Dydaktyka WOSu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-D009HD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka WOSu |
Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zajęcia przeznaczone są dla studentów, którzy wybrali specjalizację nauczycielską i kontynuują ja na III roku studiów. Warunkiem uczestnictwa jest uprzednie zaliczenie zajęć bloku pedagogicznego: psychologii i pedagogiki oraz dydaktyki historii i wiedzy o społeczeństwie oraz praktyk pedagogicznych ciągłych po II roku studiów. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie merytoryczne, dydaktyczne i praktyczne studentów do zawodu nauczyciela w zakresie nauczania wiedzy o społeczeństwie w szkołach gimnazjalnych. Ćwiczenia mają charakter konwersatoryjno-warsztatowy. Zajęcia prowadzone są w IH UŁ oraz w szkołach gimnazjalnych w Łodzi. Treści dostosowane są do standardów kształcenia nauczycieli. |
Efekty uczenia się: |
Student: 02H1A_WO3 Ma elementarną wiedzę o powiązaniu historii z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (historia sztuki, filozofia, inne wybrane). 02H1A_W09 Dostrzega relacje pomiędzy aktualnymi wydarzeniami a przeszłością. 02H1A-W16 Ma podstawową wiedzę na temat związków pomiędzy różnymi dziedzinami życia człowieka: kultury, polityki i ekonomii. 02H1A_U02 Umie korzystać z technologii informacyjnej, multimediów i zasobów Internetu. Potrafi opracowywać dane dotyczące historii i związanych z nią dyscyplin nauki w społeczeństwie, cywilizacji, gospodarce, stosując m.in. metody statystyczne oraz tworząc bazy danych. 02H1A_K04 Prawidłowo rozpoznaje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. 02HN1A_W02 Ma elementarną wiedzę z zakresu podstawy programowej w zakresie nauczania wiedzy o społeczeństwie. 02HN1_U03 Potrafi ocenić przydatność różnych metod, procedur i dobrych praktyk z zakresu pedagogiki i psychologii oraz zastosować je w konkretnych sytuacjach w pracy z uczniami. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.