Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-SM7006 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
SEMINARIUM MAGISTERSKIE Prawo 5 rok stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Ukończenie studiów 1. stopnia / zaliczenie 3. roku studiów jednolitych; w szczególności student: - potrafi analizować teksty źródłowe (w tym akty normatywne, orzeczenia sądów, decyzje administracyjne); - potrafi identyfikować problemy, które mogą być przedmiotem badań naukowych; - posiada rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauk prawnych i umiejętności praktyczne, umożliwiające rozwiązywanie problemów badawczych. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest poszerzanie wiedzy studenta w wybranej specjalności nauk prawnych i ugruntowanie jej na pogłębionym, specjalistycznym poziomie. W ramach zajęć student rozwija wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia badań naukowych w obrębie wybranej specjalności.. Student samodzielnie formułuje problemy badawcze, gromadzi odpowiednie źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej dziedziny. Po zakończeniu seminarium student potrafi przygotować zarówno zaawansowane naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotowywać i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, zwłaszcza wybranej specjalności. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: - ma pogłębioną wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych; - ma zaawansowaną wiedzę na temat źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa; - ma pogłębioną wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym); - ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji. Umiejętności: Student: - umie posługiwać się tekstem prawnym lub tekstem naukowym i go interpretować; - potrafi konstruować rozbudowane wypowiedzi na tematy dotyczące nauk prawnych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, piśmiennictwa i orzecznictwa oraz dorobku innych dyscyplin naukowych; 2 - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych poglądów na poznane zagadnienia, zwłaszcza z zakresu wybranej specjalności, w tym wyrażania wątpliwości, sugestii i indywidualnych ocen popartych rozbudowaną argumentacją, w kontekście podbudowy teoretycznej i praktycznej poglądów własnych i poglądów różnych autorów, z poszanowaniem zasad własności intelektualnej i zasad etyki; - prezentuje pogłębione kompetencje badawcze: formułuje problemy badawcze, gromadzi źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej specjalności; - umie przygotować rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne w języku polskim i wybranym języku obcym (jednym z oficjalnych języków UE, na poziomie B2+ ESOKJ) dotyczące wybranych zagadnień z dziedziny nauk prawnych i nauk pokrewnych. Kompetencje społeczne: Student: - rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie; - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w oparciu o model interdyscyplinarny; - ma umiejętność pracy w zespole w różnych rolach, w tym lidera, potrafi wyznaczać wspólne cele działania; - rozumie i szanuje ograniczenia prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodów prawniczych oraz prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie nauk prawnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Świecki | |
Prowadzący grup: | Dariusz Świecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena aktywności i argumentów podnoszonych w czasie dyskusji oraz ocena wygłaszanych referatów i postępów w przygotowywaniu prac magisterskich. Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych; - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych; - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. Pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych; - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów; - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii; - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej; wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Olszewski, D. Świecki (red.), T. Grzegorczyk, J. Tylman, M. Błoński, J. Kasiński, M. Kurowski, A,. Małolepszy, R. Olszewski, K. Rydz-Sybilak, D. Świecki, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2022. Literatura dodatkowa: K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2022; K. Dudka (red.), Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2023; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2022; J. Skorupka (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2023; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2022; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2023; P. Wiliński (red.), A. Gerecka-Żołyńska, P. Karlik, M. Kusak, S. Stachowiak, B. Janusz-Pohl, P. Wiliński, Polski proces karny, Warszawa 2022; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2021. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN SM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Olszewski, Dariusz Świecki | |
Prowadzący grup: | Radosław Olszewski, Dariusz Świecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena aktywności i argumentów podnoszonych w czasie dyskusji oraz ocena wygłaszanych referatów i postępów w przygotowywaniu prac magisterskich. Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych; - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych; - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. Pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych; - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów; - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii; - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej; wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Olszewski, D. Świecki (red.), T. Grzegorczyk, J. Tylman, M. Błoński, J. Kasiński, M. Kurowski, A,. Małolepszy, R. Olszewski, K. Rydz-Sybilak, D. Świecki, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2022. Literatura dodatkowa: K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2022; K. Dudka (red.), Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2023; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2022; J. Skorupka (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2023; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2022; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2023; P. Wiliński (red.), A. Gerecka-Żołyńska, P. Karlik, M. Kusak, S. Stachowiak, B. Janusz-Pohl, P. Wiliński, Polski proces karny, Warszawa 2022; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2021. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN SM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Olszewski | |
Prowadzący grup: | Radosław Olszewski, Dariusz Świecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena aktywności i argumentów podnoszonych w czasie dyskusji oraz ocena wygłaszanych referatów i postępów w przygotowywaniu prac magisterskich. Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych; - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych; - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. Pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych; - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów; - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii; - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Olszewski, D. Świecki (red.), T. Grzegorczyk, J. Tylman, M. Błoński, J. Kasiński, M. Kurowski, A,. Małolepszy, R. Olszewski, K. Rydz-Sybilak, D. Świecki, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2022. Literatura dodatkowa: K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2021; K. Dudka (red.), K. Dudka, M. Janicz, C. Kulesza, J. Matras, H. Paluszkiewicz, B. Skowron, Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2020; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański, E. Sadzik, K. Zgryzek, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), K.T. Boratyńska, P. Czarnecki, A. Górski, R. Koper, M. Królikowski, A. Sakowicz, A. Ważny, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), Z. Brodzisz, D. Gruszecka, I. Haӱduk-Hawrylak, W. Jasiński, J. Kosonoga, B. Nita-Światłowska, K. Nowicki, Z. Pachowicz, R. Ponikowski, W. Posnow, J. Skorupka, S. Szołucha, A. Światłowski, D. Świecki, J. Zagrodnik, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2016; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), B. Augustyniak, K. Eichstaedt, M. Kurowski, D. Świecki, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2022; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2020; P. Wiliński red., A. Gerecka-Żołyńska, P. Karlik, M. Kusak, S. Stachowiak, B. Janusz-Pohl, P. Wiliński, Polski proces karny, Warszawa 2020; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2019. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN SM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Skotnicki | |
Prowadzący grup: | Anna Rakowska, Krzysztof Skotnicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Olszewski | |
Prowadzący grup: | Radosław Olszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. |
|
Metody dydaktyczne: | - metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów; - metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych; - metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych); - metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych; - metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego. Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2018; T. Grzegorczyk, J. Tylman, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2014; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2020. Literatura dodatkowa: K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka (red.), K. Dudka, M. Janicz, C. Kulesza, J. Matras, H. Paluszkiewicz, B. Skowron, Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2020; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański, E. Sadzik, K. Zgryzek, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), K.T. Boratyńska, P. Czarnecki, A. Górski, R. Koper, M. Królikowski, A. Sakowicz, A. Ważny, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), Z. Brodzisz, D. Gruszecka, I. Haӱduk-Hawrylak, W. Jasiński, J. Kosonoga, B. Nita-Światłowska, K. Nowicki, Z. Pachowicz, R. Ponikowski, W. Posnow, J. Skorupka, S. Szołucha, A. Światłowski, D. Świecki, J. Zagrodnik, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2016; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), B. Augustyniak, K. Eichstaedt, M. Kurowski, D. Świecki, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2019. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wyrozumska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.