Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-SM1019 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
SEMINARIUM MAGISTERSKIE Administracja 1 rok USM dzienne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
9.00
LUB
10.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Ukończenie studiów 1. stopnia / zaliczenie 3. roku studiów jednolitych; w szczególności student: 1) potrafi analizować teksty źródłowe (w tym akty normatywne, orzeczenia sądów, decyzje administracyjne); 2)potrafi identyfikować problemy, które mogą być przedmiotem badań naukowych; 3) posiada rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauk prawnych i umiejętności praktyczne, umożliwiające rozwiązywanie problemów badawczych. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest poszerzanie wiedzy studenta w wybranej specjalności nauk prawnych i ugruntowanie jej na pogłębionym, specjalistycznym poziomie. W ramach zajęć student rozwija wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia badań naukowych w obrębie wybranej specjalności.. Student samodzielnie formułuje problemy badawcze, gromadzi odpowiednie źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej dziedziny. Po zakończeniu seminarium student potrafi przygotować zarówno naukowe prace pisemne, jak i przygotowywać i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, zwłaszcza wybranej specjalności. |
Efekty uczenia się: |
Student: 1) ma pogłębioną wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych; 2) ma zaawansowaną wiedzę na temat źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa; 3) ma pogłębioną wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym); 4) ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie; 5) umie posługiwać się tekstem prawnym lub tekstem naukowym i go interpretować; 6) potrafi konstruować rozbudowane wypowiedzi na tematy dotyczące nauk prawnych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, piśmiennictwa i orzecznictwa oraz dorobku innych dyscyplin naukowych; 7) posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych poglądów na poznane zagadnienia, zwłaszcza z zakresu wybranej specjalności, w tym wyrażania wątpliwości, sugestii i indywidualnych ocen popartych rozbudowaną argumentacją, w kontekście podbudowy teoretycznej i praktycznej poglądów własnych i poglądów różnych autorów, z poszanowaniem zasad własności intelektualnej i zasad etyki; 8) prezentuje pogłębione kompetencje badawcze: formułuje problemy badawcze, gromadzi źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej specjalności; 9) umie przygotować rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne dotyczące wybranych zagadnień z dziedziny nauk prawnych i nauk pokrewnych. 10) rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie; - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w oparciu o model interdyscyplinarny; 11) ma umiejętność pracy w zespole w różnych rolach, w tym lidera, potrafi wyznaczać wspólne cele działania; 12) rozumie i szanuje ograniczenia prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodów prawniczych oraz prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie nauk prawnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Łuczak-Tarka | |
Prowadzący grup: | Joanna Łuczak-Tarka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | 1) metoda seminaryjna - dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.; 2) metoda referatu połączona z metodami dyskusji, np. w ramach czynnego udziału studentów nad prezentowanym tekstem referatu; 3) metoda studium przypadku - rozwiązywanie kazusów prawniczych), analiza orzeczeń sądowych; 4) metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony - przygotowanie planu pracy magisterskiej i jego analiza, prezentacja fragmentów pracy magisterskiej i analiza podczas seminarium. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: 1) obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; 2) bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); 3) ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); 4) ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); 5) przygotowanie planu pracy magisterskiej, referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja osiągnięcia założonych efektów uczenia się dokonywana jest przez prowadzącego seminarium po zakończeniu semestru. Oceniana jest wiedza z postępowania cywilnego, poprawność posługiwania się terminologią prawniczą, układ i logika wypowiedzi. Uwzględniane są również przygotowane i zaprezentowane referaty, aktywność podczas zajęć seminaryjnych - udział w dyskusji, przygotowane i przedstawione podczas seminarium referaty, fragmenty pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1) pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: a) interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, b) krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, c) rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. 2) metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: 3) formułowanie problemów i hipotez badawczych, 4) rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, stawianie i odpieranie zarzutów, 5) wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, 6) budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymania formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych, w szczególności pracy magisterskiej; 7) zasady etyki prowadzenia badań naukowych, w tym poszanowanie własności intelektualnej innych autorów i w wykonywaniu zawodów w dziedzinie administracji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. W. Broniewicz, A. Marciniak, I. Kunicki, Postępowanie cywilne w zarysie, Warszawa 2023. 2. A. Marciniak, Sądowe postępowanie egzekucyjne, Warszawa 2019. 3. Orzecznictwo Sądu Najwyższego w sprawach cywilnych - OSNC Literatura uzupełniająca: 1. A. Marciniak (red.), Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz, t. I, II, III, IV, V, VI, Warszawa 2019/2020, 2. Kodeks postępowania cywilnego, Komentarz pod red. T. Erecińskiego, t 1,2,3,4,5,, Warszawa 2016. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | 1) metoda seminaryjna - dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.; 2) metoda referatu połączona z metodami dyskusji, np. w ramach czynnego udziału studentów nad prezentowanym tekstem referatu; 3) metoda studium przypadku - rozwiązywanie kazusów prawniczych), analiza orzeczeń sądowych; 4) metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony - przygotowanie planu pracy magisterskiej i jego analiza, prezentacja fragmentów pracy magisterskiej i analiza podczas seminarium. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: 1) obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; 2) bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); 3) ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); 4) ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); 5) przygotowanie planu pracy magisterskiej, referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Weryfikacja osiągnięcia założonych efektów uczenia się dokonywana jest przez prowadzącego seminarium po zakończeniu semestru. Oceniana jest wiedza z postępowania cywilnego, poprawność posługiwania się terminologią prawniczą, układ i logika wypowiedzi. Uwzględniane są również przygotowane i zaprezentowane referaty, aktywność podczas zajęć seminaryjnych - udział w dyskusji, przygotowane i przedstawione podczas seminarium referaty, fragmenty pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1) pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: a) interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, b) krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, c) rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. 2) metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: 3) formułowanie problemów i hipotez badawczych, 4) rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, stawianie i odpieranie zarzutów, 5) wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, 6) budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymania formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych, w szczególności pracy magisterskiej; 7) zasady etyki prowadzenia badań naukowych, w tym poszanowanie własności intelektualnej innych autorów i w wykonywaniu zawodów w dziedzinie administracji. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. W. Broniewicz, A. Marciniak, I. Kunicki, Postępowanie cywilne w zarysie, Warszawa 2023. 2. A. Marciniak, Sądowe postępowanie egzekucyjne, Warszawa 2019. 3. Orzecznictwo Sądu Najwyższego w sprawach cywilnych - OSNC Literatura uzupełniająca: 1. A. Marciniak (red.), Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz, t. I, II, III, IV, V, VI, Warszawa 2019/2020, 2. Kodeks postępowania cywilnego, Komentarz pod red. T. Erecińskiego, t 1,2,3,4,5,, Warszawa 2016. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Nawój-Śleszyński, Grzegorz Wiciński | |
Prowadzący grup: | Aldona Nawój-Śleszyński, Grzegorz Wiciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Nawój-Śleszyński, Grzegorz Wiciński | |
Prowadzący grup: | Aldona Nawój-Śleszyński, Grzegorz Wiciński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Cieślak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. W. Broniewicz, A. Marciniak, I. Kunicki, Postępowanie cywilne w zarysie, Warszawa 2014. 2. S. Cieślak, Formalizm postępowania cywilnego, Warszawa 2008. 3. S. Cieślak, Powiązania wewnątrzsystemowe w postępowaniu cywilnym, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: 1. Kodeks postępowania cywilnego. Art. 1-729. Komentarz, pod red. A. Góry-Błaszczykowskiej, Warszawa 2013. 2. 1. Kodeks postępowania cywilnego. Art. 730-1088. Komentarz, pod red. J. Jankowskiego, Warszawa 2013. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Cieślak | |
Prowadzący grup: | Sławomir Cieślak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i jej obrony. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia studiów doktoranckich. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. W. Broniewicz, A. Marciniak, I. Kunicki, Postępowanie cywilne w zarysie, Warszawa 2014. 2. S. Cieślak, Formalizm postępowania cywilnego, Warszawa 2008. 3. S. Cieślak, Powiązania wewnątrzsystemowe w postępowaniu cywilnym, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: 1. Kodeks postępowania cywilnego. Art. 1-729. Komentarz, pod red. A. Góry-Błaszczykowskiej, Warszawa 2013. 2. 1. Kodeks postępowania cywilnego. Art. 730-1088. Komentarz, pod red. J. Jankowskiego, Warszawa 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.