Konwersatorium metodyczne - blok II - Specjalność Prawo Administracyjne i Nauka Administracji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-KM1009 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium metodyczne - blok II - Specjalność Prawo Administracyjne i Nauka Administracji |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa dziennego sem. letni Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa dziennego sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiadomości pozyskane przes studenta na II r. w ramach zajęć z prawa administracyjnego |
Skrócony opis: |
celem zajęć jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności, co oznacza wyposażenie go w podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie danej specjalności. Student zdobywa podstawowe umiejętności badawcze w zakresie formułowania i analizy problemów, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - zna pojęcia i instytucje prawa administracyjnego, - potrafi zdefiniować problem prawny z zakresu prawa administracyjnego, - zna zasady ustroju administracji publicznej i prawne formy działania administracji, z uwzględnieniem przemian, Umiejętności Student: - posiada praktyczne umiejętności w zakresie zaskarżania uchwał organów samorządu terytorialnego i rozstrzygnięć nadzorczych, - potrafi określić strukturę administracji publicznej, -potrafi wykorzystać źródła prawa administracyjnego i dokonać ich wykładni. Kompetencje społeczne Student: - ma świadomość uwarunkowań tworzenia i stosowania prawa administracyjnego w zmieniającym się społeczeństwie; - ze względu na dynamikę prawa administracyjnego, rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Karcz-Kaczmarek | |
Prowadzący grup: | Maria Karcz-Kaczmarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Karcz-Kaczmarek, Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Maria Karcz-Kaczmarek, Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | Metoda pracy warsztatowej - interpretacja i ocena regulacji prawnych - krytyczna analiza tekstów doktryny i orzecznictwa. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej - zasady etyki prowadzenia badań naukowych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | celem zajęć jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności, co oznacza wyposażenie go w podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie danej specjalności. Student zdobywa podstawowe umiejętności badawcze w zakresie formułowania i analizy problemów, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pojęcia instytucje zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahl, Warszawa 2021 r., 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r., 3. M. Wierzbowski, J. Jagielski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r. 4. J. Stelmasiak, M. Zdyb (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 Literatura uzupełniająca: B. Jeżyńska, M.A. Król, Izby rolnicze w modelu społecznej gospodarki rynkowej, Łódź-Warszawa 2021 Z. Duniewska, M. Stahl, Legislacja administracyjna. Teoria, orzecznictwo, praktyka, Warszawa 2012 r., M. Stahl, M. Lewicki, Sankcje administracyjne, Warszawa 2011 r., Z. Duniewska, M. Stahl, Odpowiedzialność administracji i w administracji, Warszawa 2013 r. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Karcz-Kaczmarek, Monika Król, Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Maria Karcz-Kaczmarek, Monika Król, Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Karcz-Kaczmarek, Monika Król, Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Maria Karcz-Kaczmarek, Monika Król, Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | Metoda pracy warsztatowej - interpretacja i ocena regulacji prawnych - krytyczna analiza tekstów doktryny i orzecznictwa. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej - zasady etyki prowadzenia badań naukowych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | celem zajęć jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności, co oznacza wyposażenie go w podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie danej specjalności. Student zdobywa podstawowe umiejętności badawcze w zakresie formułowania i analizy problemów, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pojęcia instytucje zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahl, Warszawa 2021 r., 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r., 3. M. Wierzbowski, J. Jagielski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r. 4. J. Stelmasiak, M. Zdyb (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 Literatura uzupełniająca: B. Jeżyńska, M.A. Król, Izby rolnicze w modelu społecznej gospodarki rynkowej, Łódź-Warszawa 2021 Z. Duniewska, M. Stahl, Legislacja administracyjna. Teoria, orzecznictwo, praktyka, Warszawa 2012 r., M. Stahl, M. Lewicki, Sankcje administracyjne, Warszawa 2011 r., Z. Duniewska, M. Stahl, Odpowiedzialność administracji i w administracji, Warszawa 2013 r. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Karcz-Kaczmarek, Aneta Kaźmierska-Patrzyczna, Monika Król, Agnieszka Rabiega-Przyłęcka, Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Maria Karcz-Kaczmarek, Monika Król, Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | Metoda pracy warsztatowej - interpretacja i ocena regulacji prawnych - krytyczna analiza tekstów doktryny i orzecznictwa. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej - zasady etyki prowadzenia badań naukowych |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | celem zajęć jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności, co oznacza wyposażenie go w podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie danej specjalności. Student zdobywa podstawowe umiejętności badawcze w zakresie formułowania i analizy problemów, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pojęcia instytucje zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahl, Warszawa 2021 r., 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r., 3. M. Wierzbowski, J. Jagielski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r. 4. J. Stelmasiak, M. Zdyb (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 Literatura uzupełniająca: B. Jeżyńska, M.A. Król, Izby rolnicze w modelu społecznej gospodarki rynkowej, Łódź-Warszawa 2021 Z. Duniewska, M. Stahl, Legislacja administracyjna. Teoria, orzecznictwo, praktyka, Warszawa 2012 r., M. Stahl, M. Lewicki, Sankcje administracyjne, Warszawa 2011 r., Z. Duniewska, M. Stahl, Odpowiedzialność administracji i w administracji, Warszawa 2013 r. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Karcz-Kaczmarek, Monika Król, Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Maria Karcz-Kaczmarek, Monika Król, Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | Metoda pracy warsztatowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | celem zajęć jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności, co oznacza wyposażenie go w podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie danej specjalności. Student zdobywa podstawowe umiejętności badawcze w zakresie formułowania i analizy problemów, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pojęcia instytucje zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahl, Warszawa 2021 r., 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r., 3. M. Wierzbowski, J. Jagielski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r. 4. J. Stelmasiak, M. Zdyb (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 Literatura uzupełniająca: B. Jeżyńska, M.A. Król, Izby rolnicze w modelu społecznej gospodarki rynkowej, Łódź-Warszawa 2021 Z. Duniewska, M. Stahl, Legislacja administracyjna. Teoria, orzecznictwo, praktyka, Warszawa 2012 r., M. Stahl, M. Lewicki, Sankcje administracyjne, Warszawa 2011 r., Z. Duniewska, M. Stahl, Odpowiedzialność administracji i w administracji, Warszawa 2013 r. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Kaźmierska-Patrzyczna, Monika Król, Agnieszka Rabiega-Przyłęcka, Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Aneta Kaźmierska-Patrzyczna, Monika Król, Agnieszka Rabiega-Przyłęcka, Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | Metoda pracy warsztatowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | celem zajęć jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności, co oznacza wyposażenie go w podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie danej specjalności. Student zdobywa podstawowe umiejętności badawcze w zakresie formułowania i analizy problemów, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pojęcia instytucje zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahl, Warszawa 2021 r., 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r., 3. M. Wierzbowski, J. Jagielski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r. 4. J. Stelmasiak, M. Zdyb (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 Literatura uzupełniająca: B. Jeżyńska, M.A. Król, Izby rolnicze w modelu społecznej gospodarki rynkowej, Łódź-Warszawa 2021 Z. Duniewska, M. Stahl, Legislacja administracyjna. Teoria, orzecznictwo, praktyka, Warszawa 2012 r., M. Stahl, M. Lewicki, Sankcje administracyjne, Warszawa 2011 r., Z. Duniewska, M. Stahl, Odpowiedzialność administracji i w administracji, Warszawa 2013 r. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Kaźmierska-Patrzyczna, Monika Król, Agnieszka Rabiega-Przyłęcka, Przemysław Wilczyński | |
Prowadzący grup: | Aneta Kaźmierska-Patrzyczna, Monika Król, Agnieszka Rabiega-Przyłęcka, Przemysław Wilczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | Metoda pracy warsztatowej |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność w trakcie zajęć. praca pisemna [Esej] nazaliczenie semestru. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | celem zajęć jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności, co oznacza wyposażenie go w podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie danej specjalności. Student zdobywa podstawowe umiejętności badawcze w zakresie formułowania i analizy problemów, doboru metod i narzędzi badawczych, opracowania i prezentacji wyników badań. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Prawo administracyjne. Pojęcia instytucje zasady w teorii i orzecznictwie, red. M. Stahl, Warszawa 2021 r., 2. J. Zimmermann, Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r., 3. M. Wierzbowski, J. Jagielski (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 r. 4. J. Stelmasiak, M. Zdyb (red.), Prawo administracyjne, Warszawa 2020 Literatura uzupełniająca: B. Jeżyńska, M.A. Król, Izby rolnicze w modelu społecznej gospodarki rynkowej, Łódź-Warszawa 2021 Z. Duniewska, M. Stahl, Legislacja administracyjna. Teoria, orzecznictwo, praktyka, Warszawa 2012 r., M. Stahl, M. Lewicki, Sankcje administracyjne, Warszawa 2011 r., Z. Duniewska, M. Stahl, Odpowiedzialność administracji i w administracji, Warszawa 2013 r. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.