Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-SMGR321HD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczony I rok studiów magisterskich. Zainteresowanie historią krajów Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej XX wieku. |
Skrócony opis: |
Student przygotowuje, prezentuje i broni tezy zawarte w jego referatach; uczestniczy w dyskusji na temat jego wystąpień seminaryjnych; rozwiązuje wspólnie z całą grupą problemy naukowe, wynikające przy pisaniu pracy magisterskiej; uczestniczy w indywidualnych konsultacjach z promotorem. |
Efekty uczenia się: |
II. EK1 Posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę z zakresu historii Europy Wschodniej XX wieku, prowadzącą do specjalizacji w tym zakresie badań historycznych, oraz zaawansowaną wiedzę kierunkową z wybranej problematyki pracy magisterskiej. 02H2A_WO3; H2A_W05 EK2 Ma pogłębioną wiedzę na temat interpretacji tekstów źródłowych, rozumie i umie stosować różne metody ich krytycznej analizy. 02H2A_W05; H2A_W07 EK3 Rozumie, że badania i debata historyczna są procesem stałym, który niesie ze sobą nieustanne zmiany i rozwój poglądów. 02H2A-W16; H2A_W04, H2A_W05 EK4 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. 02H2A-W17; H2A_W08 EK5 Potrafi przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem podstawowych metod, uwzględniając kontekst polityczny, społeczny i kulturowy. 02H2A_U01; H2A_U05 EK6 Umie korzystać z technologii informacyjnej, multimediów i zasobów Internetu. 02H2A_U02; H2A_U07 EK7 Posiada umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów, dobór metod i narzędzi, opracowanie i prezentacja wyników) pozwalające na rozwiązywanie problemów w obrębie dyscypliny wybranej specjalizacji dyplomowej. 02H2A_U06; H2A_U02 EK8 Posiada umiejętności pisania i redagowania w języku ojczystym, stosując różnorodne formy pisarstwa historycznego (recenzja, referat, artykuł). 02H2A_U12; H2A_U08 EK9 Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wyznaczonych zadań. 02H2A_K03; H2A_K03, H2P_K03 EK10 Jest świadom etycznych wymogów związanych ze zdobywaniem wiedzy i pracą naukową. 02H2A_K08; H2A_K04 EK11 Uznaje i szanuje odmienne od własnych teorie i poglądy oraz prowadzi polemikę z nimi w sposób etyczny i kulturalny. 02H2A_K10; H2A_K05, H2A_K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Albin Głowacki | |
Prowadzący grup: | Albin Głowacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Albin Głowacki | |
Prowadzący grup: | Albin Głowacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Albin Głowacki | |
Prowadzący grup: | Albin Głowacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Albin Głowacki | |
Prowadzący grup: | Albin Głowacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja typu seminaryjnego, referat, bezpośrednie rozmowy promotora ze studentem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaangażowana obecność na seminarium, pozytywna ocena postępów pracy, przyjęcie ostatecznej pisemnej wersji całego tekstu pracy magisterskiej. |
|
Treści kształcenia: | Zgodnie z ustalonym wspólnie harmonogramem – przedstawianie przez każdego ze studentów i przedyskutowanie tekstów kolejnych rozdziałów prac magisterskich oraz wstępów i zakończeń do tych prac; okresowo referowanie postępów w realizacji uwag i zaleceń promotora; indywidualne konsultacje studentów z promotorem. |
|
Literatura: |
Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1994 Dominiczak H., Przygotowanie pracy magisterskiej z historii. Poradnik metodyczno-metodologiczny, Częstochowa 1996 Grzybowski M.M., Gurzyńska-Bociek D., Wskazówki dla piszących pracę magisterską, Płock 1995 Ihnatowicz I., Biernat A., Vademecum do badań nad historią XIX i XX wieku, Warszawa 2003 Kamień J., Podręcznik autora, Gdańsk 2015 Łucki Z. Gambarelli G., Praca dyplomowa i doktorska. Zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, Warszawa 2015 Miśkiewicz B., Praca magisterska na studiach historycznych. Przewodnik metodyczny, Poznań 1975 Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, [Łódź] 1978 M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Kraków 1997 K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1999 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Albin Głowacki | |
Prowadzący grup: | Albin Głowacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja typu seminaryjnego, referat, bezpośrednie rozmowy promotora ze studentem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaangażowana obecność na seminarium, pozytywna ocena postępów pracy, przyjęcie ostatecznej pisemnej wersji całego tekstu pracy magisterskiej. |
|
Treści kształcenia: | Zgodnie z ustalonym wspólnie harmonogramem – przedstawianie przez każdego ze studentów i przedyskutowanie tekstów kolejnych rozdziałów prac magisterskich oraz wstępów i zakończeń do tych prac; okresowo referowanie postępów w realizacji uwag i zaleceń promotora; indywidualne konsultacje studentów z promotorem. |
|
Literatura: |
Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1994 Dominiczak H., Przygotowanie pracy magisterskiej z historii. Poradnik metodyczno-metodologiczny, Częstochowa 1996 Grzybowski M.M., Gurzyńska-Bociek D., Wskazówki dla piszących pracę magisterską, Płock 1995 Ihnatowicz I., Biernat A., Vademecum do badań nad historią XIX i XX wieku, Warszawa 2003 Kamień J., Podręcznik autora, Gdańsk 2015 Łucki Z. Gambarelli G., Praca dyplomowa i doktorska. Zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, Warszawa 2015 Miśkiewicz B., Praca magisterska na studiach historycznych. Przewodnik metodyczny, Poznań 1975 Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, [Łódź] 1978 M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Kraków 1997 K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1999 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Albin Głowacki | |
Prowadzący grup: | Albin Głowacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja typu seminaryjnego, referat, bezpośrednie rozmowy promotora ze studentem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaangażowana obecność na seminarium, pozytywna ocena postępów pracy, przyjęcie ostatecznej pisemnej wersji całego tekstu pracy magisterskiej. |
|
Treści kształcenia: | Zgodnie z ustalonym wspólnie harmonogramem – przedstawianie przez każdego ze studentów i przedyskutowanie tekstów kolejnych rozdziałów prac magisterskich oraz wstępów i zakończeń do tych prac; okresowo referowanie postępów w realizacji uwag i zaleceń promotora; indywidualne konsultacje studentów z promotorem. |
|
Literatura: |
Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1994 Dominiczak H., Przygotowanie pracy magisterskiej z historii. Poradnik metodyczno-metodologiczny, Częstochowa 1996 Grzybowski M.M., Gurzyńska-Bociek D., Wskazówki dla piszących pracę magisterską, Płock 1995 Ihnatowicz I., Biernat A., Vademecum do badań nad historią XIX i XX wieku, Warszawa 2003 Kamień J., Podręcznik autora, Gdańsk 2015 Łucki Z. Gambarelli G., Praca dyplomowa i doktorska. Zdobycie promotora, pisanie na komputerze, opracowanie redakcyjne, prezentowanie, publikowanie, Warszawa 2015 Miśkiewicz B., Praca magisterska na studiach historycznych. Przewodnik metodyczny, Poznań 1975 Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, [Łódź] 1978 M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Kraków 1997 K. Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1999 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.