UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium metodyczne - blok II- Specjalność Prawo Podatkowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-KM3007
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium metodyczne - blok II- Specjalność Prawo Podatkowe
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa zaocznego sem. letni
Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa zaocznego sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

niestacjonarne (zaoczne)

Wymagania wstępne:

Wymagania wstępne:

Zaliczenie 2. roku studiów; w szczególności student:

- posiada ogólną wiedzę z zakresu nauk społecznych i miejscu nauk prawnych

w tym obszarze;

- ma wiedzę dotyczącą podstawowych instytucji państwa i prawa;

- posiada podstawową wiedzę teoretyczną dotyczącą języka prawnego i

prawniczego, pojęć systemu prawnego, normy prawnej, metod wykładni,

stosowania i obowiązywania prawa, umożliwiającą rozwiązywanie prostych

problemów interpretacyjnych;

- potrafi wyszukiwać akty normatywne, orzeczenia sądów i inne materiały

źródłowe związane z określoną tematyką, wykorzystując narzędzia

bibliograficzne i informatyczne

Skrócony opis:

Celem konwersatorium metodycznego jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności. Student zdobywa podstawowe kompetencje badawcze, takie jak umiejętności formułowania problemów badawczych, dobór metod i narzędzi ich analizy i rozwiązywania, a także opracowywania i prezentacji wyników badań. Po zakończeniu konwersatorium metodycznego student potrafi przygotować zarówno proste naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotować i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, w szczególności z zakresu swojej specjalności.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

- ma wiedzę na temat pojęć i instytucji prawnych, źródeł prawa oraz relacji

między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz

uwarunkowań obowiązywania prawa;

- ma wiedzę o unormowaniach obowiązujących w różnych dziedzinach prawa,

ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako

całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym);

- ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji.

Umiejętności:

Student:

- posługuje się regułami logicznego rozumowania dla interpretacji i wyjaśniania zagadnień prawnych;

- potrafi posługiwać się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych, w

szczególności nauk prawnych i nauk pokrewnych w celu analizowania i

interpretowania problemów z zakresu wybranej dziedziny prawa;

- potrafi analizować i interpretować teksty prawne i naukowe oraz

wykorzystywać orzecznictwo sądów krajowych i międzynarodowych w celu

rozwiązywania podstawowych problemów będących przedmiotem analizy;

- ma elementarne umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów,

dobór metod i narzędzi, opracowanie i prezentacja wyników) pozwalające na

rozwiązywanie problemów pojawiających się w obrębie wybranej dziedziny;

- posiada umiejętność przygotowywania prostych prac pisemnych i wygłaszania referatów naukowych w języku polskim i języku obcym przedstawiających zagadnienia z zakresu nauk prawnych.

Kompetencje społeczne:

Student:

- rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie;

- przyjmuje postawę krytyczną wobec analizowanych problemów i badanych

źródeł;

- ma umiejętność pracy indywidualnej i pracy w grupie.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Ireneusz Mirek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Ireneusz Mirek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosława Koperkiewicz-Mordel, Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Jarosława Koperkiewicz-Mordel, Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Ireneusz Mirek, Ireneusz Nowak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Ireneusz Mirek, Włodzimierz Nykiel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek, Ireneusz Nowak, Małgorzata Sęk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ireneusz Mirek
Prowadzący grup: Jarosława Koperkiewicz-Mordel, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek, Małgorzata Sęk, Dariusz Strzelec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie lub ocena
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań

studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z

innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy

zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych).

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach,

sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach

doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji

(efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w

zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy,

umiejętności i kompetencji społecznych)

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego

- zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi

naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie

formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi

formalne dla prac naukowych);

- zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym

poszanowanie własności intelektualnej);

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie

tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w

ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę

regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

rozwiązywanie kazusów;

Literatura:

1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013

2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015

3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015

4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000

5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006

7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6