UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-SL1011
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: SEMINARIUM LICENCJACKIE Administracja I-go stopnia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 10.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Zaliczenie 2. roku studiów; w szczególności student:

- posiada ogólną wiedzę z zakresu nauk społecznych i miejscu nauk prawnych w tym obszarze;

- ma wiedzę dotyczącą podstawowych instytucji państwa i prawa;

- potrafi wyszukiwać materiały źródłowe związane z określoną tematyką, w tym akty normatywne i orzeczenia sądów, wykorzystując narzędzia bibliograficzne i informatyczne.

Skrócony opis:

Celem seminarium licencjackiego jest ugruntowanie wiedzy studenta w wybranej specjalności w ramach dyscyplin należących do dziedziny nauk prawnych (tj. prawa i nauki o administracji) oraz wyposażenie go w wiedzę teoretyczną potrzebną dla prowadzenia elementarnych badań dotyczących tej specjalności. Student zdobywa podstawowe kompetencje badawcze, takie jak umiejętności formułowania problemów badawczych, dobór metod i narzędzi ich analizy i rozwiązywania, a także opracowywania i prezentacji wyników badań. Po ukończeniu seminarium licencjackiego student potrafi przygotować zarówno proste naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotować i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, w szczególności z zakresu swojej specjalności.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

- ma wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych, w tym nauki o administracji;

- ma wiedzę na temat pojęć źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa, zwłaszcza z perspektywy teorii administracji;

- ma wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym), ze szczególnym uwzględnieniem roli administracji publicznej (jako adresata, wykonawcy, ale też autora tych regulacji);

- ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji.

Umiejętności:

Student:

- posługuje się regułami logicznego rozumowania dla interpretacji i wyjaśniania zagadnień prawnych i administracyjnych;

2

- potrafi posługiwać się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych, w szczególności nauk prawnych i nauk pokrewnych w celu analizowania i interpretowania problemów z zakresu prawa lub nauki o administracji, w szczególności w ramach wybranej specjalności;

- potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe i naukowe oraz wykorzystywać orzecznictwo sądów i dokumenty innych organów, krajowych i międzynarodowych w celu rozwiązywania podstawowych problemów z zakresy prawa i nauki o administracji;

- ma elementarne umiejętności badawcze (formułowanie i analiza problemów, dobór metod i narzędzi, opracowanie i prezentacja wyników) pozwalające na rozwiązywanie problemów pojawiających się w obrębie wybranej dziedziny;

- posiada umiejętność przygotowywania prostych prac pisemnych i wygłaszania referatów naukowych w języku polskim i języku obcym przedstawiających zagadnienia z zakresu nauk prawnych – w szczególności pracy licencjackiej czy wystąpienia na egzaminie licencjackim.

Kompetencje społeczne:

Student:

- rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie;

- przyjmuje postawę krytyczną wobec analizowanych problemów i badanych źródeł;

- ma umiejętność pracy indywidualnej i pracy w grupie;

- potrafi określić priorytety służące realizacji określonych zadań;

- ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Nowak-Piechota
Prowadzący grup: Ireneusz Mirek, Aneta Nowak-Piechota
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

- Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.);

możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postepowaniach przed organami administracji, konferencjach

naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i przygotowaniu do egzaminu licencjackiego

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są

to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta (efekty kształcenia w zakresie wiedzy;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na

orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i

kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) – przede wszystkim pracy

licencjackiej.

Ocena wystawiana jest po przedstawieniu pracy licencjackiej i jej zaakceptowaniu przez promotora/prowadzącego seminarium.

Szczegółowe treści kształcenia:

zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o prawie podatkowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań

studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

- rozwiązywanie kazusów;

- metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych,

formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury

wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych);

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej);

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów trzeciego stopnia.

Literatura:

Literatura podstawowa

W. Nykiel (red.), Prawo podatkowe w Polsce, Difin, Warszawa 2018.

M. Sęk (red.), Prawo podatkowe. Podręcznik dla Podyplomowego Studium Prawa Podatkowego, tom 1 i 2, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014

Literatura dodatkowa

A. Kaźmierski (red.), Meritum Podatki 2023, Wolters Kluwer, Warszawa 2023

R. Mastalski, Prawo podatkowe, C.H. Beck, Warszawa 2023

A. Gomułowicz, D. Mączyński, Podatki i prawo podatkowe, Wolters Kluwer, Warszawa 2022

W. Nykiel. M. Wilk (red.), Zagadnienia ogólne prawa podatkowego , Fundacja CDSP, Łódź 2014

W. Nykiel, M. Wilk (red.), Polish Tax System. Business Opportunities and Challenges, Wolters Kluwer, Warszawa 2017

W. Nykiel, M. Sęk, Karta Praw Podatnika. Nowy instrument ochrony praw polskiego podatnika, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022,

B. Brzeziński (red.), PRAWO PODATKOWE TEORIA INSTYTUCJE FUNKCJONOWANIE, TNOIK, Toruń 2009.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Sęk
Prowadzący grup: Małgorzata Sęk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

- Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.);

możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postepowaniach przed organami administracji, konferencjach

naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i przygotowaniu do egzaminu licencjackiego

Sposoby i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są

to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta (efekty kształcenia w zakresie wiedzy;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na

orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i

kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) – przede wszystkim pracy

licencjackiej.

Ocena wystawiana jest po przedstawieniu pracy licencjackiej i jej zaakceptowaniu przez promotora/prowadzącego seminarium.

Szczegółowe treści kształcenia:

zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa podatkowego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa podatkowego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym prawa podatkowego;

- pogłębianie wiedzy o prawie podatkowym, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań

studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

- rozwiązywanie kazusów;

- metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych,

formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury

wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych);

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej);

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów trzeciego stopnia.

Literatura:

Literatura podstawowa

W. Nykiel (red.), Prawo podatkowe w Polsce, Difin, Warszawa 2018.

M. Sęk (red.), Prawo podatkowe. Podręcznik dla Podyplomowego Studium Prawa Podatkowego, tom 1 i 2, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014

Literatura dodatkowa

A. Kaźmierski (red.), Meritum Podatki 2023, Wolters Kluwer, Warszawa 2023

R. Mastalski, Prawo podatkowe, C.H. Beck, Warszawa 2023

A. Gomułowicz, D. Mączyński, Podatki i prawo podatkowe, Wolters Kluwer, Warszawa 2022

W. Nykiel. M. Wilk (red.), Zagadnienia ogólne prawa podatkowego , Fundacja CDSP, Łódź 2014

W. Nykiel, M. Wilk (red.), Polish Tax System. Business Opportunities and Challenges, Wolters Kluwer, Warszawa 2017

W. Nykiel, M. Sęk, Karta Praw Podatnika. Nowy instrument ochrony praw polskiego podatnika, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022,

B. Brzeziński (red.), PRAWO PODATKOWE TEORIA INSTYTUCJE FUNKCJONOWANIE, TNOIK, Toruń 2009.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mikołajczyk
Prowadzący grup: Joanna Mikołajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mikołajczyk
Prowadzący grup: Joanna Mikołajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

- Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postepowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta (efekty kształcenia w zakresie wiedzy;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) – przede wszystkim pracy licencjackiej.


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa administracyjnego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa administracyjnego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym wybranej dziedziny;

- pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

- rozwiązywanie kazusów;

- metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych);

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej);

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów drugiego stopnia.


Literatura:

J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, 2009.

Pozostała literatura – w zależności od zagadnienia opracowywanego w ramach pracy dyplomowej.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wilczyńska, Przemysław Wilczyński
Prowadzący grup: Agnieszka Wilczyńska, Przemysław Wilczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

- Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów; tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu);

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postepowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda referatu i metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy licencjackiej i egzaminu licencjackiego.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta (efekty kształcenia w zakresie wiedzy;

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) – przede wszystkim pracy licencjackiej.


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów

Szczegółowe treści kształcenia:

- zapoznanie z regulacjami prawnymi dotyczącymi prawa administracyjnego;

- zapoznanie z wiodącymi poglądami doktryny prawa administracyjnego;

- zapoznanie z podstawowym orzecznictwem dotyczącym wybranej dziedziny;

- pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa,

- rozwiązywanie kazusów;

- metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych (m.in. formułowanie problemów i hipotez badawczych, formułowanie argumentów za i przeciw, logiczne wnioskowanie, uzasadnianie formułowanych opinii, budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi, wymogi formalne dla prac naukowych);

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej);

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów drugiego stopnia.


Literatura:

J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, 2009.

Pozostała literatura – w zależności od zagadnienia opracowywanego w ramach pracy dyplomowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6