Praktyka psychologiczno-pedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-B313WD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka psychologiczno-pedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowe informacje z zakresu psychologii i pedagogiki między innymi znajomość podstawowych koncepcji psychologicznych człowieka, znajomość stylów i postaw wychowawczych oraz metod wychowawczych. Treści te realizowane są na przykład na przedmiotach Ogólne przygotowanie psychologiczno-pedagogicznem Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne. |
Skrócony opis: |
Celem praktyki jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą w instytucji opiekuńczo-wychowawczej, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem indywidualnych potrzeb dzieci/ uczniów oraz konfrontowanie nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. |
Efekty uczenia się: |
04B_1A_W08 wyjaśnia możliwości wykorzystania osiągnięć biologii w życiu społeczno-gospodarczym z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju 04B_1A_W09 zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w środowisku placówek edukacyjnych 04B_1A_U03 wybiera i studiuje literaturę naukową w języku polskim i angielskim z zakresu nauk biologicznych 04B_1A_U04 wykorzystuje różnorodne źródła informacji i nowoczesne technologie w działalności opiekuńczej i wychowawczej 04B_1A_U03 wybiera i studiuje literaturę naukową w języku polskim i angielskim z zakresu nauk biologicznych 04B_1A_U04 wykorzystuje różne źródła informacji w języku polskim i angielskim 04B_1A_K04 kieruje się w pracy zasadami szeroko rozumianej etyki zawodowej nauczyciela 04B_1A_K07 czuje się odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych - porozumiewa się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, rozwiązuje konflikty na drodze dialogu i stwarza właściwą atmosferę dla komunikacji w grupie uczniów - kieruje procesami kształcenia i wychowania |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Gutowska-Ciołek | |
Prowadzący grup: | Anna Gutowska-Ciołek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Chmielecka | |
Prowadzący grup: | Monika Chmielecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia metodyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Chmielecka | |
Prowadzący grup: | Monika Chmielecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia metodyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia praktyczne |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena na podstawie aktywności, zaangażowania w realizacje praktyk i poprawności podejmowanych działań, proponowana przez Opiekuna w placówce edukacyjnej, weryfikowana przez koordynatora przedmiotu. |
|
Treści kształcenia: | 1. Zapoznanie ze specyfiką placówki, w której odbywają się praktyki, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz odpowiedzialności prawnej opiekuna/wychowawcy. 2. Przygotowanie do stosowania w praktyce wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i psychologii, nabytej w trakcie studiów. 3. Nawiązywanie kontaktu i porozumiewanie się studenta z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i będącymi w różnej kondycji emocjonalnej. 4. Obserwowanie działań opiekuńczych i wychowawczych realizowanych przez pracowników placówki. 5. Uczestniczenie i/lub podejmowanie interwencji pedagogicznych, w warunkach opieki nad uczniami poza zajęciami dydaktycznymi w szkole. 6. Zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych i aktywnych form spędzania czasu przez uczniów. 7. Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia, obserwacji zajęć i ich dokumentowania. 8. Analiza pracy opiekuna/wychowawcy oraz ocena własnych działań wychowawczych i opiekuńczych w placówce, a w razie potrzeby podejmowanie działań modyfikujących. |
|
Literatura: |
Literatura zalecana dla bloku pedagogicznego w zakresie opieki i wychowania dzieci i młodzieży. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.