UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prawo konstytucyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-PKOCPW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Prawo konstytucyjne
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Ćwiczenia dla 2 roku prawa wieczorowego sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Student powinien dysponować wiedzą historyczną oraz wiedzą o świecie na maturalnym poziomie podstawowym

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z miejscem prawa konstytucyjnego w systemie prawa, systeme źródeł prawa w Polsce, miejscem i rolą w tym systemie konstytucji, katalogiem konstytucyjnych zasad ustroju społeczno-politycznego i społeczno-gospodarczego, konstytucyjnym systemem i pozycją ustrojową poszczególnych organów władzy państwowej (Sejmu i Senatu, Prezydenta, Rady Ministrów, Trybunału Stanu, Trybunału Konstytucyjnego, innych organów władzy sądowniczej, Krajowej Rady Sądownictwa, Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji) oraz konstytucyjnymi wolnościami, prawami i obowiązkami człowieka i obywatela. Student ma uzyskać umiejętności analizy konstytucji oraz wybranych ustaw i uchwał, jak i posługiwania się orzecznictwem Trybunału Konstytucyjnego oraz literaturą przedmiotu.

Efekty uczenia się:

Student:

1. odtwarza zasady ustroju społeczno-potycznego i społeczno-gospodarczego,

2. rozróżnia poszczególne konstytucyjne organy państwa,

3. interpretuje przepisy konstytucji, wybranych ustaw i uchwał,

4. posługuje się orzecznictwm Trybunału Konstytucyjnegi i innych sądów,

5. ma świadomość podstawowych mechanizmów rządzenia

6. posiada postawę świadomego członka społeczeństwa obywatelskiego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Stępień
Prowadzący grup: Jakub Sromecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne-

- metoda konwencjonalna, metoda wspomagająca konwersatorium.

metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;


Sposoby i kryteria oceniania:

Student oceniany jest w trakcie egzaminu ustnego, na którym otrzymuje dwa pytania.

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:

1. Przedmiot prawa konstytucyjnego i jego miejsce w systemie prawa;

2. Geneza, funkcje i cechy szczególne Konstytucji;

3. Źródła prawa;

4. Zasady ustroju RP;

5. Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela;

6. Demokracja przedstawicielska;

7. Formy demokracji bezpośredniej;

8. Sejm i Senat (organizacja, kompetencje, tryb pracy);

9. Prezydent RP (pozycja ustrojowa, wybory, kompetencje);

10. Rada Ministrów (skład, powoływanie, kompetencje);

11. Wymiar sprawiedliwości (zasady działania, rodzaje i struktura sądów);

12. Trybunał Konstytucyjny (skład, kompetencje);

13. Trybunał Stanu (odpowiedzialność konstytucyjna, procedura postępowania);

14. Najwyższa Izba Kontroli (organizacja, rodzaje kontroli);

15. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (skład, kompetencje);

16. Rzecznik Praw Obywatelskich (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

17. Rzecznik Praw Dziecka (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

18. Samorząd terytorialny (organy samorządu, nadzór nad działalnością komunalną);

19. Stany nadzwyczajne (wojenny, wyjątkowy, klęski żywiołowej);

20. Polska w Unii Europejskiej.


Literatura:

1. D. Górecki (red.), Polskie prawo konstytucyjne, wyd. uWarszawa 2015.

2. B. Banaszak, Prawo Konstytucyjne, Wrocław 2012.

3. P. Sarnecki (red.), Prawo Konstytucyjne RP, Warszawa 2008.

4. W. Skrzydło (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Lublin 2010.

5. Z. Witkowski (red.), Prawo Konstytucyjne, Toruń 2011.

6. B. Banaszak, Konstytucja RP. Komentarz, Warszawa 2009.

7. M. Zubik, Konstytucja III RP w tezach orzeczniczych Trybunału Konstytucyjnego i wybranych sądów, Warszawa 2008.

8. L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2016.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Michalak, Konrad Składowski
Prowadzący grup: Ryszard Krawczyk, Jakub Stępień
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne-

- metoda konwencjonalna, metoda wspomagająca konwersatorium.

metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;


Sposoby i kryteria oceniania:

Student oceniany jest w trakcie egzaminu ustnego, na którym otrzymuje dwa pytania.

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:

1. Przedmiot prawa konstytucyjnego i jego miejsce w systemie prawa;

2. Geneza, funkcje i cechy szczególne Konstytucji;

3. Źródła prawa;

4. Zasady ustroju RP;

5. Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela;

6. Demokracja przedstawicielska;

7. Formy demokracji bezpośredniej;

8. Sejm i Senat (organizacja, kompetencje, tryb pracy);

9. Prezydent RP (pozycja ustrojowa, wybory, kompetencje);

10. Rada Ministrów (skład, powoływanie, kompetencje);

11. Wymiar sprawiedliwości (zasady działania, rodzaje i struktura sądów);

12. Trybunał Konstytucyjny (skład, kompetencje);

13. Trybunał Stanu (odpowiedzialność konstytucyjna, procedura postępowania);

14. Najwyższa Izba Kontroli (organizacja, rodzaje kontroli);

15. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (skład, kompetencje);

16. Rzecznik Praw Obywatelskich (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

17. Rzecznik Praw Dziecka (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

18. Samorząd terytorialny (organy samorządu, nadzór nad działalnością komunalną);

19. Stany nadzwyczajne (wojenny, wyjątkowy, klęski żywiołowej);

20. Polska w Unii Europejskiej.


Literatura:

1. D. Górecki (red.), Polskie prawo konstytucyjne, wyd. uWarszawa 2015.

2. B. Banaszak, Prawo Konstytucyjne, Wrocław 2012.

3. P. Sarnecki (red.), Prawo Konstytucyjne RP, Warszawa 2008.

4. W. Skrzydło (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Lublin 2010.

5. Z. Witkowski (red.), Prawo Konstytucyjne, Toruń 2011.

6. B. Banaszak, Konstytucja RP. Komentarz, Warszawa 2009.

7. M. Zubik, Konstytucja III RP w tezach orzeczniczych Trybunału Konstytucyjnego i wybranych sądów, Warszawa 2008.

8. L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2016.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Składowski
Prowadzący grup: Ryszard Krawczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne-

- metoda konwencjonalna, metoda wspomagająca konwersatorium.

metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;


Sposoby i kryteria oceniania:

Student oceniany jest w trakcie egzaminu ustnego, na którym otrzymuje dwa pytania.

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:

1. Przedmiot prawa konstytucyjnego i jego miejsce w systemie prawa;

2. Geneza, funkcje i cechy szczególne Konstytucji;

3. Źródła prawa;

4. Zasady ustroju RP;

5. Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela;

6. Demokracja przedstawicielska;

7. Formy demokracji bezpośredniej;

8. Sejm i Senat (organizacja, kompetencje, tryb pracy);

9. Prezydent RP (pozycja ustrojowa, wybory, kompetencje);

10. Rada Ministrów (skład, powoływanie, kompetencje);

11. Wymiar sprawiedliwości (zasady działania, rodzaje i struktura sądów);

12. Trybunał Konstytucyjny (skład, kompetencje);

13. Trybunał Stanu (odpowiedzialność konstytucyjna, procedura postępowania);

14. Najwyższa Izba Kontroli (organizacja, rodzaje kontroli);

15. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (skład, kompetencje);

16. Rzecznik Praw Obywatelskich (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

17. Rzecznik Praw Dziecka (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

18. Samorząd terytorialny (organy samorządu, nadzór nad działalnością komunalną);

19. Stany nadzwyczajne (wojenny, wyjątkowy, klęski żywiołowej);

20. Polska w Unii Europejskiej.


Literatura:

1. D. Górecki (red.), Polskie prawo konstytucyjne, wyd. uWarszawa 2015.

2. B. Banaszak, Prawo Konstytucyjne, Wrocław 2012.

3. P. Sarnecki (red.), Prawo Konstytucyjne RP, Warszawa 2008.

4. W. Skrzydło (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Lublin 2010.

5. Z. Witkowski (red.), Prawo Konstytucyjne, Toruń 2011.

6. B. Banaszak, Konstytucja RP. Komentarz, Warszawa 2009.

7. M. Zubik, Konstytucja III RP w tezach orzeczniczych Trybunału Konstytucyjnego i wybranych sądów, Warszawa 2008.

8. L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2016.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Składowski
Prowadzący grup: Robert Adamczewski, Jakub Stępień
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne-

- metoda konwencjonalna, metoda wspomagająca konwersatorium.

metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;


Sposoby i kryteria oceniania:

Student oceniany jest w trakcie egzaminu ustnego, na którym otrzymuje dwa pytania.

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:

1. Przedmiot prawa konstytucyjnego i jego miejsce w systemie prawa;

2. Geneza, funkcje i cechy szczególne Konstytucji;

3. Źródła prawa;

4. Zasady ustroju RP;

5. Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela;

6. Demokracja przedstawicielska;

7. Formy demokracji bezpośredniej;

8. Sejm i Senat (organizacja, kompetencje, tryb pracy);

9. Prezydent RP (pozycja ustrojowa, wybory, kompetencje);

10. Rada Ministrów (skład, powoływanie, kompetencje);

11. Wymiar sprawiedliwości (zasady działania, rodzaje i struktura sądów);

12. Trybunał Konstytucyjny (skład, kompetencje);

13. Trybunał Stanu (odpowiedzialność konstytucyjna, procedura postępowania);

14. Najwyższa Izba Kontroli (organizacja, rodzaje kontroli);

15. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (skład, kompetencje);

16. Rzecznik Praw Obywatelskich (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

17. Rzecznik Praw Dziecka (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

18. Samorząd terytorialny (organy samorządu, nadzór nad działalnością komunalną);

19. Stany nadzwyczajne (wojenny, wyjątkowy, klęski żywiołowej);

20. Polska w Unii Europejskiej.


Literatura:

1. D. Górecki (red.), Polskie prawo konstytucyjne, wyd. uWarszawa 2015.

2. B. Banaszak, Prawo Konstytucyjne, Wrocław 2012.

3. P. Sarnecki (red.), Prawo Konstytucyjne RP, Warszawa 2008.

4. W. Skrzydło (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Lublin 2010.

5. Z. Witkowski (red.), Prawo Konstytucyjne, Toruń 2011.

6. B. Banaszak, Konstytucja RP. Komentarz, Warszawa 2009.

7. M. Zubik, Konstytucja III RP w tezach orzeczniczych Trybunału Konstytucyjnego i wybranych sądów, Warszawa 2008.

8. L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2016.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Składowski
Prowadzący grup: Robert Adamczewski, Ryszard Krawczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne-

- metoda konwencjonalna, metoda wspomagająca konwersatorium.

metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;


Sposoby i kryteria oceniania:

Student oceniany jest w trakcie egzaminu ustnego, na którym otrzymuje dwa pytania.

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:

1. Przedmiot prawa konstytucyjnego i jego miejsce w systemie prawa;

2. Geneza, funkcje i cechy szczególne Konstytucji;

3. Źródła prawa;

4. Zasady ustroju RP;

5. Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela;

6. Demokracja przedstawicielska;

7. Formy demokracji bezpośredniej;

8. Sejm i Senat (organizacja, kompetencje, tryb pracy);

9. Prezydent RP (pozycja ustrojowa, wybory, kompetencje);

10. Rada Ministrów (skład, powoływanie, kompetencje);

11. Wymiar sprawiedliwości (zasady działania, rodzaje i struktura sądów);

12. Trybunał Konstytucyjny (skład, kompetencje);

13. Trybunał Stanu (odpowiedzialność konstytucyjna, procedura postępowania);

14. Najwyższa Izba Kontroli (organizacja, rodzaje kontroli);

15. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (skład, kompetencje);

16. Rzecznik Praw Obywatelskich (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

17. Rzecznik Praw Dziecka (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

18. Samorząd terytorialny (organy samorządu, nadzór nad działalnością komunalną);

19. Stany nadzwyczajne (wojenny, wyjątkowy, klęski żywiołowej);

20. Polska w Unii Europejskiej.


Literatura:

1. D. Górecki (red.), Polskie prawo konstytucyjne, wyd. uWarszawa 2015.

2. B. Banaszak, Prawo Konstytucyjne, Wrocław 2012.

3. P. Sarnecki (red.), Prawo Konstytucyjne RP, Warszawa 2008.

4. W. Skrzydło (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Lublin 2010.

5. Z. Witkowski (red.), Prawo Konstytucyjne, Toruń 2011.

6. B. Banaszak, Konstytucja RP. Komentarz, Warszawa 2009.

7. M. Zubik, Konstytucja III RP w tezach orzeczniczych Trybunału Konstytucyjnego i wybranych sądów, Warszawa 2008.

8. L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2016.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Składowski
Prowadzący grup: Robert Adamczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne-

- metoda konwencjonalna, metoda wspomagająca konwersatorium.

metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;


Sposoby i kryteria oceniania:

Student oceniany jest w trakcie egzaminu ustnego, na którym otrzymuje dwa pytania.

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:

1. Przedmiot prawa konstytucyjnego i jego miejsce w systemie prawa;

2. Geneza, funkcje i cechy szczególne Konstytucji;

3. Źródła prawa;

4. Zasady ustroju RP;

5. Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela;

6. Demokracja przedstawicielska;

7. Formy demokracji bezpośredniej;

8. Sejm i Senat (organizacja, kompetencje, tryb pracy);

9. Prezydent RP (pozycja ustrojowa, wybory, kompetencje);

10. Rada Ministrów (skład, powoływanie, kompetencje);

11. Wymiar sprawiedliwości (zasady działania, rodzaje i struktura sądów);

12. Trybunał Konstytucyjny (skład, kompetencje);

13. Trybunał Stanu (odpowiedzialność konstytucyjna, procedura postępowania);

14. Najwyższa Izba Kontroli (organizacja, rodzaje kontroli);

15. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (skład, kompetencje);

16. Rzecznik Praw Obywatelskich (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

17. Rzecznik Praw Dziecka (tryb wyboru, zakres zadań, formy działania);

18. Samorząd terytorialny (organy samorządu, nadzór nad działalnością komunalną);

19. Stany nadzwyczajne (wojenny, wyjątkowy, klęski żywiołowej);

20. Polska w Unii Europejskiej.


Literatura:

1. D. Górecki (red.), Polskie prawo konstytucyjne, wyd. uWarszawa 2015.

2. B. Banaszak, Prawo Konstytucyjne, Wrocław 2012.

3. P. Sarnecki (red.), Prawo Konstytucyjne RP, Warszawa 2008.

4. W. Skrzydło (red.), Polskie prawo konstytucyjne, Lublin 2010.

5. Z. Witkowski (red.), Prawo Konstytucyjne, Toruń 2011.

6. B. Banaszak, Konstytucja RP. Komentarz, Warszawa 2009.

7. M. Zubik, Konstytucja III RP w tezach orzeczniczych Trybunału Konstytucyjnego i wybranych sądów, Warszawa 2008.

8. L. Garlicki, Polskie prawo konstytucyjne, Warszawa 2016.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6