UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-SM7006
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: SEMINARIUM MAGISTERSKIE Prawo 5 rok stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 10.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Ukończenie studiów 1. stopnia / zaliczenie 3. roku studiów jednolitych; w szczególności student:

- potrafi analizować teksty źródłowe (w tym akty normatywne, orzeczenia sądów, decyzje administracyjne);

- potrafi identyfikować problemy, które mogą być przedmiotem badań naukowych;

- posiada rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauk prawnych i umiejętności praktyczne, umożliwiające rozwiązywanie problemów badawczych.

Skrócony opis:

Celem seminarium magisterskiego jest poszerzanie wiedzy studenta w wybranej specjalności nauk prawnych i ugruntowanie jej na pogłębionym, specjalistycznym poziomie. W ramach zajęć student rozwija wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia badań naukowych w obrębie wybranej specjalności.. Student samodzielnie formułuje problemy badawcze, gromadzi odpowiednie źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej dziedziny. Po zakończeniu seminarium student potrafi przygotować zarówno zaawansowane naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotowywać i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, zwłaszcza wybranej specjalności.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

- ma pogłębioną wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych;

- ma zaawansowaną wiedzę na temat źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa;

- ma pogłębioną wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym);

- ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji.

Umiejętności:

Student:

- umie posługiwać się tekstem prawnym lub tekstem naukowym i go interpretować;

- potrafi konstruować rozbudowane wypowiedzi na tematy dotyczące nauk prawnych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, piśmiennictwa i orzecznictwa oraz dorobku innych dyscyplin naukowych;

2

- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych poglądów na poznane zagadnienia, zwłaszcza z zakresu wybranej specjalności, w tym wyrażania wątpliwości, sugestii i indywidualnych ocen popartych rozbudowaną argumentacją, w kontekście podbudowy teoretycznej i praktycznej poglądów własnych i poglądów różnych autorów, z poszanowaniem zasad własności intelektualnej i zasad etyki;

- prezentuje pogłębione kompetencje badawcze: formułuje problemy badawcze, gromadzi źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej specjalności;

- umie przygotować rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne w języku polskim i wybranym języku obcym (jednym z oficjalnych języków UE, na poziomie B2+ ESOKJ) dotyczące wybranych zagadnień z dziedziny nauk prawnych i nauk pokrewnych.

Kompetencje społeczne:

Student:

- rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie;

- potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w oparciu o model interdyscyplinarny;

- ma umiejętność pracy w zespole w różnych rolach, w tym lidera, potrafi wyznaczać wspólne cele działania;

- rozumie i szanuje ograniczenia prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodów prawniczych oraz prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie nauk prawnych.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Świecki
Prowadzący grup: Dariusz Świecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

- Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego.

Sposoby i kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności i argumentów podnoszonych w czasie dyskusji oraz ocena wygłaszanych referatów i postępów w przygotowywaniu prac magisterskich.


Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego.

Szczegółowe treści kształcenia:

Pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych;

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych;

- rozwiązywanie zaawansowanych kazusów.

Pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych;

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów;

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii;

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej; wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych;

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych;

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Olszewski, D. Świecki (red.), T. Grzegorczyk, J. Tylman, M. Błoński, J. Kasiński, M. Kurowski, A,. Małolepszy, R. Olszewski, K. Rydz-Sybilak, D. Świecki, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2022.

Literatura dodatkowa:

K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2022; K. Dudka (red.), Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2023; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2022; J. Skorupka (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2023; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2022; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2023; P. Wiliński (red.), A. Gerecka-Żołyńska, P. Karlik, M. Kusak, S. Stachowiak, B. Janusz-Pohl, P. Wiliński, Polski proces karny, Warszawa 2022; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2021.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Olszewski, Dariusz Świecki
Prowadzący grup: Radosław Olszewski, Dariusz Świecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

- Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego.

Sposoby i kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności i argumentów podnoszonych w czasie dyskusji oraz ocena wygłaszanych referatów i postępów w przygotowywaniu prac magisterskich.


Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego.

Szczegółowe treści kształcenia:

Pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych;

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych;

- rozwiązywanie zaawansowanych kazusów.

Pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych;

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów;

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii;

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej; wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych;

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych;

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Olszewski, D. Świecki (red.), T. Grzegorczyk, J. Tylman, M. Błoński, J. Kasiński, M. Kurowski, A,. Małolepszy, R. Olszewski, K. Rydz-Sybilak, D. Świecki, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2022.

Literatura dodatkowa:

K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2022; K. Dudka (red.), Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2023; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2022; J. Skorupka (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2023; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2022; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2023; P. Wiliński (red.), A. Gerecka-Żołyńska, P. Karlik, M. Kusak, S. Stachowiak, B. Janusz-Pohl, P. Wiliński, Polski proces karny, Warszawa 2022; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2021.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Olszewski
Prowadzący grup: Radosław Olszewski, Dariusz Świecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

- Metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego.

Sposoby i kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena aktywności i argumentów podnoszonych w czasie dyskusji oraz ocena wygłaszanych referatów i postępów w przygotowywaniu prac magisterskich.


Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego.

Szczegółowe treści kształcenia:

Pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych;

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych;

- rozwiązywanie zaawansowanych kazusów.

Pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych;

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów;

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii;

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych;

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych;

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Olszewski, D. Świecki (red.), T. Grzegorczyk, J. Tylman, M. Błoński, J. Kasiński, M. Kurowski, A,. Małolepszy, R. Olszewski, K. Rydz-Sybilak, D. Świecki, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2022.

Literatura dodatkowa:

K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2021; K. Dudka (red.), K. Dudka, M. Janicz, C. Kulesza, J. Matras, H. Paluszkiewicz, B. Skowron, Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2020; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański, E. Sadzik, K. Zgryzek, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), K.T. Boratyńska, P. Czarnecki, A. Górski, R. Koper, M. Królikowski, A. Sakowicz, A. Ważny, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), Z. Brodzisz, D. Gruszecka, I. Haӱduk-Hawrylak, W. Jasiński, J. Kosonoga, B. Nita-Światłowska, K. Nowicki, Z. Pachowicz, R. Ponikowski, W. Posnow, J. Skorupka, S. Szołucha, A. Światłowski, D. Świecki, J. Zagrodnik, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2016; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), B. Augustyniak, K. Eichstaedt, M. Kurowski, D. Świecki, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2022; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2020; P. Wiliński red., A. Gerecka-Żołyńska, P. Karlik, M. Kusak, S. Stachowiak, B. Janusz-Pohl, P. Wiliński, Polski proces karny, Warszawa 2020; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2019.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Skotnicki
Prowadzący grup: Anna Rakowska, Krzysztof Skotnicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Olszewski
Prowadzący grup: Radosław Olszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Liczba punktów ECTS określona jest w planie studiów (siatce godzin), dostępnym na stronie internetowej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Metody dydaktyczne:

- metoda problemowa, z wykorzystaniem jej różnych odmian, np. burzy mózgów;

- metoda seminaryjna (dyskusja nad zagadnieniami z zakresu zainteresowań studentów, tekstami naukowymi, orzecznictwem itp.); możliwe korzystanie z innych metod dyskusji (np. debata oxfordzka, panelowa, okrągłego stołu); metoda referatu połączona z metodami dyskusji, także np. w ramach czynnego udziału w studenckich konferencjach naukowych;

- metoda studium przypadku (rozwiązywanie kazusów prawniczych);

- metoda obserwacji - uczestniczenie np. w rozprawach sądowych, postępowaniach przed organami administracji, konferencjach naukowych;

- metoda projektu - zwłaszcza w przygotowaniu pracy magisterskiej i egzaminu magisterskiego.

Sposoby i kryteria oceniania:

Na zaliczenie seminarium składają się:

- obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach;

- bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy);

- ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych);

- przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego.


Kryteria oceniania:

5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne

4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami

4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy

3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami

3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria

2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów.

Szczegółowe treści kształcenia:

- pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez:

- interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych,

- krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych,

- rozwiązywanie zaawansowanych kazusów.

- pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych:

- formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych,

- rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów,

- wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii,

- budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych;

- zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych;

- przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

K. Dudka, H. Paluszkiewicz, Postępowanie karne, Warszawa 2018; T. Grzegorczyk, J. Tylman, Polskie postępowanie karne, Warszawa 2014; S. Waltoś, P. Hofmański, Proces karny. Zarys systemu, Warszawa 2020.

Literatura dodatkowa:

K.T. Boratyńska, Ł. Chojniak, W. Jasiński, Postępowanie karne, Warszawa 2018; K. Dudka (red.), K. Dudka, M. Janicz, C. Kulesza, J. Matras, H. Paluszkiewicz, B. Skowron, Kodeks postępowania karnego, Warszawa 2020; T. Grzegorczyk, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, t. I, Warszawa 2014; P. Hofmański (red.), P. Hofmański, E. Sadzik, K. Zgryzek, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2011-2012; A. Sakowicz (red.), K.T. Boratyńska, P. Czarnecki, A. Górski, R. Koper, M. Królikowski, A. Sakowicz, A. Ważny, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), K. Kremens, K. Nowicki, J. Skorupka, Proces karny, Warszawa 2020; J. Skorupka (red.), Z. Brodzisz, D. Gruszecka, I. Haӱduk-Hawrylak, W. Jasiński, J. Kosonoga, B. Nita-Światłowska, K. Nowicki, Z. Pachowicz, R. Ponikowski, W. Posnow, J. Skorupka, S. Szołucha, A. Światłowski, D. Świecki, J. Zagrodnik, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2016; R.A. Stefański, S. Zabłocki (red.), Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2017-2019; D. Świecki (red.), B. Augustyniak, K. Eichstaedt, M. Kurowski, D. Świecki, Kodeks postępowania karnego. Komentarz, Warszawa 2020; J. Zagrodnik (red.), R. Koper, K. Marszał, J. Zagrodnik, K. Zgryzek, Proces karny, Warszawa 2019.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Wyrozumska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6