Revitalisation, urban regeneration and adaptive reuse of historical architecture
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 0200-ERAS248 |
| Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
|
| Nazwa przedmiotu: | Revitalisation, urban regeneration and adaptive reuse of historical architecture |
| Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | angielski |
| Ogólne treści programowe: | Wybrane zagadnienia z zakresu rewitalizacji, regeneracji i adaptacji historycznej architektury oraz zespołów urbanistycznych |
| Wymagania wstępne: | -potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 - potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować odpowiednią terminologię |
| Skrócony opis: |
Studenci poznają zagadnienia związane z rewitalizacji, miejską regeneracją oraz adaptacją zabytków ze szczegolnym uwzględnieniem kontekstu lokalnego. |
| Efekty uczenia się: |
02S-2A_W03 posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie adaptacji i rewaloryzacji architektury historycznej w Europie 02S-2A_W04 posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie adaptacji i rewaloryzacji architektury historycznej w Polsce 02S-2A_W05 posiada wiedzę na temat powiązania ochrony dziedzictwa kulturowego z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi 02S-2A_U01 umie połączyć zdobytą wiedzę z metodami charakterystycznymi dla historii sztuki; potrafi samodzielnie sformułować problemy badawcze, a następnie przeanalizować je w oparciu o narzędzia badawcze historii sztuki, opracować i zaprezentować wyniki 02S-2A_U02 potrafi wyszukać, analizować, selekcjonować i wykorzystać informacje, opierając się różnych źródłach i zasobach – również obcojęzycznych (archiwalnych, bibliotecznych, zasobach internetowych, zbiorach muzealnych) 02S-2A_U03 potrafi w formie ustnej prezentacji przedstawić wybrane problemy z zakresu procesów rewitalizacyjnych używając logicznej i przejrzystej argumentacji, jak również jest w stanie wziąć udział w publicznej debacie 02S-2A_U04 posiada umiejętność opracowania logicznie skonstruowanej pracy pisemnej dotyczącej rewitalizacji czy ochrony zabytków 02S-2A_U08 posiada umiejętność planowania i organizowania pracy indywidualnej oraz w zespole 02S-2A_K01 posiada podstawy do określenia własnej tożsamości kulturowej, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i artystycznego (regionu, kraju, Europy, świata) oraz dostrzega potrzeby edukacji społeczeństwa w zakresie dziedzictwa kulturowego 02S-2A_K05 rozumie potrzebę edukacji i osobistego rozwoju oraz konieczność poszerzania perspektyw w zakresie różnych dziedzin nauk, które wzbogacają perspektywę humanistyczną |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Błażej Ciarkowski | |
| Prowadzący grup: | Błażej Ciarkowski | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Czy IRK BWZ?: | T |
|
| Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność w trakcie zajęć. Praca zaliczeniowa (ustna lub pisemna) |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Obserwacja studentów w trakcie zajęć i ich aktywności Ocena prac zaliczeniowych |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Dziedzictwo przemysłowe i jego wyjątkowość Powojenna odbudowa polskich miast Kłopotliwe dziedzictwo - wspomnienia trudnej historii Adaptacja historycznej architektury do nowych programów funkcjonalnych Rewitalizacja - więcej niż konserwacja Regeneracja miast Zielone miasta i miasta 15-minutowe - jak pogodzić ochronę dziedzictwa kulturowego z wymogami przyszłości |
|
| Literatura: |
G. Ashworth, European Heritage Planning and Management, University Of Chicago Press 1999. Back from Utopia. The Challenge of the Modern Movement, ed. H.-J. Henket, H. Henyen, 010 Publishers, Rotterdam 2002. J. Tunbridge, The Changing of the Guard: Heritage at the Turn of the 21st Century, Cracow 2018. S. Macdonald, Memorylands. Heritage and Identity in Europe Today, Routledge 2013. J. Gehl, Cities for People, Island Press 2010. M. E. Kahn, Green Cities: Urban Growth and the Environment, Brookings Institution Press 2006. J. Rykwert, The Seduction of Place: The History and Future of Cities, 2000. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Błażej Ciarkowski | |
| Prowadzący grup: | Błażej Ciarkowski | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Czy IRK BWZ?: | T |
|
| Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność w trakcie zajęć. Praca zaliczeniowa (ustna lub pisemna) |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Obserwacja studentów w trakcie zajęć i ich aktywności Ocena prac zaliczeniowych |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Dziedzictwo przemysłowe i jego wyjątkowość Powojenna odbudowa polskich miast Kłopotliwe dziedzictwo - wspomnienia trudnej historii Adaptacja historycznej architektury do nowych programów funkcjonalnych Rewitalizacja - więcej niż konserwacja Regeneracja miast Zielone miasta i miasta 15-minutowe - jak pogodzić ochronę dziedzictwa kulturowego z wymogami przyszłości |
|
| Literatura: |
G. Ashworth, European Heritage Planning and Management, University Of Chicago Press 1999. Back from Utopia. The Challenge of the Modern Movement, ed. H.-J. Henket, H. Henyen, 010 Publishers, Rotterdam 2002. J. Tunbridge, The Changing of the Guard: Heritage at the Turn of the 21st Century, Cracow 2018. S. Macdonald, Memorylands. Heritage and Identity in Europe Today, Routledge 2013. J. Gehl, Cities for People, Island Press 2010. M. E. Kahn, Green Cities: Urban Growth and the Environment, Brookings Institution Press 2006. J. Rykwert, The Seduction of Place: The History and Future of Cities, 2000. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Błażej Ciarkowski | |
| Prowadzący grup: | Błażej Ciarkowski | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Czy IRK BWZ?: | T |
|
| Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność w trakcie zajęć. Praca zaliczeniowa (ustna lub pisemna) |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Obserwacja studentów w trakcie zajęć i ich aktywności Ocena prac zaliczeniowych |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Dziedzictwo przemysłowe i jego wyjątkowość Powojenna odbudowa polskich miast Kłopotliwe dziedzictwo - wspomnienia trudnej historii Adaptacja historycznej architektury do nowych programów funkcjonalnych Rewitalizacja - więcej niż konserwacja Regeneracja miast Zielone miasta i miasta 15-minutowe - jak pogodzić ochronę dziedzictwa kulturowego z wymogami przyszłości |
|
| Literatura: |
G. Ashworth, European Heritage Planning and Management, University Of Chicago Press 1999. Back from Utopia. The Challenge of the Modern Movement, ed. H.-J. Henket, H. Henyen, 010 Publishers, Rotterdam 2002. J. Tunbridge, The Changing of the Guard: Heritage at the Turn of the 21st Century, Cracow 2018. S. Macdonald, Memorylands. Heritage and Identity in Europe Today, Routledge 2013. J. Gehl, Cities for People, Island Press 2010. M. E. Kahn, Green Cities: Urban Growth and the Environment, Brookings Institution Press 2006. J. Rykwert, The Seduction of Place: The History and Future of Cities, 2000. |
|
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
