcje sfery publicznej", Opuscula Sociologica, nr 1, 2013, s. 5-16.

- T. Misiak, "Dźwięk, technologia, środowisko..., muzyka?", Kultura Współczesna, nr 1, 2012, s. 10-19.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartosz Pokorski
Prowadzący grup: Bartosz Pokorski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia projektowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

- zasadniczo: elementy konwersatoryjne (dyskusja wokół zadanych tekstów oraz cotygodniowa "prasówka", w ramach której studenci zobowiązani są do przedstawienia jednego wydarzenia z ubiegłego tygodnia ze sfery społecznej, politycznej lub kulturalnej)

- zasadniczo: metoda warsztatowa (stworzeni oraz edycja wspólnie nagranej audycji radiowej)

- wspomagająco: elementy wykładu

Sposoby i kryteria oceniania:

- obecność

- aktywność na zajęciach

- jakość udziału w realizacji projektu (wspólne stworzenie audycji radiowej)

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

- pytanie kontrolne w trakcie zajęć weryfikujące stopień zrozumienia zagadnienia

- ocena wystąpienia podczas audycji radiowej

Treści kształcenia:

- umiejętność świadomej analizy docierających informacji

- ostrożność i weryfikacja uzyskiwanych informacji

- teoretyczna świadomość kształtu i zachodzących zmian w przestrzeni publicznej

- pogłębienie umiejętności współpracy w ramach wspólnie obranego zadania

- świadomość etyki dyskursu i podstawowych sposobów argumentacji

Literatura:

- E. Domańska, "Jakiej metodologii potrzebuje współczesna humanistyka?", Teskty Drugie, nr 1/2, 2010, s. 45-55.

- J. Habermas, "Religia w sferze publicznej", Krytyka Polityczna, nr 9/10, 2005, s. 240-251.

- P. Cichocki, "Wąskie i szerokie koncepcje sfery publicznej", Opuscula Sociologica, nr 1, 2013, s. 5-16.

- T. Misiak, "Dźwięk, technologia, środowisko..., muzyka?", Kultura Współczesna, nr 1, 2012, s. 10-19.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7