UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium metodyczne - blok II - Specjalność Prawo Podatkowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-KM2007
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium metodyczne - blok II - Specjalność Prawo Podatkowe
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa wieczorowego sem. letni
Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa wieczorowego sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

niestacjonarne (wieczorowe)

Wymagania wstępne:

N

Efekty uczenia się:

N

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.


Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).



Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby i kryteria oceniania:


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)



Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:


- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;



Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Nowak
Prowadzący grup: Ireneusz Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.


Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).



Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby i kryteria oceniania:


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)



Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:


- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;



Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Nowak, Małgorzata Sęk, Dariusz Strzelec
Prowadzący grup: Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek, Ireneusz Nowak, Małgorzata Sęk, Dariusz Strzelec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.


Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).



Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby i kryteria oceniania:


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)



Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:


- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;



Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.


Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).



Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby i kryteria oceniania:


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)



Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:


- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;



Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Ireneusz Mirek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.


Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).



Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby i kryteria oceniania:


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)



Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:


- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;



Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Ireneusz Mirek, Włodzimierz Nykiel, Dariusz Strzelec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.


Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).



Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby i kryteria oceniania:


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)



Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:


- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;



Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6