UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Postępowanie administracyjne w sprawach kadrowo- płacowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-PAKPKP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Postępowanie administracyjne w sprawach kadrowo- płacowych
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Wykłady dla 1 roku Prawo zatrudnienia - kadry i płace
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu ogólnej i szczególnej części prawa administracyjnego, z uwzględnieniem problematyki organów administracji w tym w szczególności tych, które sprawują nadzór i kontrolę przestrzegania prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, warunków środowiska pracy oraz wykonują zadania administracji z zakresu promocji zatrudnienia. Student powinien mieć znać również podstawowe pojęcia związane z administracją publiczną, takie jak organ administracji, urząd, samorząd terytorialny, administracja rządowa itp. Wymagana jest również podstawowa znajomość problematyki prawnych form działania administracji, w szczególności o charakterze władczym.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie - w ujęciu problemowym - wiedzy o strukturze normatywnej postępowania administracyjnego ogólnego w stopniu pozwalającym na samodzielne rozwiązywanie problemów pojawiających się w zakresie stosowania przepisów regulujących to postępowanie w powiązaniu ze sprawami związanymi z szeroko rozumianą problematyką kadrowo-płacową.

Przedmiot na również na celu przybliżenie praktycznych aspektów postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego, w szczególności przez przedstawienie konkretnych instytucji procesowych na tle określonych stanów faktycznych.

Efekty uczenia się:

Student:

- ma pogłębioną wiedzę z zakresu postępowania administracyjnego,

- ma podstawową wiedzę związaną z sądową kontrolą administracji,

- umie posługiwać się tekstem i interpretować go w języku prawniczym,

- posiada umiejętność klarownego i zwięzłego komunikowania się w mowie i piśmie - wykorzystując przy tym dorobek doktryny i orzecznictwa,

- potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi instytucjami prawa w celu analizowania problemów praktycznych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mikołajczyk
Prowadzący grup: Joanna Mikołajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metoda oceniania dla wykładu kursowego:

Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe.

Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

Kryteria oceniania:

5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne);

4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami;

4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów;

3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami;

3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria;

2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Do metod weryfikacji efektów uczenia się uzyskiwanych w procesie realizacji zajęć (i/lub jego

formy) zalicza się w szczególności:

1) egzamin – ustny, opisowy, testowy i in.;

2) zaliczenie – ustne, opisowe, testowe i in.;

3) kolokwium;

4) przygotowanie referatu;

5) przygotowanie projektu, prezentacji.


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej.

2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego;

3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne;

4. Strona postępowania administracyjnego;

5. Uczestnicy na prawach strony;

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego;

7. Czynności materialno-techniczne;

8. Postępowanie wyjaśniające;

9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty;

10. Akty kończące postępowanie administracyjne;

11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji;

12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi;

13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi;

14. Sądowa kontrola administracji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Chróścielewski, J.P. Tarno, P. Dańczak, Postępowania administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.

Literatura uzupełniająca:

D. Kijowski, Założenia i skutki nowelizacji Kodeksu Postępowania Administracyjnego z 2017 r. - zagadnienia wybrane, Białystok 2020.

M. Wierzbowski (red.), Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, C.H. Beck, Warszawa 2020.

T. Woś (red.), Postępowanie administracyjne, Wolters Kluwer, Warszawa 2017.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mikołajczyk
Prowadzący grup: Joanna Mikołajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metoda oceniania dla wykładu kursowego:

Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe.

Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

Kryteria oceniania:

5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne);

4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami;

4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów;

3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami;

3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria;

2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Do metod weryfikacji efektów uczenia się uzyskiwanych w procesie realizacji zajęć (i/lub jego

formy) zalicza się w szczególności:

1) egzamin – ustny, opisowy, testowy i in.;

2) zaliczenie – ustne, opisowe, testowe i in.;

3) kolokwium;

4) przygotowanie referatu;

5) przygotowanie projektu, prezentacji.


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej.

2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego;

3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne;

4. Strona postępowania administracyjnego;

5. Uczestnicy na prawach strony;

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego;

7. Czynności materialno-techniczne;

8. Postępowanie wyjaśniające;

9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty;

10. Akty kończące postępowanie administracyjne;

11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji;

12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi;

13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi;

14. Sądowa kontrola administracji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Chróścielewski, J.P. Tarno, P. Dańczak, Postępowania administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.

Literatura uzupełniająca:

D. Kijowski, Założenia i skutki nowelizacji Kodeksu Postępowania Administracyjnego z 2017 r. - zagadnienia wybrane, Białystok 2020.

M. Wierzbowski (red.), Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, C.H. Beck, Warszawa 2020.

T. Woś (red.), Postępowanie administracyjne, Wolters Kluwer, Warszawa 2017.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mikołajczyk
Prowadzący grup: Joanna Mikołajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metoda oceniania dla wykładu kursowego:

Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe.

Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

Kryteria oceniania:

5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne);

4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami;

4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów;

3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami;

3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria;

2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów.


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Do metod weryfikacji efektów uczenia się uzyskiwanych w procesie realizacji zajęć (i/lub jego

formy) zalicza się w szczególności:

1) egzamin – ustny, opisowy, testowy i in.;

2) zaliczenie – ustne, opisowe, testowe i in.;

3) kolokwium;

4) przygotowanie referatu;

5) przygotowanie projektu, prezentacji.


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej.

2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego;

3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne;

4. Strona postępowania administracyjnego;

5. Uczestnicy na prawach strony;

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego;

7. Czynności materialno-techniczne;

8. Postępowanie wyjaśniające;

9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty;

10. Akty kończące postępowanie administracyjne;

11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji;

12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi;

13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi;

14. Sądowa kontrola administracji.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W. Chróścielewski, J.P. Tarno, P. Dańczak, Postępowania administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.

Literatura uzupełniająca:

D. Kijowski, Założenia i skutki nowelizacji Kodeksu Postępowania Administracyjnego z 2017 r. - zagadnienia wybrane, Białystok 2020.

M. Wierzbowski (red.), Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, C.H. Beck, Warszawa 2020.

T. Woś (red.), Postępowanie administracyjne, Wolters Kluwer, Warszawa 2017.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Krawczyk
Prowadzący grup: Agnieszka Krawczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wyporska-Frankiewicz
Prowadzący grup: Joanna Wyporska-Frankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metoda oceniania dla wykładu kursowego:

Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe.

Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

Kryteria oceniania:

5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne);

4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami;

4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów;

3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami;

3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria;

2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów;


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej.

2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego;

3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne;

4. Strona postępowania administracyjnego;

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego;

7. Czynności materialno-techniczne;

8. Postępowanie wyjaśniające;

9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty;

10. Akty kończące postępowanie administracyjne;

11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji;

12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi;

13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi;

14. Sądowa kontrola administracji.

Literatura:

Literatura:

Podstawowa:

1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.;

2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

Uzupełniająca:

1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania;

2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania;

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wyporska-Frankiewicz
Prowadzący grup: Joanna Wyporska-Frankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metoda oceniania dla wykładu kursowego:

Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe.

Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

Kryteria oceniania:

5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne);

4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami;

4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów;

3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami;

3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria;

2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów;


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej.

2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego;

3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne;

4. Strona postępowania administracyjnego;

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego;

7. Czynności materialno-techniczne;

8. Postępowanie wyjaśniające;

9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty;

10. Akty kończące postępowanie administracyjne;

11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji;

12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi;

13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi;

14. Sądowa kontrola administracji.

Literatura:

Literatura:

Podstawowa:

1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.;

2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

Uzupełniająca:

1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania;

2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania;

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wyporska-Frankiewicz
Prowadzący grup: Joanna Wyporska-Frankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metoda oceniania dla wykładu kursowego:

Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe.

Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

Egzamin poprawkowy - ustny 3 pytania.

Kryteria oceniania:

5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne);

4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami;

4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów;

3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami;

3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria;

2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów;


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej.

2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego;

3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne;

4. Strona postępowania administracyjnego;

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego;

7. Czynności materialno-techniczne;

8. Postępowanie wyjaśniające;

9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty;

10. Akty kończące postępowanie administracyjne;

11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji;

12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi;

13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi;

14. Sądowa kontrola administracji.

Literatura:

Literatura:

Podstawowa:

1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.;

2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

Uzupełniająca:

1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania;

2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania;

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Wyporska-Frankiewicz
Prowadzący grup: Monika Król, Jan Tarno, Joanna Wyporska-Frankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metoda oceniania dla wykładu kursowego:

Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe.

Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi.

Kryteria oceniania:

5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne);

4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami;

4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów;

3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami;

3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria;

2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów;


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej.

2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego;

3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne;

4. Strona postępowania administracyjnego;

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego;

7. Czynności materialno-techniczne;

8. Postępowanie wyjaśniające;

9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty;

10. Akty kończące postępowanie administracyjne;

11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji;

12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi;

13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi;

14. Sądowa kontrola administracji.

Literatura:

Literatura:

Podstawowa:

1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.;

2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania;

Uzupełniająca:

1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania;

2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania;

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6