Postępowanie administracyjne w sprawach kadrowo- płacowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-PAKPKP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Postępowanie administracyjne w sprawach kadrowo- płacowych |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Wykłady dla 1 roku Prawo zatrudnienia - kadry i płace |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu ogólnej i szczególnej części prawa administracyjnego, z uwzględnieniem problematyki organów administracji w tym w szczególności tych, które sprawują nadzór i kontrolę przestrzegania prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, warunków środowiska pracy oraz wykonują zadania administracji z zakresu promocji zatrudnienia. Student powinien mieć znać również podstawowe pojęcia związane z administracją publiczną, takie jak organ administracji, urząd, samorząd terytorialny, administracja rządowa itp. Wymagana jest również podstawowa znajomość problematyki prawnych form działania administracji, w szczególności o charakterze władczym. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie - w ujęciu problemowym - wiedzy o strukturze normatywnej postępowania administracyjnego ogólnego w stopniu pozwalającym na samodzielne rozwiązywanie problemów pojawiających się w zakresie stosowania przepisów regulujących to postępowanie w powiązaniu ze sprawami związanymi z szeroko rozumianą problematyką kadrowo-płacową. Przedmiot na również na celu przybliżenie praktycznych aspektów postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego, w szczególności przez przedstawienie konkretnych instytucji procesowych na tle określonych stanów faktycznych. |
Efekty uczenia się: |
Student: - ma pogłębioną wiedzę z zakresu postępowania administracyjnego, - ma podstawową wiedzę związaną z sądową kontrolą administracji, - umie posługiwać się tekstem i interpretować go w języku prawniczym, - posiada umiejętność klarownego i zwięzłego komunikowania się w mowie i piśmie - wykorzystując przy tym dorobek doktryny i orzecznictwa, - potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi instytucjami prawa w celu analizowania problemów praktycznych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mikołajczyk | |
Prowadzący grup: | Joanna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: Metoda oceniania dla wykładu kursowego: Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe. Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Kryteria oceniania: 5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne); 4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami; 4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów; 3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami; 3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria; 2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Do metod weryfikacji efektów uczenia się uzyskiwanych w procesie realizacji zajęć (i/lub jego formy) zalicza się w szczególności: 1) egzamin – ustny, opisowy, testowy i in.; 2) zaliczenie – ustne, opisowe, testowe i in.; 3) kolokwium; 4) przygotowanie referatu; 5) przygotowanie projektu, prezentacji. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej. 2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego; 3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne; 4. Strona postępowania administracyjnego; 5. Uczestnicy na prawach strony; 6. Wszczęcie postępowania administracyjnego; 7. Czynności materialno-techniczne; 8. Postępowanie wyjaśniające; 9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty; 10. Akty kończące postępowanie administracyjne; 11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji; 12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi; 13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi; 14. Sądowa kontrola administracji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: W. Chróścielewski, J.P. Tarno, P. Dańczak, Postępowania administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: D. Kijowski, Założenia i skutki nowelizacji Kodeksu Postępowania Administracyjnego z 2017 r. - zagadnienia wybrane, Białystok 2020. M. Wierzbowski (red.), Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, C.H. Beck, Warszawa 2020. T. Woś (red.), Postępowanie administracyjne, Wolters Kluwer, Warszawa 2017. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mikołajczyk | |
Prowadzący grup: | Joanna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: Metoda oceniania dla wykładu kursowego: Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe. Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Kryteria oceniania: 5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne); 4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami; 4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów; 3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami; 3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria; 2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Do metod weryfikacji efektów uczenia się uzyskiwanych w procesie realizacji zajęć (i/lub jego formy) zalicza się w szczególności: 1) egzamin – ustny, opisowy, testowy i in.; 2) zaliczenie – ustne, opisowe, testowe i in.; 3) kolokwium; 4) przygotowanie referatu; 5) przygotowanie projektu, prezentacji. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej. 2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego; 3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne; 4. Strona postępowania administracyjnego; 5. Uczestnicy na prawach strony; 6. Wszczęcie postępowania administracyjnego; 7. Czynności materialno-techniczne; 8. Postępowanie wyjaśniające; 9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty; 10. Akty kończące postępowanie administracyjne; 11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji; 12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi; 13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi; 14. Sądowa kontrola administracji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: W. Chróścielewski, J.P. Tarno, P. Dańczak, Postępowania administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: D. Kijowski, Założenia i skutki nowelizacji Kodeksu Postępowania Administracyjnego z 2017 r. - zagadnienia wybrane, Białystok 2020. M. Wierzbowski (red.), Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, C.H. Beck, Warszawa 2020. T. Woś (red.), Postępowanie administracyjne, Wolters Kluwer, Warszawa 2017. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Mikołajczyk | |
Prowadzący grup: | Joanna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: Metoda oceniania dla wykładu kursowego: Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe. Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Kryteria oceniania: 5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne); 4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami; 4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów; 3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami; 3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria; 2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Do metod weryfikacji efektów uczenia się uzyskiwanych w procesie realizacji zajęć (i/lub jego formy) zalicza się w szczególności: 1) egzamin – ustny, opisowy, testowy i in.; 2) zaliczenie – ustne, opisowe, testowe i in.; 3) kolokwium; 4) przygotowanie referatu; 5) przygotowanie projektu, prezentacji. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej. 2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego; 3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne; 4. Strona postępowania administracyjnego; 5. Uczestnicy na prawach strony; 6. Wszczęcie postępowania administracyjnego; 7. Czynności materialno-techniczne; 8. Postępowanie wyjaśniające; 9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty; 10. Akty kończące postępowanie administracyjne; 11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji; 12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi; 13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi; 14. Sądowa kontrola administracji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: W. Chróścielewski, J.P. Tarno, P. Dańczak, Postępowania administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Literatura uzupełniająca: D. Kijowski, Założenia i skutki nowelizacji Kodeksu Postępowania Administracyjnego z 2017 r. - zagadnienia wybrane, Białystok 2020. M. Wierzbowski (red.), Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, C.H. Beck, Warszawa 2020. T. Woś (red.), Postępowanie administracyjne, Wolters Kluwer, Warszawa 2017. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krawczyk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: Metoda oceniania dla wykładu kursowego: Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe. Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Kryteria oceniania: 5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne); 4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami; 4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów; 3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami; 3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria; 2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej. 2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego; 3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne; 4. Strona postępowania administracyjnego; 6. Wszczęcie postępowania administracyjnego; 7. Czynności materialno-techniczne; 8. Postępowanie wyjaśniające; 9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty; 10. Akty kończące postępowanie administracyjne; 11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji; 12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi; 13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi; 14. Sądowa kontrola administracji. |
|
Literatura: |
Literatura: Podstawowa: 1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.; 2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; 3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; Uzupełniająca: 1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania; 2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania; |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: Metoda oceniania dla wykładu kursowego: Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe. Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Kryteria oceniania: 5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne); 4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami; 4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów; 3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami; 3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria; 2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej. 2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego; 3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne; 4. Strona postępowania administracyjnego; 6. Wszczęcie postępowania administracyjnego; 7. Czynności materialno-techniczne; 8. Postępowanie wyjaśniające; 9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty; 10. Akty kończące postępowanie administracyjne; 11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji; 12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi; 13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi; 14. Sądowa kontrola administracji. |
|
Literatura: |
Literatura: Podstawowa: 1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.; 2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; 3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; Uzupełniająca: 1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania; 2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania; |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Prowadzący grup: | Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: Metoda oceniania dla wykładu kursowego: Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe. Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Egzamin poprawkowy - ustny 3 pytania. Kryteria oceniania: 5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne); 4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami; 4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów; 3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami; 3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria; 2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej. 2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego; 3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne; 4. Strona postępowania administracyjnego; 6. Wszczęcie postępowania administracyjnego; 7. Czynności materialno-techniczne; 8. Postępowanie wyjaśniające; 9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty; 10. Akty kończące postępowanie administracyjne; 11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji; 12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi; 13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi; 14. Sądowa kontrola administracji. |
|
Literatura: |
Literatura: Podstawowa: 1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.; 2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; 3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; Uzupełniająca: 1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania; 2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania; |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Prowadzący grup: | Monika Król, Jan Tarno, Joanna Wyporska-Frankiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | W ramach wykładu kursowego podstawową metodę dydaktyczną stanowi wykład problemowo – informacyjny, z elementami wykładu konwersatoryjnego oraz studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceniania: Metoda oceniania dla wykładu kursowego: Test jednokrotnego wyboru (20 – 30 pytań) połączony z dłuższą, pisemną wypowiedzią (na 2 lub 3) tematy opisowe. Każda z części egzaminu pisemnego (tj. test i pytania opisowe) oceniania jest odrębnie, a łączna ocena stanowi średnią z ocen cząstkowych. Ocena pozytywna z egzaminu uzależniona jest od uzyskania co najmniej 60% prawidłowych odpowiedzi. Kryteria oceniania: 5,0 (bardzo dobry) – wyróżniająca się praca, bez błędów merytorycznych i formalnych (dopuszczalne sporadyczne drobne usterki formalne); 4,5 (dobry plus) – praca powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami; 4,0 (dobry) – solidna praca, ale z szeregiem zauważalnych błędów; 3,5 (dostateczny plus) – praca na średnim poziomie, zadowalająca, ale ze znaczącymi błędami; 3,0 (dostateczny) – praca spełnia minimalne kryteria; 2,0 (niedostateczny) – praca wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Wiadomości ogólne - funkcje prawa procesowego, istota postępowania administracyjnego, postępowanie administracyjne a problematyka sprawy administracyjnej na gruncie spraw z zakresu szeroko rozumianej problematyki kadrowo - płacowej. 2. Zasady ogólne kodeksu postępowania administracyjnego; 3. Organ prowadzący postępowanie administracyjne; 4. Strona postępowania administracyjnego; 6. Wszczęcie postępowania administracyjnego; 7. Czynności materialno-techniczne; 8. Postępowanie wyjaśniające; 9. Przeszkody w prowadzeniu postępowania - zawieszenie i umorzenie postępowania administracyjnego i jego koszty; 10. Akty kończące postępowanie administracyjne; 11. Weryfikacja decyzji i postanowień w toku instancji; 12. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych dotkniętych wadami kwalifikowanymi; 13. Wzruszanie ostatecznych decyzji administracyjnych: prawidłowych oraz dotkniętych wadami niekwalifikowanymi; 14. Sądowa kontrola administracji. |
|
Literatura: |
Literatura: Podstawowa: 1) Sądowa kontrola administracji, J. P. Tarno, E. Frankiewicz, M. Sieniuć, M. Szewczyk, J. Wyporska, Warszawa 2006 r.; 2) Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, B. Adamiak, J. Borkowski, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; 3) Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi, W. Chróścielewski, J. P. Tarno, Warszawa 2011 r. i kolejne wydania; Uzupełniająca: 1) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2012 r. i kolejne wydania; 2) R. Hauser, M. Wierzbowski (red.), Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2014 r. i kolejne wydania; |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.