UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Revitalisation, urban regeneration and adaptive reuse of historical architecture

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0200-ERAS248
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0213) Sztuki plastyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Revitalisation, urban regeneration and adaptive reuse of historical architecture
Jednostka: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Ogólne treści programowe:

Wybrane zagadnienia z zakresu rewitalizacji, regeneracji i adaptacji historycznej architektury oraz zespołów urbanistycznych

Wymagania wstępne:

-potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2

- potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować odpowiednią terminologię

Skrócony opis:

Studenci poznają zagadnienia związane z rewitalizacji, miejską regeneracją oraz adaptacją zabytków ze szczegolnym uwzględnieniem kontekstu lokalnego.

Efekty uczenia się:

02S-2A_W03 posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie adaptacji i rewaloryzacji architektury historycznej w Europie

02S-2A_W04 posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie adaptacji i rewaloryzacji architektury historycznej w Polsce

02S-2A_W05 posiada wiedzę na temat powiązania ochrony dziedzictwa kulturowego z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi

02S-2A_U01 umie połączyć zdobytą wiedzę z metodami charakterystycznymi dla historii sztuki; potrafi samodzielnie sformułować problemy badawcze, a następnie przeanalizować je w oparciu o narzędzia badawcze historii sztuki, opracować i zaprezentować wyniki

02S-2A_U02 potrafi wyszukać, analizować, selekcjonować i wykorzystać informacje, opierając się różnych źródłach i zasobach – również obcojęzycznych (archiwalnych, bibliotecznych, zasobach internetowych, zbiorach muzealnych)

02S-2A_U03 potrafi w formie ustnej prezentacji przedstawić wybrane problemy z zakresu procesów rewitalizacyjnych używając logicznej i przejrzystej argumentacji, jak również jest w stanie wziąć udział w publicznej debacie

02S-2A_U04 posiada umiejętność opracowania logicznie skonstruowanej pracy pisemnej dotyczącej rewitalizacji czy ochrony zabytków

02S-2A_U08 posiada umiejętność planowania i organizowania pracy indywidualnej oraz w zespole

02S-2A_K01 posiada podstawy do określenia własnej tożsamości kulturowej, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i artystycznego (regionu, kraju, Europy, świata) oraz dostrzega potrzeby edukacji społeczeństwa w zakresie dziedzictwa kulturowego

02S-2A_K05 rozumie potrzebę edukacji i osobistego rozwoju oraz konieczność poszerzania perspektyw w zakresie różnych dziedzin nauk, które wzbogacają perspektywę humanistyczną

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Ciarkowski
Prowadzący grup: Błażej Ciarkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność w trakcie zajęć.

Praca zaliczeniowa (ustna lub pisemna)

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Obserwacja studentów w trakcie zajęć i ich aktywności

Ocena prac zaliczeniowych

Szczegółowe treści kształcenia:

Dziedzictwo przemysłowe i jego wyjątkowość

Powojenna odbudowa polskich miast

Kłopotliwe dziedzictwo - wspomnienia trudnej historii

Adaptacja historycznej architektury do nowych programów funkcjonalnych

Rewitalizacja - więcej niż konserwacja

Regeneracja miast

Zielone miasta i miasta 15-minutowe - jak pogodzić ochronę dziedzictwa kulturowego z wymogami przyszłości

Literatura:

G. Ashworth, European Heritage Planning and Management,

University Of Chicago Press 1999.

Back from Utopia. The Challenge of the Modern Movement, ed. H.-J.

Henket, H. Henyen, 010 Publishers, Rotterdam 2002.

J. Tunbridge, The Changing of the Guard: Heritage at the Turn of the

21st Century, Cracow 2018.

S. Macdonald, Memorylands. Heritage and Identity in Europe Today,

Routledge 2013.

J. Gehl, Cities for People, Island Press 2010.

M. E. Kahn, Green Cities: Urban Growth and the Environment,

Brookings Institution Press 2006.

J. Rykwert, The Seduction of Place: The History and Future of Cities,

2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Ciarkowski
Prowadzący grup: Błażej Ciarkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność w trakcie zajęć.

Praca zaliczeniowa (ustna lub pisemna)

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Obserwacja studentów w trakcie zajęć i ich aktywności

Ocena prac zaliczeniowych

Szczegółowe treści kształcenia:

Dziedzictwo przemysłowe i jego wyjątkowość

Powojenna odbudowa polskich miast

Kłopotliwe dziedzictwo - wspomnienia trudnej historii

Adaptacja historycznej architektury do nowych programów funkcjonalnych

Rewitalizacja - więcej niż konserwacja

Regeneracja miast

Zielone miasta i miasta 15-minutowe - jak pogodzić ochronę dziedzictwa kulturowego z wymogami przyszłości

Literatura:

G. Ashworth, European Heritage Planning and Management,

University Of Chicago Press 1999.

Back from Utopia. The Challenge of the Modern Movement, ed. H.-J.

Henket, H. Henyen, 010 Publishers, Rotterdam 2002.

J. Tunbridge, The Changing of the Guard: Heritage at the Turn of the

21st Century, Cracow 2018.

S. Macdonald, Memorylands. Heritage and Identity in Europe Today,

Routledge 2013.

J. Gehl, Cities for People, Island Press 2010.

M. E. Kahn, Green Cities: Urban Growth and the Environment,

Brookings Institution Press 2006.

J. Rykwert, The Seduction of Place: The History and Future of Cities,

2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Ciarkowski
Prowadzący grup: Błażej Ciarkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia

Sposoby i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność w trakcie zajęć.

Praca zaliczeniowa (ustna lub pisemna)

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Obserwacja studentów w trakcie zajęć i ich aktywności

Ocena prac zaliczeniowych

Szczegółowe treści kształcenia:

Dziedzictwo przemysłowe i jego wyjątkowość

Powojenna odbudowa polskich miast

Kłopotliwe dziedzictwo - wspomnienia trudnej historii

Adaptacja historycznej architektury do nowych programów funkcjonalnych

Rewitalizacja - więcej niż konserwacja

Regeneracja miast

Zielone miasta i miasta 15-minutowe - jak pogodzić ochronę dziedzictwa kulturowego z wymogami przyszłości

Literatura:

G. Ashworth, European Heritage Planning and Management,

University Of Chicago Press 1999.

Back from Utopia. The Challenge of the Modern Movement, ed. H.-J.

Henket, H. Henyen, 010 Publishers, Rotterdam 2002.

J. Tunbridge, The Changing of the Guard: Heritage at the Turn of the

21st Century, Cracow 2018.

S. Macdonald, Memorylands. Heritage and Identity in Europe Today,

Routledge 2013.

J. Gehl, Cities for People, Island Press 2010.

M. E. Kahn, Green Cities: Urban Growth and the Environment,

Brookings Institution Press 2006.

J. Rykwert, The Seduction of Place: The History and Future of Cities,

2000.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-5