UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-BK707D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Biegłe posługiwanie się językiem nowożytnym w mowie i piśmie, umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, analizy i syntezy, co najmniej podstawowe umiejętności w zakresie prowadzenia dyskusji, korzystania z biblioteki, posługiwania się edytorem tekstu, programem do tworzenia prezentacji multimedialnych.

Skrócony opis:

Cel: wprowadzenie do metodyki pisania tekstów specjalistycznych (pracy magisterskiej) z zakresu biologii środowiskowej (wykształcenie umiejętności doboru i wykorzystania literatury przedmiotu, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy, prezentowania problemów biologii, prowadzenia dyskusji naukowej)

Efekty uczenia się:

Student:

- wymienia źródła literatury przedmiotu,

- wyjaśnia zasady redagowania tekstów specjalistycznych z zakresu biologii,

- opisuje zasady korzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy,

- prezentuje wybrane problemy biologii środowiskowej z wykorzystaniem języka specjalistycznego,

- dyskutuje na wybrane tematy dotyczące biologii

- uzasadnia potrzebę uczenia się przez całe życie.

Realizowane kierunkowe efekty kształcenia:

04B-1A_W04

04B-1A_W05

04B-1A_U03

04B-1A_U04

04B-1A_U09

04B-1A_U11

04B-1A_K01

04B-1A_K02

04B-1A_K03

04B-1A_K05

04B-1A_K08

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Jażdżewska, Mirosław Przybylski, Aneta Sitek, Katarzyna Szczepko-Morawiec, Grzegorz Wolski, Katarzyna Zielińska, Elżbieta Żądzińska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Prowadzący grup: Anna Jażdżewska, Mirosław Przybylski, Aneta Sitek, Katarzyna Szczepko-Morawiec, Grzegorz Wolski, Katarzyna Zielińska, Elżbieta Żądzińska, Joanna Żelazna-Wieczorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

prelekcja, dyskusja, prezentacje multimedialne przygotowane przez studentów

Sposoby i kryteria oceniania:

zaliczenie z oceną na podstawie obecności i aktywności w trakcie

zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wymagania merytoryczne pracy.

2. Wymagania formalne pracy: konstrukcja pracy, aparatura

pojęciowa i terminologiczna, wymagania językowe, bibliografia.

3. Sposoby formułowania podstawowego, praktycznego problemu badawczego i określenie tematu pracy.

4. Czynności przygotowawcze warsztatu pracy: analiza literatury, analiza zbioru danych wyjściowych,podział problemu na zagadnienia cząstkowe, formułowanie pytań badawczych, formułowanie

hipotez badawczych, dobór metody, techniki i narzędzia badawczego. 5. Zapoznanie z Regulaminem dyplomowania.

Literatura:

Publikacje naukowe reprezentatywne dla danej problematyki.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Borowska, Mariusz Hachułka, Piotr Jóźwiak, Marcin Kiedrzyński, Marta Kurek, Janusz Markowski, Paulina Nowicka-Krawczyk, Dariusz Pietraszewski, Agnieszka Rewicz, Aneta Sitek, Monika Staniaszek-Kik, Katarzyna Zielińska
Prowadzący grup: Beata Borowska, Mariusz Hachułka, Piotr Jóźwiak, Marcin Kiedrzyński, Marta Kurek, Janusz Markowski, Paulina Nowicka-Krawczyk, Dariusz Pietraszewski, Agnieszka Rewicz, Aneta Sitek, Monika Staniaszek-Kik, Katarzyna Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Prezentacje multimedialne, dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena przygotowywanych prezentacji, udziału w dyskusji oraz znajomości literatury przedmiotu.

Szczegółowe treści kształcenia:

Zajęcia w Katedrze Antropologii

Analiza zagadnień związanych z pigmentacją człowieka: znaczenie adaptacyjne koloru skóry; mechanizm melanogenezy; zróżnicowanie geograficzne barwy skóry rdzennych populacji ludzkich na świecie; czynniki selekcyjne w ewolucji cech pigmentacyjnych człowieka; zmienność rozwojowa barwy włosów i oczu; różnice społeczne barwy włosów i oczu i mechanizmy ich powstawania; barwa włosów i oczu w populacji polskiej współcześnie i w przeszłości; znaczenie cech pigmentacyjnych człowieka w badaniach antropologicznych.


1. Wymagania merytoryczne pracy.

2. Wymagania formalne pracy: konstrukcja pracy, aparatura

pojęciowa i terminologiczna, wymagania językowe, bibliografia.

3. Sposoby formułowania podstawowego, praktycznego problemu badawczego i określenie tematu pracy.

4. Czynności przygotowawcze warsztatu pracy: analiza literatury, analiza zbioru danych wyjściowych,podział problemu na zagadnienia cząstkowe, formułowanie pytań badawczych, formułowanie

hipotez badawczych, dobór metody, techniki i narzędzia badawczego. 5. Zapoznanie z Regulaminem dyplomowania.

Literatura:

1) Lewis B., Jurmain R., Kilgore L. 2013. Understanding humans. Introduction to physical anthropology and archaeology. Wadsworth Cengage Learning.

2) Jones S., Martin R., Pilbeam D. 1992. The Cambridge encyclopedia of human evolution. Cambrodge Univ. Press.

3) Sitek A. 2013. Czynniki warunkujące wewnątrzpopulacyjną zmienność konstytutywnej pigmentacji skóry i włosów u dzieci odmiany białej w okresie przedpokwitaniowym. Wydawnictwo UŁ, Łódź.

Wybrane artykuły z polskich i zagranicznych czasopism antropologicznych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-9