Kurs C - Nowożytna architektura Wielkopolski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-C039SD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kurs C - Nowożytna architektura Wielkopolski |
Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Umiejętność swobodnego posługiwania się terminologią architektoniczną, której znajomość jest konieczna dla prowadzenia prezentacji i analiz wybranych obiektów z okresu nowożytnego. Oczekiwana jest również ogólna orientacja w dziejach politycznych i gospodarczych Wielkopolski. |
Skrócony opis: |
Celem prowadzonych zajęć jest pogłębienie umiejętności prezentowania faktów jak i formy z zakresu historii architektury. Zakres tematyczny zajęć ma na celu osiągnięcie pogłębionej znajomości dziejów nowożytnej architektury Wielkopolski, które w podstawowym programie kształcenia prezentowane są w ograniczonym zakresie. Poznawanie realizacji architektonicznych z okresu renesansu i baroku umożliwia prowadzenie analizy dzieł o interesujących wartościach estetycznych w dziejach architektury polskiej. |
Efekty uczenia się: |
HS-1A_W01:posiada wiedzę na temat miejsca historii sztuki w obrębie nauk humanistycznych, rozumie odrębność tej dziedziny wiedzy i jej specyfikę metodologiczną, HS-1A_W05 posiada wiedzę na temat powiązania historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi oraz oddziaływania nurtów i teorii z zakresu tych nauk na sztukę HS-1A_U6 potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować odpowiednią terminologię przy opisie i analizie dzieła sztuki, zaprezentować opis w formie ustnej i pisemnej HS-1A_K01 posiada podstawy do określenia własnej tożsamości kulturowej, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i artystycznego (regionu, kraju, Europy, świata) oraz dostrzega potrzeby edukacji społeczeństwa w zakresie dziedzictwa kulturowego HS-1A_K05 rozumie potrzebę edukacji i osobistego rozwoju oraz konieczność poszerzania perspektyw w zakresie różnych dziedzin nauk, które wzbogacają perspektywę humanistyczną |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Bania | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Bania | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Opracowanie pisemne wybranego obiektu oraz zaprezentowanie ustne, swobodne, na zajęciach |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Oceniane są zebrane ustalenia faktów omawianej, wybranej budowli oraz umiejętność prowadzenia jej analizy formy. |
|
Treści kształcenia: | Ratusz w Poznaniu. Kaplice przełomu XVI I XVII wieku. Architekci Jerzy Hoffman i Krzysztof Bonadura Starszy. Architektura sakralna Poznania XVII wieku. Fara w Lesznie I Ląd nad Wartą. Kościółw Gostyniu i jego twórcy. Barokizacja katedry w Gnieźnie.Mateusz Osiecki I jego ołtarze |
|
Literatura: |
T.Jakimowicz, Ratusz w Poznaniu, Poznań 1967 J.Z.Łoziński, Grobowe kaplice kopułowe w Polsce 1520-1620, Warszawa 1973 P.Gryglewski, Vetusta Monumenta, Łódź 2002 A.Miłobędzki, Architektura polska XVII wieku, Warszawa 1980. E.Linette,Jan Catenazzi - architekt i jego dzieło w Wielkopolsce, Warszawa 1973. J.Domasłowski, Kościół i klasztor w Lądzie, Warszawa 1981 E.Bassi. J.Kowalczyk, Dzieło Baldazara Longheny w Polsce;w: KAU,1978, z.1-2 J.Błachut, Brat Mateusz Osiecki i jego dzieło, Warszawa 2003 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.