Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-BK707D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Biegłe posługiwanie się językiem nowożytnym w mowie i piśmie, umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, analizy i syntezy, co najmniej podstawowe umiejętności w zakresie prowadzenia dyskusji, korzystania z biblioteki, posługiwania się edytorem tekstu, programem do tworzenia prezentacji multimedialnych. |
Skrócony opis: |
Cel: wprowadzenie do metodyki pisania tekstów specjalistycznych (pracy magisterskiej) z zakresu biologii środowiskowej (wykształcenie umiejętności doboru i wykorzystania literatury przedmiotu, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy, prezentowania problemów biologii, prowadzenia dyskusji naukowej) |
Efekty uczenia się: |
Student: - wymienia źródła literatury przedmiotu, - wyjaśnia zasady redagowania tekstów specjalistycznych z zakresu biologii, - opisuje zasady korzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy, - prezentuje wybrane problemy biologii środowiskowej z wykorzystaniem języka specjalistycznego, - dyskutuje na wybrane tematy dotyczące biologii - uzasadnia potrzebę uczenia się przez całe życie. Realizowane kierunkowe efekty kształcenia: 04B-1A_W04 04B-1A_W05 04B-1A_U03 04B-1A_U04 04B-1A_U09 04B-1A_U11 04B-1A_K01 04B-1A_K02 04B-1A_K03 04B-1A_K05 04B-1A_K08 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jażdżewska, Mirosław Przybylski, Aneta Sitek, Katarzyna Szczepko-Morawiec, Grzegorz Wolski, Katarzyna Zielińska, Elżbieta Żądzińska, Joanna Żelazna-Wieczorek | |
Prowadzący grup: | Anna Jażdżewska, Mirosław Przybylski, Aneta Sitek, Katarzyna Szczepko-Morawiec, Grzegorz Wolski, Katarzyna Zielińska, Elżbieta Żądzińska, Joanna Żelazna-Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | prelekcja, dyskusja, prezentacje multimedialne przygotowane przez studentów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | zaliczenie z oceną na podstawie obecności i aktywności w trakcie zajęć |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wymagania merytoryczne pracy. 2. Wymagania formalne pracy: konstrukcja pracy, aparatura pojęciowa i terminologiczna, wymagania językowe, bibliografia. 3. Sposoby formułowania podstawowego, praktycznego problemu badawczego i określenie tematu pracy. 4. Czynności przygotowawcze warsztatu pracy: analiza literatury, analiza zbioru danych wyjściowych,podział problemu na zagadnienia cząstkowe, formułowanie pytań badawczych, formułowanie hipotez badawczych, dobór metody, techniki i narzędzia badawczego. 5. Zapoznanie z Regulaminem dyplomowania. |
|
Literatura: |
Publikacje naukowe reprezentatywne dla danej problematyki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Beata Borowska, Mariusz Hachułka, Piotr Jóźwiak, Marcin Kiedrzyński, Marta Kurek, Janusz Markowski, Paulina Nowicka-Krawczyk, Dariusz Pietraszewski, Agnieszka Rewicz, Aneta Sitek, Monika Staniaszek-Kik, Katarzyna Zielińska | |
Prowadzący grup: | Beata Borowska, Mariusz Hachułka, Piotr Jóźwiak, Marcin Kiedrzyński, Marta Kurek, Janusz Markowski, Paulina Nowicka-Krawczyk, Dariusz Pietraszewski, Agnieszka Rewicz, Aneta Sitek, Monika Staniaszek-Kik, Katarzyna Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Prezentacje multimedialne, dyskusja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena przygotowywanych prezentacji, udziału w dyskusji oraz znajomości literatury przedmiotu. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Zajęcia w Katedrze Antropologii Analiza zagadnień związanych z pigmentacją człowieka: znaczenie adaptacyjne koloru skóry; mechanizm melanogenezy; zróżnicowanie geograficzne barwy skóry rdzennych populacji ludzkich na świecie; czynniki selekcyjne w ewolucji cech pigmentacyjnych człowieka; zmienność rozwojowa barwy włosów i oczu; różnice społeczne barwy włosów i oczu i mechanizmy ich powstawania; barwa włosów i oczu w populacji polskiej współcześnie i w przeszłości; znaczenie cech pigmentacyjnych człowieka w badaniach antropologicznych. 1. Wymagania merytoryczne pracy. 2. Wymagania formalne pracy: konstrukcja pracy, aparatura pojęciowa i terminologiczna, wymagania językowe, bibliografia. 3. Sposoby formułowania podstawowego, praktycznego problemu badawczego i określenie tematu pracy. 4. Czynności przygotowawcze warsztatu pracy: analiza literatury, analiza zbioru danych wyjściowych,podział problemu na zagadnienia cząstkowe, formułowanie pytań badawczych, formułowanie hipotez badawczych, dobór metody, techniki i narzędzia badawczego. 5. Zapoznanie z Regulaminem dyplomowania. |
|
Literatura: |
1) Lewis B., Jurmain R., Kilgore L. 2013. Understanding humans. Introduction to physical anthropology and archaeology. Wadsworth Cengage Learning. 2) Jones S., Martin R., Pilbeam D. 1992. The Cambridge encyclopedia of human evolution. Cambrodge Univ. Press. 3) Sitek A. 2013. Czynniki warunkujące wewnątrzpopulacyjną zmienność konstytutywnej pigmentacji skóry i włosów u dzieci odmiany białej w okresie przedpokwitaniowym. Wydawnictwo UŁ, Łódź. Wybrane artykuły z polskich i zagranicznych czasopism antropologicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.