Konwersatorium metodyczne - blok II - Specjalność Prawo Finansowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-KM2006 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium metodyczne - blok II - Specjalność Prawo Finansowe |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa wieczorowego sem. letni Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa wieczorowego sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | niestacjonarne (wieczorowe) |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie 2. roku studiów; w szczególności student: - posiada ogólną wiedzę z zakresu nauk społecznych i miejscu nauk prawnych w tym obszarze; - ma wiedzę dotyczącą podstawowych instytucji państwa i prawa; - posiada podstawową wiedzę teoretyczną dotyczącą języka prawnego i prawniczego, pojęć systemu prawnego, normy prawnej, metod wykładni, stosowania i obowiązywania prawa, umożliwiającą rozwiązywanie prostych problemów interpretacyjnych; - potrafi wyszukiwać akty normatywne, orzeczenia sądów i inne materiały źródłowe związane z określoną tematyką, wykorzystując narzędzia bibliograficzne i informatyczne. |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium metodycznego jest ugruntowanie wiedzy studenta w wybranej specjalności w zakresie nauk prawnych oraz wyposażenie go w wiedzę teoretyczną dotyczącą prowadzenia elementarnych badań w obrębie tej dziedziny nauki. Student zdobywa podstawowe kompetencje badawcze, takie jak umiejętności formułowania problemów badawczych, dobór metod i narzędzi ich analizy i rozwiązywania, a także opracowywania i prezentacji wyników badań. Po zakończeniu konwersatorium metodycznego student potrafi przygotować zarówno proste naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotować i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, w szczególności z zakresu swojej specjalności. |
Efekty uczenia się: |
Student ma wiedzę na temat pojęć i instytucji prawnych, źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa; Student ma wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa, ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym); Student ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji; Student posługuje się regułami logicznego rozumowania dla interpretacji i wyjaśniania zagadnień prawnych; Student potrafi posługiwać się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych, w szczególności nauk prawnych i nauk pokrewnych w celu analizowania i interpretowania problemów z zakresu wybranej dziedziny prawa; Student potrafi analizować i interpretować teksty prawne i naukowe oraz wykorzystywać orzecznictwo sądów krajowych i międzynarodowych w celu rozwiązywania podstawowych problemów będących przedmiotem analizy; Student ma elementarne umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów, dobór metod i narzędzi, opracowanie i prezentacja wyników) pozwalające na rozwiązywanie problemów pojawiających się w obrębie wybranej dziedziny; Student posiada umiejętność przygotowywania prostych prac pisemnych i wygłaszania referatów naukowych w języku polskim i języku obcym przedstawiających zagadnienia z zakresu nauk prawnych; Student rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie; Student przyjmuje postawę krytyczną wobec analizowanych problemów i badanych źródeł; Student ma umiejętność pracy indywidualnej i pracy w grupie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT K
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Nowak, Jarosław Olesiak | |
Prowadzący grup: | Tomasz Nowak, Jarosław Olesiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Nowak, Łukasz Pajor | |
Prowadzący grup: | Tomasz Nowak, Łukasz Pajor | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Nowak, Łukasz Pajor | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji;; - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa finansowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa finansowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa finansowego; - pogłębianie wiedzy o prawie finansowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, - rozwiązywanie kazusów; - metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - przygotowanie do wyboru seminarium magisterskiego. |
|
Literatura: |
H. Dzwonkowski (red.), Prawo podatkowe, CH BECK, Warszawa 2013. H. Dzwonkowski (red.), Prawo finansowe, CH BECK, Warszawa 2013. T. Dębowska-Romanowska, Prawo finansowe. Część konstytucyjna wraz z częścią ogólną, CH BECK, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: R. Mastalski, E. Fojcik- Mastalska (red.), Prawo finansowe, Warszawa 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.