Kurs analityczno-specjalizacyjny "Metody analizy architektury nowożytnej"
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-AS25SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kurs analityczno-specjalizacyjny "Metody analizy architektury nowożytnej" |
Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Umiejętność swobodnego posługiwania się terminologią architektoniczną, której znajomość jest konieczna dla prowadzenia prezentacji i analiz wybranych obiektów z okresu nowożytnego. Oczekiwana jest również ogólna orientacja w dziejach politycznych i gospodarczych Europy i Polski. |
Skrócony opis: |
Celem prowadzonych zajęć jest pogłębienie umiejętności prezentowania faktów jak i formy z zakresu historii architektury. Zakres tematyczny zajęć ma na celu osiągnięcie pogłębionej znajomości dziejów nowożytnej architektury europejskiej i polskiej, które w podstawowym programie kształcenia prezentowane są w bardzo ograniczonym zakresie. Poznawanie realizacji architektonicznych z okresu baroku umożliwia prowadzenie analizy dzieł o najwyższych wartościach estetycznych w dziejach architektury europejskiej. |
Efekty uczenia się: |
HS-1A_W01:posiada wiedzę na temat miejsca historii sztuki w obrębie nauk humanistycznych, rozumie odrębność tej dziedziny wiedzy i jej specyfikę metodologiczną, HS-1A_W05 posiada wiedzę na temat powiązania historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi oraz oddziaływania nurtów i teorii z zakresu tych nauk na sztukę HS-1A_U6 potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować odpowiednią terminologię przy opisie i analizie dzieła sztuki, zaprezentować opis w formie ustnej i pisemnej HS-1A_K01 posiada podstawy do określenia własnej tożsamości kulturowej, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i artystycznego (regionu, kraju, Europy, świata) oraz dostrzega potrzeby edukacji społeczeństwa w zakresie dziedzictwa kulturowego HS-1A_K05 rozumie potrzebę edukacji i osobistego rozwoju oraz konieczność poszerzania perspektyw w zakresie różnych dziedzin nauk, które wzbogacają perspektywę humanistyczną |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.