Konwersatorium metodyczne - blok II- Specjalność Prawo Podatkowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-KM3007 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium metodyczne - blok II- Specjalność Prawo Podatkowe |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa zaocznego sem. letni Konwersatoria metodyczne dla 3 roku prawa zaocznego sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | niestacjonarne (zaoczne) |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne: Zaliczenie 2. roku studiów; w szczególności student: - posiada ogólną wiedzę z zakresu nauk społecznych i miejscu nauk prawnych w tym obszarze; - ma wiedzę dotyczącą podstawowych instytucji państwa i prawa; - posiada podstawową wiedzę teoretyczną dotyczącą języka prawnego i prawniczego, pojęć systemu prawnego, normy prawnej, metod wykładni, stosowania i obowiązywania prawa, umożliwiającą rozwiązywanie prostych problemów interpretacyjnych; - potrafi wyszukiwać akty normatywne, orzeczenia sądów i inne materiały źródłowe związane z określoną tematyką, wykorzystując narzędzia bibliograficzne i informatyczne |
Skrócony opis: |
Celem konwersatorium metodycznego jest przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych poprzez zapoznanie ze specyfiką przedmiotu i metod badawczych wybranej specjalności. Student zdobywa podstawowe kompetencje badawcze, takie jak umiejętności formułowania problemów badawczych, dobór metod i narzędzi ich analizy i rozwiązywania, a także opracowywania i prezentacji wyników badań. Po zakończeniu konwersatorium metodycznego student potrafi przygotować zarówno proste naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotować i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, w szczególności z zakresu swojej specjalności. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: - ma wiedzę na temat pojęć i instytucji prawnych, źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa; - ma wiedzę o unormowaniach obowiązujących w różnych dziedzinach prawa, ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym); - ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji. Umiejętności: Student: - posługuje się regułami logicznego rozumowania dla interpretacji i wyjaśniania zagadnień prawnych; - potrafi posługiwać się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych, w szczególności nauk prawnych i nauk pokrewnych w celu analizowania i interpretowania problemów z zakresu wybranej dziedziny prawa; - potrafi analizować i interpretować teksty prawne i naukowe oraz wykorzystywać orzecznictwo sądów krajowych i międzynarodowych w celu rozwiązywania podstawowych problemów będących przedmiotem analizy; - ma elementarne umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów, dobór metod i narzędzi, opracowanie i prezentacja wyników) pozwalające na rozwiązywanie problemów pojawiających się w obrębie wybranej dziedziny; - posiada umiejętność przygotowywania prostych prac pisemnych i wygłaszania referatów naukowych w języku polskim i języku obcym przedstawiających zagadnienia z zakresu nauk prawnych. Kompetencje społeczne: Student: - rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie; - przyjmuje postawę krytyczną wobec analizowanych problemów i badanych źródeł; - ma umiejętność pracy indywidualnej i pracy w grupie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Mirek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N K
K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Mirek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosława Koperkiewicz-Mordel, Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Jarosława Koperkiewicz-Mordel, Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N K
K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Mirek, Ireneusz Nowak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Ireneusz Mirek, Włodzimierz Nykiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Krajewska, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek, Ireneusz Nowak, Małgorzata Sęk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO K
K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ireneusz Mirek | |
Prowadzący grup: | Jarosława Koperkiewicz-Mordel, Ziemowit Kukulski, Ireneusz Mirek, Małgorzata Sęk, Dariusz Strzelec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego |
|
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne: - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami prawniczymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, konferencjach naukowych; - metoda referatu i metoda projektu (zwłaszcza w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, możliwe wykorzystanie zarówno w formie projektów indywidualnych, jak i zespołowych). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na zaliczenie konwersatorium metodycznego składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - zapoznanie z metodologią prowadzenia badań naukowych w zakresie prawa podatkowego - zapoznanie z metodologią przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych); - zapoznanie z zasadami etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej); - zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego; - zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny w zakresie prawa podatkowego; - zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego; - pogłębianie wiedzy o wybranej specjalności prawa, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: interpretację i ocenę regulacji prawnych, krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, rozwiązywanie kazusów; |
|
Literatura: |
1. B. Brzeziński: Wykładnia prawa podatkowego, Gdańsk 2013 2. W. Nykiel (red.), Polskie prawo podatkowe, Warszawa 2015 3. D.Strzelec: Opodatkowanie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych, Warszawa 2015 4. I Krawczyk: Oficjalne interpretacje Ministerstwa Finansów, Warszawa 2000 5. A.Mariański, D. Strzelec, T. Miłek,S. Kubiak: Podatnik w postępowaniu podatkowym, Warszawa 2006 7. D. Strzelec: Naruszenia przepisów postępowania przez organy podatkowe, Warszawa 2009 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.