Multimedia i Internet w dydaktyce przedmiotów: historia i wiedza o społeczeństwie na poziomie licealnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-D020HD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Multimedia i Internet w dydaktyce przedmiotów: historia i wiedza o społeczeństwie na poziomie licealnym |
Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności z zajęć z Dydaktyki historii i Dydaktyki wiedzy o społeczeństwie z I semestru. Doświadczenia z praktyk pedagogicznych na studiach I stopnia. Wiedza i umiejętności z zakresu podstawowej obsługi komputerów: pracy z edytorami tekstów, tworzenia prezentacji, korzystania z Internetu, z uwzględnieniem praw autorskich. Zajęcia prowadzone w Pracowni Komputerowej. Wykorzystywane są komputery i rzutnik multimedialny, elektroniczne nośniki danych oraz łącza internetowe. |
Skrócony opis: |
Przedmiot uzupełniający z bloku specjalizacji nauczycielskiej. Zajęcia (ćwiczenia metodyczne) mają charakter warsztatowy. Odbywają się w Pracowni Komputerowej IH UŁ. Celem jest zaznajomienie studentów z metodami praktycznego stosowania multimedialnych środków dydaktycznych na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. Pogłębienie przekonania, że Internet jest źródłem wiedzy dla nauczyciela i ucznia. Doskonalenie umiejętności poszukiwania i selekcji informacji i przekształcania pozyskanych danych na środki dydaktyczne. Opanowanie umiejętności tworzenia własnych multimedialnych zestawów środków dydaktycznych (prezentacje). |
Efekty uczenia się: |
Student: - potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła: korzysta z Internetu i publikowanych materiałów w zapisie cyfrowym do gromadzenia środków dydaktycznych dla dwóch przedmiotów na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej; - przygotowuje materiał ilustracyjny, kartograficzny, testowy w zapisie cyfrowym do wybranych cyklów tematycznych; - opracowuje zestawy tekstów źródłowy do analizy porównawczej z wykorzystaniem komputera; - potrafi wykorzystać elektroniczną bazę danych (encyklopedia multimedialna, kompendium, atlas multimedialny) w procesie kształcenia; - potrafi stosować testy komputerowe podczas lekcji i zaproponować ich pozalekcyjne wykorzystanie; - tworzy multimedialny konspekt lekcji dla szkoły ponadgimnazjalnej z wykorzystaniem hiperłącz do samodzielnie pozyskanych załączników; - potrafi opracować multimedialną bazę środków dydaktycznych do bloku tematycznego nowej podstawy programowej (klasy II i III) - 02H2A_U04 (H2A_U01, H2P_U01); - wykorzystuje nowoczesne techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji - 02H2A_U05 (H2A_U03, H2P_U02), - ma wiedzę z zakresu podstawy programowej w zakresie nauczania historii i wiedzy o społeczeństwie - 02HN2A_W02 (H2P_W02), - potrafi ocenić przydatność różnych metod, procedur i dobrych praktyk z zakresu pedagogiki i psychologii oraz zastosować je w konkretnych sytuacjach w pracy z uczniami - 02HN2_U03 (H2P_U09), - potrafi zastosować znajomość historii Polski i powszechnej w nauczaniu historii i wiedzy o społeczeństwie na poziomie gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym - 02HN2_U04 (H2P_U01, H2P_U03, H2P_U09), - dysponuje umiejętnościami komunikacyjnymi, społecznymi, interpersonalnymi i interkulturowymi, które predysponują do pracy w sektorze oświaty, administracji państwowej i samorządowej, polityki, kultury, mediów - 02H2A_K07 (H2A_K06), - jest świadom etycznych wymogów związanych ze zdobywaniem wiedzy i pracą naukową – 02H2A_K08 (H2A_K04). |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.