Inwestycje w kapitał intelektualny miasta
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-EM607LD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Inwestycje w kapitał intelektualny miasta |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: |
EkoMiasto 6 sem. I stop. L-2024/2025-plan |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza na temat funkcjonowania struktur samorządu terytorialnego w Polsce |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z pojęciem kapitału intelektualnego oraz różnymi formami (finansowymi i poza finansowymi) inwestowania w rozwój tego kapitału przez samorząd miejski oraz jego otoczenie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna: • przesłanki i rolę kapitału intelektualnego w zrównoważonym rozwoju miasta, a także jego poszczególne komponenty (04Eko-1A_W02, 04Eko-1A_W09), • mechanizmy inwestowania zarówno finansowe, jak i pozafinansowe zasobów na rzecz rozwoju kapitału intelektualnego miasta (04Eko-1A_W02), • wartość i rolę społeczeństwa obywatelskiego w zrównoważonym rozwoju miasta, będącego jednym z komponentów kapitału intelektualnego jego mieszkańców (04Eko-1A_W11), • wartość przedsiębiorczych postaw społecznych, a także możliwości zakładania własnej działalności gospodarczej, wspierania rozwoju przedsiębiorczości i działalności wdrożeniowej przez instytucje i organizacje miejskie (04Eko-1A_W14). Umiejętności Student: • potrafi analizować procesy kreowania warunków do rozwoju kapitału intelektualnego w mieście oraz proponowania i wdrażania rozwiązań konkretnych innowacji lub problemów, z którymi zmierzają się różnego typu miejskie instytucje (04Eko-1A_U06). • potrafi samodzielnie inicjować działania i uczestniczyć w przygotowaniu i realizacji interdyscyplinarnych projektów na rzecz rozwoju kapitału intelektualnego w procesach zrównoważonego rozwoju miasta; (04Eko-1A_U13). • potrafi, posługując się fachową terminologią, przygotować raport z własnej pracy oraz wystąpień (prezentacji) dotyczących analizy zasobów miejskich służących rozwojowi kapitału intelektualnego (04Eko-1A_U10). Kompetencje Student: • Wykazuje odpowiedzialność za pracę własną i innych osób z zespołu oraz rozumie konieczność uczenia się przez całe życie; (04Eko-1A_W10). • Jest odpowiedzialny za kształtowanie kapitału społecznego i przyrodniczego miasta, uczestnicząc w działalności i ofercie struktur samorządowych społecznych, gospodarczych. (04Eko-1A_W10). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład opart na wiedzy przekazywanej przez wykładowcę, metoda design thinking, dyskusja, praca indywidualna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: - aktywność na zajęciach, udział w dyskusji (20%); - opracowanie w ramach pracy własnej i przedstawienie na zajęciach prezentacji dotyczącej działań podejmowanych przez wybrany samorząd miejski lub inne podmioty funkcjonujące na jego terenie na rzecz rozwoju kapitału intelektualnego (80%). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Quizy i escape roomy w aplikacjach, prezentacja wyników pracy własnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Koncepcja kapitału intelektualnego, znaczenie w rozwoju miasta i działalności instytucji samorządowych 2. Kapitał ludzki 3. Kapitał kreatywny 4. Środowisko kreatywne i innowacyjne 5. Kapitał społeczny 6. Kapitał strukturalny i relacyjny 7. Obserwacja i pomiar kapitału intelektualnego 8. Rola instytucji kultury, edukacji i nauki w tworzeniu kapitału intelektualnego 9. Design thinking w kreowaniu kapitału intelektualnego miasta 10. Bariery i wyzwania w kreowaniu kapitału intelektualnego w mieście 11. Case study – przykłady działań wspierających rozwój kapitału intelektualnego miast podejmowanych przez samorządy miejskie oraz inne organizacje 12. Prezentacje zaliczeniowe |
|
Literatura: |
Literatura: • Frykowski M., Strosta P., 2008, Kapitał społeczny i jego użytkownicy, Przegląd Socjologiczny nr 57, 31-62; http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.0ea40a62-ac25-3ffd-a07b-735f90c50ffb • Ujwary-Gil A., 2010, Kapitał intelektualny - problem interpretacji kluczowych terminów, https://www.researchgate.net/publication/236032858_Kapital_intelektualny_-_problem_interpretacji_kluczowych_terminow • Kunasz, M. 2003, Ogólny zarys koncepcji kapitału ludzkiego [w:] Kopycińska D.[red.]." Kapitał ludzki w gospodarce, Szczecin: PTE. • Miszczak K., Kapitał społeczny, ludzki i kreatywny w rozwoju gospodarczym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 341:182-198; https://www.researchgate.net/publication/287934941_Kapital_spoleczny_ludzki_i_kreatywny_w_rozwoju_gospodarczym • Fazlagić J., 2019, Kapitał intelektualny w polskich powiatach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (fragmenty); dostęp przez Ibuk Libra. • Kryńska, E. & Kwiatkowski, E. (2013). Podstawy wiedzy o rynku pracy, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 145-167. • Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa, s. 92-119. Literatura uzupełniająca: • Stryjakiewicz T., MęczyńskiM., 2015, Klasa kreatywna w dużym mieście, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna 31: 97–109. • Knop L., Szczepaniak M., Olkos S. , 2014, Innowacje społeczne w kreatywnej europie w perspektywie strategii Europa 2020, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie Z. 73. • Herbst M. (red.) Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Żmurkow | |
Prowadzący grup: | Edyta Żmurkow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład opart na wiedzy przekazywanej przez wykładowcę, metoda design thinking, dyskusja, praca indywidualna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria zaliczenia przedmiotu obejmują: - aktywność na zajęciach, udział w dyskusji (20%); - opracowanie w ramach pracy własnej i przedstawienie na zajęciach prezentacji dotyczącej działań podejmowanych przez wybrany samorząd miejski lub inne podmioty funkcjonujące na jego terenie na rzecz rozwoju kapitału intelektualnego (80%). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Quizy i escape roomy w aplikacjach, prezentacja wyników pracy własnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Koncepcja kapitału intelektualnego, znaczenie w rozwoju miasta i działalności instytucji samorządowych 2. Kapitał ludzki 3. Kapitał kreatywny 4. Środowisko kreatywne i innowacyjne 5. Kapitał społeczny 6. Kapitał strukturalny i relacyjny 7. Obserwacja i pomiar kapitału intelektualnego 8. Rola instytucji kultury, edukacji i nauki w tworzeniu kapitału intelektualnego 9. Design thinking w kreowaniu kapitału intelektualnego miasta 10. Bariery i wyzwania w kreowaniu kapitału intelektualnego w mieście 11. Case study – przykłady działań wspierających rozwój kapitału intelektualnego miast podejmowanych przez samorządy miejskie oraz inne organizacje 12. Prezentacje zaliczeniowe |
|
Literatura: |
Literatura: • Frykowski M., Strosta P., 2008, Kapitał społeczny i jego użytkownicy, Przegląd Socjologiczny nr 57, 31-62; http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.0ea40a62-ac25-3ffd-a07b-735f90c50ffb • Ujwary-Gil A., 2010, Kapitał intelektualny - problem interpretacji kluczowych terminów, https://www.researchgate.net/publication/236032858_Kapital_intelektualny_-_problem_interpretacji_kluczowych_terminow • Kunasz, M. 2003, Ogólny zarys koncepcji kapitału ludzkiego [w:] Kopycińska D.[red.]." Kapitał ludzki w gospodarce, Szczecin: PTE. • Miszczak K., Kapitał społeczny, ludzki i kreatywny w rozwoju gospodarczym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 341:182-198; https://www.researchgate.net/publication/287934941_Kapital_spoleczny_ludzki_i_kreatywny_w_rozwoju_gospodarczym • Fazlagić J., 2019, Kapitał intelektualny w polskich powiatach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (fragmenty); dostęp przez Ibuk Libra. • Kryńska, E. & Kwiatkowski, E. (2013). Podstawy wiedzy o rynku pracy, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 145-167. • Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa, s. 92-119. Literatura uzupełniająca: • Stryjakiewicz T., MęczyńskiM., 2015, Klasa kreatywna w dużym mieście, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna 31: 97–109. • Knop L., Szczepaniak M., Olkos S. , 2014, Innowacje społeczne w kreatywnej europie w perspektywie strategii Europa 2020, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie Z. 73. • Herbst M. (red.) Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Żmurkow | |
Prowadzący grup: | Edyta Żmurkow | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład oparty na wiedzy przekazywanej przez wykładowcę, praca indywidualna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Opracowanie w ramach pracy własnej informacji na temat działań podejmowanych przez samorządy miejskie na rzecz rozwoju kapitału intelektualnego (z uwzględnieniem analizy gospodarowania zasobami miejskimi służącymi rozwojowi tego kapitału) na przykładzie wybranego miasta oraz zaprezentowanie wyników podczas zajęć. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Koncepcja kapitału intelektualnego, znaczenie w rozwoju miasta i działalności instytucji samorządowych (2h) 2. Kapitał ludzki (2h) 3. Kapitał kreatywny (2h) 4. Środowisko kreatywne i innowacyjne (2h) 5. Kapitał społeczny (2h) 6. Kapitał strukturalny i relacyjny (2h) 7. Obserwacja i pomiar kapitału intelektualnego (2h ) 8. Rola instytucji kultury, edukacji i nauki w tworzeniu kapitału intelektualnego (2h ) 9. Design thinking w kreowaniu kapitału intelektualnego miasta (2h) 10. Bariery i wyzwania w kreowaniu kapitału intelektualnego w mieście (2h) 11. Case study – przykłady działań wspierających rozwój kapitału intelektualnego miast podejmowanych przez samorządy miejskie oraz inne organizacje (w tym prezentacje zaliczeniowe) (6h) |
|
Literatura: |
Literatura: • Frykowski M., Satrosta P., 2008, Kapitał społeczny i jego użytkownicy, Przegląd Socjologiczny nr 57, 31-62; http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.0ea40a62-ac25-3ffd-a07b-735f90c50ffb • Ujwary-Gil A., 2010, Kapitał intelektualny - problem interpretacji kluczowych terminów, https://www.researchgate.net/publication/236032858_Kapital_intelektualny_-_problem_interpretacji_kluczowych_terminow • Kunasz, M. 2003, Ogólny zarys koncepcji kapitału ludzkiego [w:] Kopycińska D.[red.]." Kapitał ludzki w gospodarce, Szczecin: PTE. • Miszczak K., Kapitał społeczny, ludzki i kreatywny w rozwoju gospodarczym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 341:182-198; https://www.researchgate.net/publication/287934941_Kapital_spoleczny_ludzki_i_kreatywny_w_rozwoju_gospodarczym • Fazlagić J., 2019, Kapitał intelektualny w polskich powiatach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (fragmenty); dostęp przez Ibuk Libra. • Kryńska, E. & Kwiatkowski, E. (2013). Podstawy wiedzy o rynku pracy, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 145-167. • Król H., Ludwiczyński A. (red.) (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa, s. 92-119. Literatura uzupełniająca: • Stryjakiewicz T., MęczyńskiM., 2015, Klasa kreatywna w dużym mieście, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna 31: 97–109. • Knop L., Szczepaniak M., Olkos S. , 2014, Innowacje społeczne w kreatywnej europie w perspektywie strategii Europa 2020, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie Z. 73. • Herbst M. (red.) Kapitał ludzki i kapitał społeczny a rozwój regionalny, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Marks-Krzyszkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Marks-Krzyszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład opart na wiedzy przekazywanej przez wykładowcę oraz zaproszonych praktyków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Raport z własnej pracy zaprezentowany w formie wystąpienie (prezentacji) dotyczący analizy gospodarowania zasobami miejskimi służącymi rozwojowi kapitału intelektualnego, na przykładzie wybranego miasta. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Koncepcja kapitału intelektualnego, znaczenie w rozwoju miasta i działalności miejskich instytucji samorządowych (2h) 2. Kapitał ludzki (2h) 3. Środowisko kreatywne i innowacyjne (2h) 4. Kapitał strukturalny (2h) 5. Kapitał społeczny (2h) 6. Kapitał relacyjny (2h) 7. Pomiar kapitału intelektualnego (2h) 8. Szczególna rola instytucji kultury, edukacji i nauki (2h) 9. Design thinking w kreowaniu kapitału intelektualnego miasta (2h) 10. Bariery i wyzwania w kreowaniu kapitału intelektualnego w mieście w obliczu sytuacji kryzysowych (2h) 11. Case study – spotkania z praktykami i przykłady działań wspierających rozwój kapitału intelektualnego miast podejmowanych przez samorządy miejskie (w Polsce i zagranicą) oraz inne organizacje, w tym m.in. podmioty komercyjne (firm branży kreatywnej), organizacje pozarządowe, podmiotów rządowych lub unijnych (6 h) |
|
Literatura: |
Literatura: • Frykowski M., Satrosta P., 2008, Kapitał społeczny i jego użytkownicy, Przegląd Socjologiczny nr 57, 31-62. • https://www.researchgate.net/publication/236032858_Kapital_intelektualny_-_problem_interpretacji_kluczowych_terminow • Kunasz, M. 2003, Ogólny zarys koncepcji kapitału ludzkiego [w:] Kopycińska D.[red.]." Kapitał ludzki w gospodarce, Szczecin: PTE. • Miszczak K., Kapitał społeczny, ludzki i kreatywny w rozwoju gospodarczym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 341:182-198., https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=28023 • Raport: Metodologia badania kapitału intelektualnego miast w Polsce, Ernst& Young, 2008 Literatura uzupełniająca: • Stryjakiewicz T., MęczyńskiM., 2015, Klasa kreatywna w dużym mieście, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna 31: 97–109. • Knop L., Szczepaniak M., Olkos S. , 2014, Innowacje społeczne w kreatywnej europie w perspektywie strategii Europa 2020, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie Z. 73. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Marks-Krzyszkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Marks-Krzyszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład oparty na wiedzy przekazywanej przez wykładowcę oraz zaproszonych praktyków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | esej oparty o informacje przekazane podczas wykładów oraz literaturze . |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Analiza treści eseju przygotowanego przez studenta. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Koncepcja kapitału intelektualnego, znaczenie w rozwoju miasta i działalności miejskich instytucji samorządowych (2h) 2. Kapitał ludzki (2h) 3. Środowisko kreatywne i innowacyjne (2h) 4. Kapitał strukturalny (2h) 5. Kapitał społeczny (2h) 6. Kapitał relacyjny (2h) 7. Pomiar kapitału intelektualnego (2h) 8. Szczególna rola instytucji kultury, edukacji i nauki (2h) 9. Design thinking w kreowaniu kapitału intelektualnego miasta (2h) 10. Bariery i wyzwania w kreowaniu kapitału intelektualnego w mieście w obliczu sytuacji kryzysowych (2h) 11. Case study – spotkania z praktykami i przykłady działań wspierających rozwój kapitału intelektualnego miast podejmowanych przez samorządy miejskie (w Polsce i zagranicą) oraz inne organizacje, w tym m.in. podmioty komercyjne (firm branży kreatywnej), organizacje pozarządowe, podmiotów rządowych lub unijnych (6 h) |
|
Literatura: |
Literatura: • Frykowski M., Satrosta P., 2008, Kapitał społeczny i jego użytkownicy, Przegląd Socjologiczny nr 57, 31-62. • https://www.researchgate.net/publication/236032858_Kapital_intelektualny_-_problem_interpretacji_kluczowych_terminow • Kunasz, M. 2003, Ogólny zarys koncepcji kapitału ludzkiego [w:] Kopycińska D.[red.]." Kapitał ludzki w gospodarce, Szczecin: PTE. • Miszczak K., Kapitał społeczny, ludzki i kreatywny w rozwoju gospodarczym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 341:182-198., https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=28023 • Raport: Metodologia badania kapitału intelektualnego miast w Polsce, Ernst& Young, 2008 Literatura uzupełniająca: • Stryjakiewicz T., MęczyńskiM., 2015, Klasa kreatywna w dużym mieście, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna 31: 97–109. • Knop L., Szczepaniak M., Olkos S. , 2014, Innowacje społeczne w kreatywnej europie w perspektywie strategii Europa 2020, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie Z. 73. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Marks-Krzyszkowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Marks-Krzyszkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład opart na wiedzy przekazywanej przez wykładowcę oraz zaproszonych praktyków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Raport z własnej pracy zaprezentowany w formie wystąpienie (prezentacji) dotyczący analizy gospodarowania zasobami miejskimi służącymi rozwojowi kapitału intelektualnego, na przykładzie wybranego miasta. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Koncepcja kapitału intelektualnego, znaczenie w rozwoju miasta i działalności miejskich instytucji samorządowych (2h) 2. Kapitał ludzki (2h) 3. Środowisko kreatywne i innowacyjne (2h) 4. Kapitał strukturalny (2h) 5. Kapitał społeczny (2h) 6. Kapitał relacyjny (2h) 7. Pomiar kapitału intelektualnego (2h) 8. Szczególna rola instytucji kultury, edukacji i nauki (2h) 9. Design thinking w kreowaniu kapitału intelektualnego miasta (2h) 10. Bariery i wyzwania w kreowaniu kapitału intelektualnego w mieście w obliczu sytuacji kryzysowych (2h) 11. Case study – spotkania z praktykami i przykłady działań wspierających rozwój kapitału intelektualnego miast podejmowanych przez samorządy miejskie (w Polsce i zagranicą) oraz inne organizacje, w tym m.in. podmioty komercyjne (firm branży kreatywnej), organizacje pozarządowe, podmiotów rządowych lub unijnych (6 h) |
|
Literatura: |
Literatura: • Frykowski M., Satrosta P., 2008, Kapitał społeczny i jego użytkownicy, Przegląd Socjologiczny nr 57, 31-62. • https://www.researchgate.net/publication/236032858_Kapital_intelektualny_-_problem_interpretacji_kluczowych_terminow • Kunasz, M. 2003, Ogólny zarys koncepcji kapitału ludzkiego [w:] Kopycińska D.[red.]." Kapitał ludzki w gospodarce, Szczecin: PTE. • Miszczak K., Kapitał społeczny, ludzki i kreatywny w rozwoju gospodarczym, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 341:182-198., https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=28023 • Raport: Metodologia badania kapitału intelektualnego miast w Polsce, Ernst& Young, 2008 Literatura uzupełniająca: • Stryjakiewicz T., MęczyńskiM., 2015, Klasa kreatywna w dużym mieście, Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna 31: 97–109. • Knop L., Szczepaniak M., Olkos S. , 2014, Innowacje społeczne w kreatywnej europie w perspektywie strategii Europa 2020, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej Seria: Organizacja i Zarządzanie Z. 73. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.