UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-EM600LD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

zaliczone seminarium sem. V

Skrócony opis:

Głównym celem seminarium jest zapoznanie Studentów z zasadami obrony prac dyplomowych i systemem APD, a także dyskusja nad

poruszanymi w pracach problemami badawczymi oraz prezentacja pracy własnej studenta, na obecnym etapie przygotowań pracy

licencjackiej.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

• Studentka/Student posiada interdyscyplinarną wiedzę na temat JST i współczesnych miast

• Studentka/Student zna podstawowe zasady pracy badawczej, w tym towarzyszące jej normy etyczne oraz zasady prawa autorskiego

• Studentka/Student posiada wiedzę o teorii oraz metodologii badań miejskich, która umożliwia jej/mu przygotowanie autorskiej koncepcji badawczej oraz interpretację uzyskanych wyników

2. Umiejętności

• Studentka/Student potrafi uzasadnić autorską koncepcję badawczą podczas publicznej prezentacji i towarzyszącej jej dyskusji

• Studentka/Student potrafi zrealizować autorską koncepcję badawczą i przedstawić jej wyniki w formie pracy dyplomowej, rozwijając przy tym umiejętności praktyczne nabyte podczas studiów

• Studentka/Student potrafi opisywać oraz interpretować zjawiska i procesy zachodzące we współczesnych JST świadomie

osadzając je w literaturze naukowej i innych materiałach źródłowych, kierując się zasadami pracy badawczej, pozyskując niezbędne dane i informacje, stosując adekwatne techniki, metody i narzędzia oraz posługując się specjalistyczną terminologią

3. Kompetencje społeczne:

• Studentka/Student potrafi powiązać wyniki swoich prac badawczych z obowiązującymi teoriami, koncepcjami, zasadami oraz praktyką rozwoju miast

• Studentka/Student potrafi odnieść się krytycznie do rezultatów własnej pracy badawczej wyciągając przy tym wnioski dla dalszego

rozwoju swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji

efekty kierunkowe: 04B_2A_W04, 04B_2A_W05, 04B_2A_W010, 04B_2A_U01, 04B_2A_U03, 04B_2A_U04, 04B_2A_U06, 04B_2A_U09, 04B_2A_U011, 04B_2A_K01, 04B_2A_K02, 04B_2A_K05

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Amelia Chyb, Pamela Jeziorska-Biel, Adam Kaliński, Aneta Sitek, Jarosław Wawrzyniak, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Jakub Zasina
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr II.

2. Punkty ECTS: 4.

3. Liczba godzin:

• 26 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych,

• 52 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (operacjonalizacja i realizacja badania własnego, przygotowywanie się do uczestnictwa w

dyskusjach i problemach rozwiązywanych podczas spotkań seminaryjnych),

• 52 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (opracowanie kompletnego maszynopisu pracy dyplomowej).

4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams oraz moodle.

5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny; Dyskusja kierowana; Burza mózgów; Demonstracja;Praca indywidualna pod nadzorem

Sposoby i kryteria oceniania:

Końcowa ocena z II semestru seminarium składa się z oceny w zakresie ukończenia i nadesłania 3 rozdziału pracy (60%),

przygotowanego wstępu i zakończenia (10%), nadesłanie kompletnej pracy (20%), opracowanie pytań egzaminacyjnych

(10%).

Pozytywna ocena końcowa z II semestru seminarium wystawiana jest pod warunkiem terminowości i spełnienia wszystkich powyższych

warunków.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena nadesłanych prac Studentów, tj.: rozdziałów, przygotowanego wstępu i zakończenia, nadesłanie kompletnej pracy, nadesłanie

opracowanych pytań egzaminacyjnych. Bezpośrednie konsultacje z prowadzącym.

Treści kształcenia:

1. Prezentacja efektów pracy seminarzystów – dyskusja na podstawie wygłoszonych referatów stanowiących fragmenty opracowywanych

prac dyplomowych.

2. Doprecyzowanie doboru metod badawczych do części empirycznej prac.

3. Materiały i wybrane zagadnienia pomocne w opracowaniu odpowiedzi na pytania kierunkowe.

4. System APD.

5. Obrona pracy dyplomowej -warunki, przebieg.

6. Weryfikacja i korekta rozdziałów pracy licencjackiej przedłożonych promotorowi.

Literatura:

1. Podstawowa:

• Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z

powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

• Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE.

• Willberg, H. P., & Forssman, F. (2004). Pierwsza pomoc w typografii. Poradnik używania pisma. Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz

Terytoria.

• Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle.

2. Uzupełniająca:

• Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE.

• Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE.

• Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom mailowo.

3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich

tematyki badawczej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak, Agnieszka Wolańska-Kamińska
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Tomasz Janiszewski, Pamela Jeziorska-Biel, Magdalena Michalak, Natalia Ratajczyk, Aneta Sitek, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Grzegorz Wolski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr II.

2. Punkty ECTS: 4.

3. Liczba godzin:

• 26 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych,

• 52 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (operacjonalizacja i realizacja badania własnego, przygotowywanie się do uczestnictwa w

dyskusjach i problemach rozwiązywanych podczas spotkań seminaryjnych),

• 52 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (opracowanie kompletnego maszynopisu pracy dyplomowej).

4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams oraz moodle.

5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny; Dyskusja kierowana; Burza mózgów; Demonstracja;Praca indywidualna pod nadzorem

Sposoby i kryteria oceniania:

Końcowa ocena z II semestru seminarium składa się z oceny w zakresie ukończenia i nadesłania 3 rozdziału pracy (60%),

przygotowanego wstępu i zakończenia (10%), nadesłanie kompletnej pracy (20%), opracowanie pytań egzaminacyjnych

(10%).

Pozytywna ocena końcowa z II semestru seminarium wystawiana jest pod warunkiem terminowości i spełnienia wszystkich powyższych

warunków.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena nadesłanych prac Studentów, tj.: rozdziałów, przygotowanego wstępu i zakończenia, nadesłanie kompletnej pracy, nadesłanie

opracowanych pytań egzaminacyjnych. Bezpośrednie konsultacje z prowadzącym.

Treści kształcenia:

1. Prezentacja efektów pracy seminarzystów – dyskusja na podstawie wygłoszonych referatów stanowiących fragmenty opracowywanych

prac dyplomowych.

2. Doprecyzowanie doboru metod badawczych do części empirycznej prac.

3. Materiały i wybrane zagadnienia pomocne w opracowaniu odpowiedzi na pytania kierunkowe.

4. System APD.

5. Obrona pracy dyplomowej -warunki, przebieg.

6. Weryfikacja i korekta rozdziałów pracy licencjackiej przedłożonych promotorowi.

Literatura:

1. Podstawowa:

• Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z

powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

• Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE.

• Willberg, H. P., & Forssman, F. (2004). Pierwsza pomoc w typografii. Poradnik używania pisma. Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz

Terytoria.

• Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle.

2. Uzupełniająca:

• Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE.

• Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE.

• Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom mailowo.

3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich

tematyki badawczej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak, Jarosław Wawrzyniak
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Pamela Jeziorska-Biel, Natalia Ratajczyk, Agnieszka Rzeńca, Aneta Sitek, Jarosław Wawrzyniak, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Grzegorz Wolski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr II.

2. Punkty ECTS: 4.

3. Liczba godzin:

• 26 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych,

• 52 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (operacjonalizacja i realizacja badania własnego, przygotowywanie się do uczestnictwa w

dyskusjach i problemach rozwiązywanych podczas spotkań seminaryjnych),

• 52 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (opracowanie kompletnego maszynopisu pracy dyplomowej).

4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams oraz moodle.

5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny; Dyskusja kierowana; Burza mózgów; Demonstracja;Praca indywidualna pod nadzorem

Sposoby i kryteria oceniania:

Końcowa ocena z II semestru seminarium składa się z oceny w zakresie ukończenia i nadesłania 3 rozdziału pracy (60%),

przygotowanego wstępu i zakończenia (10%), nadesłanie kompletnej pracy (20%), opracowanie pytań egzaminacyjnych

(10%).

Pozytywna ocena końcowa z II semestru seminarium wystawiana jest pod warunkiem terminowości i spełnienia wszystkich powyższych

warunków.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena nadesłanych prac Studentów, tj.: rozdziałów, przygotowanego wstępu i zakończenia, nadesłanie kompletnej pracy, nadesłanie

opracowanych pytań egzaminacyjnych. Bezpośrednie konsultacje z prowadzącym.

Treści kształcenia:

1. Prezentacja efektów pracy seminarzystów – dyskusja na podstawie wygłoszonych referatów stanowiących fragmenty opracowywanych

prac dyplomowych.

2. Doprecyzowanie doboru metod badawczych do części empirycznej prac.

3. Materiały i wybrane zagadnienia pomocne w opracowaniu odpowiedzi na pytania kierunkowe.

4. System APD.

5. Obrona pracy dyplomowej -warunki, przebieg.

6. Weryfikacja i korekta rozdziałów pracy licencjackiej przedłożonych promotorowi.

Literatura:

1. Podstawowa:

• Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

• Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z

powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.

• Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE.

• Willberg, H. P., & Forssman, F. (2004). Pierwsza pomoc w typografii. Poradnik używania pisma. Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz

Terytoria.

• Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle.

2. Uzupełniająca:

• Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE.

• Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE.

• Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom mailowo.

3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich

tematyki badawczej.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Antczak, Tomasz Janiszewski, Pamela Jeziorska-Biel, Agnieszka Rzeńca, Agnieszka Wolańska-Kamińska
Prowadzący grup: Elżbieta Antczak, Tomasz Janiszewski, Pamela Jeziorska-Biel, Natalia Ratajczyk, Iwona Rosset, Agnieszka Rzeńca, Jarosław Wawrzyniak, Adrianna Wojtal-Frankiewicz, Agnieszka Wolańska-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Słowne: opis, opowiadanie, praca z tekstem, dyskusja;

Obserwacyjne: pokaz, obserwacja;

Praktyczne: ćwiczenia praktyczne (zapis cytowania piśmiennictwa w oparciu o pracę z instrukcją i korzystanie z baz danych; tworzenie kwestionariuszy ankiet, analiza ankiet), prezentacja multimedialna (przygotowanie i prezentacja), analiza przypadku, SWOT, metaplan, drzewo decyzyjne, projekt dydaktyczny.

Głównie metody aktywizujące.

Sposoby i kryteria oceniania:

w semestrze 2020/2021 zaliczenie przedmiotu etapowe; obecność, aktywny udział w zajęciach, opracowanie kwestionariuszy ankiet, przygotowanie i prezentacja projektów (praca w grupach), przygotowywanie materiałów do pracy licencjackiej zgodnie z jej tematyką.


Treści kształcenia:

Problematyka miast i ich współczesnych wyzwań i problemów rozwoju


Literatura:

Arends R.I. 1998. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa.

Bernacka D. 2001. Od słów do kształcenia: przegląd współczesnych metod kształcenia. Żak, Warszawa.

Bobrzyńska E. 2008. Efektywność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.

Fenstermacher G.D., Solis J.F. 2000. Style nauczania. WSiP, Warszawa.

Gołębniak B.D. 2002. Uczenie metodą projektów. WSiP, Warszawa.

Joyce B., Calhoun E., Hopkins D. 1999. Przykłady modeli uczenia się i nauczania. WSiP, Warszawa.

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Najnowsze pozycje literatury fachowej dotyczące realizowanych na zajęciach tematów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Boryczka, Michał Glądalski, Pamela Jeziorska-Biel, Agnieszka Rzeńca, Justyna Trippner-Hrabi
Prowadzący grup: Maciej Bartos, Agnieszka Bednarek, Ewa Boryczka, Michał Glądalski, Pamela Jeziorska-Biel, Adam Kaliński, Marcin Markowski, Paulina Pruszkowska-Przybylska, Natalia Ratajczyk, Agnieszka Rzeńca, Justyna Trippner-Hrabi, Jarosław Wawrzyniak, Agnieszka Wolańska-Kamińska, Grzegorz Wolski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Słowne: opis, opowiadanie, praca z tekstem, dyskusja;

Obserwacyjne: pokaz, obserwacja;

Praktyczne: ćwiczenia praktyczne (zapis cytowania piśmiennictwa w oparciu o pracę z instrukcją i korzystanie z baz danych; tworzenie kwestionariuszy ankiet, analiza ankiet), prezentacja multimedialna (przygotowanie i prezentacja), analiza przypadku, SWOT, metaplan, drzewo decyzyjne, projekt dydaktyczny.

Głównie metody aktywizujące.

Sposoby i kryteria oceniania:

w semestrze 2020/2021 zaliczenie przedmiotu etapowe; obecność, aktywny udział w zajęciach, opracowanie kwestionariuszy ankiet, przygotowanie i prezentacja projektów (praca w grupach), przygotowywanie materiałów do pracy licencjackiej zgodnie z jej tematyką.


Treści kształcenia:

Tematyka związana z problemami związanymi z biologią i dydaktyką nauczania przyrody i biologii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.


Problematyka miast i ich współczesnych wyzwań i problemów rozwoju


Literatura:

Arends R.I. 1998. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa.

Bernacka D. 2001. Od słów do kształcenia: przegląd współczesnych metod kształcenia. Żak, Warszawa.

Bobrzyńska E. 2008. Efektywność problemowego nauczania i uczenia się biologii człowieka i zachowania zdrowia. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.

Fenstermacher G.D., Solis J.F. 2000. Style nauczania. WSiP, Warszawa.

Gołębniak B.D. 2002. Uczenie metodą projektów. WSiP, Warszawa.

Joyce B., Calhoun E., Hopkins D. 1999. Przykłady modeli uczenia się i nauczania. WSiP, Warszawa.

Stawiński W. 2000. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. Warszawa, PWN.

Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Najnowsze pozycje literatury fachowej dotyczące realizowanych na zajęciach tematów

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4