UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki dydaktyczne (praktyki zawodowe)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-BDB506
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki dydaktyczne (praktyki zawodowe)
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Zaliczenie kursu BHP, zaliczony blok „Metodyki nauczania biologii w szkole wyższej”.

Skrócony opis:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Przygotowanie testu dydaktycznego z kartą odpowiedzi i kartą ewaluacji. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanych celów szczegółowych.

Efekty uczenia się:

Student: - wyjaśnia taksonomię celów kształcenia , - wyjaśnia uwarunkowania przebiegu procesu kształcenia - wymienia wady i zalety wybranych metod nauczania - dostosowuje wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia - opracowuje plan czynności nauczyciela i konspekt zmierzający do osiągnięcia założonych celów - dokonuje wyboru metod, form i środków dydaktycznych zgodnych z celami dydaktycznymi - opracowuje narzędzia pomiaru dydaktycznego - stosuje zasady pomiaru dydaktycznego - dokonuje krytycznej analizy przebiegu procesu kształcenia - ocenia sytuacje dydaktyczne w celu doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskiego Realizowane kierunkowe efekty kształcenia: 04GM3A_W04, 04GM3A_U07, 04GM3A_K01, 04GM3A_K05, 04GM3A_K06, 04GM3A_K07.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 1 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Aneta Balcerczyk, Przemysław Bernat, Bożena Bukowska, Ewa Gajewska, Barbara Klajnert-Maculewicz, Joanna Kołodziejczyk-Czepas, Renata Kontek, Katarzyna Lisowska, Krzysztof Pabis, Aneta Rogalska, Beata Sadowska, Paweł Stączek, Tomasz Śliwiński, Marek Wieczorek, Katarzyna Woźniak, Halina Żbikowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

Praktyki zawodowe

Metody dydaktyczne:

Praktyki zawodowe powinny umożliwiać poszerzenie wiedzy i umiejętności uzyskanych w trakcie zajęć z "Metodyki nauczania biologii w szkole wyższej". Zadania realizowane przez doktorantów w trakcie praktyki dydaktycznej (zawodowej) są powiązane z treściami programowymi zrealizowanymi w trakcie zajęć z metodyki nauczania w szkole wyższej. Celem praktyki zawodowej jest doskonalenie formalnych umiejętności w rzeczywistych warunkach pracy. Podczas praktyki doktoranci poznają realne warunki pracy dydaktycznej w uczelni wyższej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć.

Szczegółowe treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Przygotowanie testu dydaktycznego z kartą odpowiedzi i kartą ewaluacji. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanych celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 1 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Aneta Balcerczyk, Przemysław Bernat, Magdalena Błażewicz, Bożena Bukowska, Katarzyna Dzitko, Ewa Gajewska, Maksim Ionov, Barbara Klajnert-Maculewicz, Joanna Kołodziejczyk-Czepas, Renata Kontek, Tomasz Kowalczyk, Anita Krokosz, Renata Krupa, Anna Krześlak, Katarzyna Lisowska, Jaromir Michałowicz, Katarzyna Miłowska, Beata Olas, Krzysztof Pabis, Tomasz Popławski, Agnieszka Robaszkiewicz, Aleksandra Rodacka, Aneta Rogalska, Sylwia Różalska, Beata Sadowska, Joanna Saluk, Mirosław Soszyński, Paweł Stączek, Tomasz Śliwiński, Magdalena Urbaniak, Marek Wieczorek, Katarzyna Woźniak, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

Praktyki zawodowe

Metody dydaktyczne:

Praktyki zawodowe powinny umożliwiać poszerzenie wiedzy i umiejętności uzyskanych w trakcie zajęć z "Metodyki nauczania biologii w szkole wyższej". Zadania realizowane przez doktorantów w trakcie praktyki dydaktycznej (zawodowej) są powiązane z treściami programowymi zrealizowanymi w trakcie zajęć z metodyki nauczania w szkole wyższej. Celem praktyki zawodowej jest doskonalenie formalnych umiejętności w rzeczywistych warunkach pracy. Podczas praktyki doktoranci poznają realne warunki pracy dydaktycznej w uczelni wyższej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć.

Szczegółowe treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Przygotowanie testu dydaktycznego z kartą odpowiedzi i kartą ewaluacji. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanych celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 1 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Aneta Balcerczyk, Przemysław Bernat, Magdalena Błażewicz, Maria Bryszewska, Bożena Bukowska, Jerzy Długoński, Katarzyna Dzitko, Marek Fol, Ewa Gajewska, Michał Grabowski, Maksim Ionov, Barbara Klajnert-Maculewicz, Joanna Kołodziejczyk-Czepas, Jeremi Kołodziejek, Renata Kontek, Tomasz Kowalczyk, Renata Krupa, Anna Krześlak, Katarzyna Lisowska, Wiesław Lorkiewicz, Joanna Mankiewicz-Boczek, Jaromir Michałowicz, Katarzyna Miłowska, Piotr Minias, Beata Olas, Krzysztof Pabis, Tomasz Popławski, Aleksandra Rodacka, Aneta Rogalska, Sylwia Różalska, Beata Sadowska, Joanna Saluk, Maria Skłodowska, Mirosław Soszyński, Paweł Stączek, Tomasz Śliwiński, Magdalena Urbaniak, Marek Wieczorek, Beata Woziwoda, Katarzyna Woźniak, Elżbieta Żądzińska, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

Praktyki zawodowe

Metody dydaktyczne:

Praktyki zawodowe powinny umożliwiać poszerzenie wiedzy i umiejętności uzyskanych w trakcie zajęć z "Metodyki nauczania biologii w szkole wyższej". Zadania realizowane przez doktorantów w trakcie praktyki dydaktycznej (zawodowej) są powiązane z treściami programowymi zrealizowanymi w trakcie zajęć z metodyki nauczania w szkole wyższej. Celem praktyki zawodowej jest doskonalenie formalnych umiejętności w rzeczywistych warunkach pracy. Podczas praktyki doktoranci poznają realne warunki pracy dydaktycznej w uczelni wyższej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć.

Szczegółowe treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Przygotowanie testu dydaktycznego z kartą odpowiedzi i kartą ewaluacji. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanych celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 1 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Aneta Balcerczyk, Jerzy Bańbura, Maciej Bartos, Grzegorz Bartosz, Przemysław Bernat, Janusz Błasiak, Magdalena Błażewicz, Maria Bryszewska, Magdalena Bryś, Bożena Bukowska, Jerzy Długoński, Magdalena Druszczyńska, Bożena Dziadek, Katarzyna Dzitko, Marek Fol, Ewa Gajewska, Michał Grabowski, Maksim Ionov, Marcin Kiedrzyński, Barbara Klajnert-Maculewicz, Renata Kontek, Tomasz Kowalczyk, Magdalena Kowalewicz-Kulbat, Wanda Krajewska, Anita Krokosz, Renata Krupa, Anna Krześlak, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Katarzyna Lisowska, Wiesław Lorkiewicz, Janusz Majecki, Joanna Mankiewicz-Boczek, Jaromir Michałowicz, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Miłowska, Piotr Minias, Beata Olas, Krzysztof Pabis, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Mirosław Przybylski, Aleksandra Rodacka, Aneta Rogalska, Sylwia Różalska, Beata Sadowska, Tomasz Sakowicz, Joanna Saluk, Jacek Siciński, Maria Skłodowska, Mirosława Słaba, Mirosław Soszyński, Paweł Stączek, Tomasz Śliwiński, Magdalena Urbaniak, Marek Wieczorek, Beata Woziwoda, Katarzyna Woźniak, Maciej Zalewski, Elżbieta Żądzińska, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

Praktyki zawodowe

Metody dydaktyczne:

Praktyki zawodowe powinny umożliwiać poszerzenie wiedzy i umiejętności uzyskanych w trakcie zajęć z "Metodyki nauczania biologii w szkole wyższej". Zadania realizowane przez doktorantów w trakcie praktyki dydaktycznej (zawodowej) są powiązane z treściami programowymi zrealizowanymi w trakcie zajęć z metodyki nauczania w szkole wyższej. Celem praktyki zawodowej jest doskonalenie formalnych umiejętności w rzeczywistych warunkach pracy. Podczas praktyki doktoranci poznają realne warunki pracy dydaktycznej w uczelni wyższej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć.

Szczegółowe treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Przygotowanie testu dydaktycznego z kartą odpowiedzi i kartą ewaluacji. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanych celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praktyki 1 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anita Krokosz, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Mirosław Przybylski, Mirosław Soszyński
Prowadzący grup: Maciej Bartos, Grzegorz Bartosz, Przemysław Bernat, Janusz Błasiak, Magdalena Błażewicz, Maria Bryszewska, Bożena Bukowska, Jerzy Długoński, Magdalena Druszczyńska, Bożena Dziadek, Katarzyna Dzitko, Marek Fol, Ewa Gajewska, Michał Grabowski, Maksim Ionov, Barbara Klajnert-Maculewicz, Renata Kontek, Tomasz Kowalczyk, Wanda Krajewska, Anita Krokosz, Renata Krupa, Anna Krześlak, Józef Kurowski, Elżbieta Kuźniak-Gębarowska, Katarzyna Lisowska, Wiesław Lorkiewicz, Janusz Majecki, Urszula Małolepsza, Joanna Mankiewicz-Boczek, Jaromir Michałowicz, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Miłowska, Piotr Minias, Beata Olas, Krzysztof Pabis, Katarzyna Paraszkiewicz, Jacek Patykowski, Tomasz Popławski, Mirosław Przybylski, Aleksandra Rodacka, Sylwia Różalska, Tomasz Sakowicz, Joanna Saluk, Jacek Siciński, Aneta Sitek, Maria Skłodowska, Mirosława Słaba, Mirosław Soszyński, Tomasz Śliwiński, Magdalena Urbaniak, Marek Wieczorek, Beata Woziwoda, Maciej Zalewski, Elżbieta Żądzińska, Halina Żbikowska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Praktyki - Zaliczenie
Informacje dodatkowe:

Praktyki zawodowe

Metody dydaktyczne:

Praktyki zawodowe powinny umożliwiać poszerzenie wiedzy i umiejętności uzyskanych w trakcie zajęć z "Metodyki nauczania biologii w szkole wyższej". Zadania realizowane przez doktorantów w trakcie praktyki dydaktycznej (zawodowej) są powiązane z treściami programowymi zrealizowanymi w trakcie zajęć z metodyki nauczania w szkole wyższej. Celem praktyki zawodowej jest doskonalenie formalnych umiejętności w rzeczywistych warunkach pracy. Podczas praktyki doktoranci poznają realne warunki pracy dydaktycznej w uczelni wyższej.

Sposoby i kryteria oceniania:

Hospitacje zajęć.

Szczegółowe treści kształcenia:

Samodzielne planowanie i przeprowadzenie zajęć. Przygotowanie testu dydaktycznego z kartą odpowiedzi i kartą ewaluacji. Konstruowanie celów ogólnych i szczegółowych zajęć dydaktycznych. Dobieranie odpowiednich metod, strategii, środków i form pracy do zaprojektowanych celów szczegółowych.

Literatura:

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych.

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9