Przedmiot historyczny II - Tam i z powrotem: Plotyna wizja świata
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-D0043F |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot historyczny II - Tam i z powrotem: Plotyna wizja świata |
Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ukończony kurs historii filozofii starożytnej i średniowiecznej. |
Skrócony opis: |
zajęcia specjalistyczne: prof. UŁ dr hab. M. Gensler, dr R. Podkoński, Typ zajęć: historyczny II (do wyboru), Punkty ECTS: 3 Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z plotyńską wizją filozofii jako drogi do samozbawienia. Analiza wybranych fragmentów Ennead ma ukazać plotyńską wizję świata, miejsca człowieka w nim, i roli jaką ma do odegrania. |
Efekty uczenia się: |
Licencjackie Wiedza: student zna podstawową terminologię filozoficzną w wybranym języku obcym (02F-1A_W05); zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się idei filozoficznych (02F-1A_W09); zna metody interpretacji tekstu filozoficznego (02F-1A_W17). Umiejętności: student samodzielnie zdobywa wiedzę (02F-1A_U02); analizuje argumenty filozoficzne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia (02F-1A_U07); wykrywa proste zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a procesami społecznymi i kulturalnymi (02F-1A_U12); formułuje w mowie i na piśmie problemy filozoficzne, stawia tezy oraz artykułuje własne poglądy w sprawach światopoglądowych (02F-1A_U13); pisze rozprawki z samodzielnym doborem literatury (02F-1A_U14); rekonstruuje i konstruuje różnego rodzaju argumentacje, odwołując się do podstawowych założeń światopoglądowych bądź wyobrażeń kulturowych (02F-1A_U21). Kompetencje społeczne: student efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania (02F-1A_K05); ma świadomość znaczenia europejskiego dziedzictwa filozoficznego dla rozumienia wydarzeń społecznych i kulturalnych (02F-1A_K08). Magisterskie Wiedza: student ma wszechstronną znajomość i dogłębne rozumienie roli refleksji filozoficznej w kształtowaniu kultury (02F-2A_W01); zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się idei filozoficznych (02F-2A_W11); wszechstronnie zna i dogłębnie rozumie poglądy wybranego wiodącego autora filozoficznego lub bieżący stan badań w zakresie wybranej problematyki filozoficznej (02F-2A_W12); zna historyczny rozwój wielu wiodących idei filozoficznych na poziomie umożliwiającym specjalizację w obrębie filozofii (02F-2A_W13); ma gruntowną znajomość strategii argumentacyjnych wybranej subdyscypliny filozoficznej (02F-2A_W17); ma gruntowną znajomość metod interpretacji tekstu filozoficznego (02F-2A_W18); zna i rozumie filozoficzne podstawy kultury oraz zna i rozumie fundamentalną rolę, jaką idee filozoficzne odgrywają w powstawaniu dzieł i instytucji kultury (02F-2A_W20). Umiejętności: student samodzielnie interpretuje tekst filozoficzny, komentuje i konfrontuje tezy pochodzące z różnych tekstów (02F-2A_U04); określa stopień relewancji stawianych tez dla badanego problemu lub argumentacji (02F-2A_U06); wykrywa złożone zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a procesami społecznymi i kulturalnymi oraz określa relacje między tymi zależnościami (02F-2A_U07). Kompetencje społeczne: student uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa filozoficznego i wykorzystania go w rozumieniu wydarzeń społecznych (02F-2A_K05). |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.