Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-SM8002 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
SEMINARIUM MAGISTERSKIE Prawo 5 rok wieczorowe |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
10.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | student: - potrafi analizować teksty źródłowe (w tym akty normatywne, orzeczenia sądów, decyzje administracyjne); - potrafi identyfikować problemy, które mogą być przedmiotem badań naukowych; - posiada rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu nauk prawnych i umiejętności praktyczne, umożliwiające rozwiązywanie problemów badawczych. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest poszerzanie wiedzy studenta w wybranej specjalności nauk prawnych i ugruntowanie jej na pogłębionym, specjalistycznym poziomie. W ramach zajęć student rozwija wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia badań naukowych w obrębie wybranej specjalności.. Student samodzielnie formułuje problemy badawcze, gromadzi odpowiednie źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej dziedziny. Po zakończeniu seminarium student potrafi przygotować zarówno zaawansowane naukowe prace pisemne w języku polskim i języku obcym, jak i przygotowywać i wygłaszać wystąpienia ustne przedstawiające zagadnienia z dziedziny nauk prawnych, zwłaszcza wybranej specjalności. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: - ma pogłębioną wiedzę na temat pojęć i instytucji nauk prawnych; - ma zaawansowaną wiedzę na temat źródeł prawa oraz relacji między nimi, a także procesów tworzenia, wykładni i stosowania prawa oraz uwarunkowań obowiązywania prawa; - ma pogłębioną wiedzę o unormowaniach obowiązujących w wybranej dziedzinie prawa , ich specyfice i zasadach ich stosowania w relacji do systemu prawnego jako całości (w wymiarze krajowym i międzynarodowym); - ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji w wybranej dziedzinie i o ich historycznej ewolucji. Umiejętności: Student: - umie posługiwać się tekstem prawnym lub tekstem naukowym i go interpretować; - potrafi konstruować rozbudowane wypowiedzi na tematy dotyczące nauk prawnych, z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, piśmiennictwa i orzecznictwa oraz dorobku innych dyscyplin naukowych; - posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych poglądów na poznane zagadnienia, zwłaszcza z zakresu wybranej specjalności, w tym wyrażania wątpliwości, sugestii i indywidualnych ocen popartych rozbudowaną argumentacją, w kontekście podbudowy teoretycznej i praktycznej poglądów własnych i poglądów różnych autorów, z poszanowaniem zasad własności intelektualnej i zasad etyki; - prezentuje pogłębione kompetencje badawcze: formułuje problemy badawcze, gromadzi źródła, dobiera stosowne metody i techniki badań, opracowuje i prezentuje wyniki badań, wyciąga wnioski i wskazuje kierunki dalszych badań w zakresie wybranej specjalności; - umie przygotować rozbudowane prace pisemne i wystąpienia ustne w języku polskim i wybranym języku obcym (jednym z oficjalnych języków UE, na poziomie B2+ ESOKJ) dotyczące wybranych zagadnień z dziedziny nauk prawnych i nauk pokrewnych. Kompetencje społeczne: Student: - rozumie potrzebę ciągłego uczenia się przez całe życie; - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w oparciu o model interdyscyplinarny; - ma umiejętność pracy w zespole w różnych rolach, w tym lidera, potrafi wyznaczać wspólne cele działania; - rozumie i szanuje ograniczenia prawne i etyczne związane z wykonywaniem zawodów prawniczych oraz prowadzeniem badań naukowych w dziedzinie nauk prawnych. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Zajęcia seminaryjne. Podawane są przykłady i kazusy do omawianych zagadnień. Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej w wybranym przez studenta temacie poprzez omówienie kwestii formalnych, technicznych i merytorycznych związanych z przygotowaniem pracy. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | W zakresie wiedzy: - egzaminy i kolokwia ustne ukierunkowane na sprawdzenie wiedzy nie tylko poprzez ocenę znajomości faktów, ale poziomu ich zrozumienia, - obserwacja aktywności podczas zajęć, W zakresie umiejętności: - realizacja zleconego zadania indywidualnego, zespołowego, - przygotowanie i przedstawienie prezentacji lub wypowiedzi ustnych, - zaliczenie ustne W zakresie kompetencji społecznych: - stopień aktywności na zajęciach, - obserwacje bezpośrednie studenta w trakcie realizacji zajęć przedmiotowych |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem. |
|
Literatura: |
1) Gruza E., Goc M., Moszczyński J., Kryminalistyka, czyli o współczesnych metodach dowodzenia przestępstw, Warszawa 2020 2) Hanausek T., Kryminalistyka. Zarys wykładu, Warszawa 2009. 3) Kędzierska G., Kędzierski W., Kryminalistyka. Wybrane zagadnienia techniki, Szczytno 2013 3) Kulicki M., Kwiatkowska-Wójcikiewicz V., Stępka L., Kryminalistyka. Wybrane zagadnienia teorii i praktyki śledczo-sądowej, Toruń 2009 4) Widacki J. (red.), Kryminalistyka, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa: 1) Fischer B., Kazusy z kryminalistyki, Kraków 1998. 2) Gruza E., Goc M., Moszczyński J., Kryminalistyka, czyli rzecz o metodach śledczych, Warszawa 2011 4) Hołyst B., Kryminalistyka, Warszawa 2017 5) Jerzewska J., Od oględzin do opinii biegłego. Poradnik dla prowadzących postępowanie karne, Warszawa 2005. 6) Kała M, Wilk D. Wójcikiewicz J. (red.), Ekspertyza sądowa. Zagadnienia Wybrane, Kraków 2017. 7) Kasprzak I., Młodziejowski B., Brzęk W., Moszczyński J., Kryminalistyka, Warszawa 2006 8) Kołecki H., Owoc M. , Szwarc A., Wybrane zagadnienia techniki kryminalistycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Cz. I Poznań 1971, Cz II Poznań 1973, Cz III Poznań 1976. 9) Konieczny J., Kałwak W., Seredyński J., Zbiór kazusów do nauki kryminalistyki, Katowice 1978. 10) Krysiak M.P., Biegły (pytania do biegłych), Szczytno 2005 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Zbigniew Wardak | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Wardak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Zajęcia seminaryjne. Podawane są przykłady i kazusy do omawianych zagadnień. Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej w wybranym przez studenta temacie poprzez omówienie kwestii formalnych, technicznych i merytorycznych związanych z przygotowaniem pracy. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie seminarium składają się: - obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach; - bieżąca weryfikacja wiedzy studenta w trakcie zajęć (efekty kształcenia w zakresie wiedzy); - ocena poziomu aktywności na zajęciach, zwłaszcza udziału w dyskusjach, sposobu formułowania wypowiedzi, oparcia ich na orzecznictwie i poglądach doktryny oraz własnej umiejętności logicznego wnioskowania i argumentacji (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - ocena samodzielności i oryginalności w formułowaniu poglądów (efekty w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie referatów i prac pisemnych (efekty w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych); - przygotowanie pracy magisterskiej jako rozbudowanej pracy naukowej – jej przyjęcie przez promotora (prowadzącego seminarium) stanowi podstawę końcowego zaliczenia seminarium magisterskiego Kryteria oceniania: 5 - bardzo dobry – wyróżniające się osiągnięcia, student nie popełnia w zasadzie błędów merytorycznych ani formalnych, ewentualnie są to błędy sporadyczne i drobne 4+ - dobry plus – osiągnięcia powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami 4 - dobry - solidna praca, ale student popełnia zauważalne błędy 3+ - dostateczny plus – osiągnięcia na średnim poziomie, zadowalające, ale ze znaczącymi błędami 3 - dostateczny – praca spełnia minimalne kryteria 2 - niedostateczny – student wykazuje podstawowe braki w opanowaniu materiału, nie spełnia minimalnych kryteriów. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | W zakresie wiedzy: - egzaminy i kolokwia ustne ukierunkowane na sprawdzenie wiedzy nie tylko poprzez ocenę znajomości faktów, ale poziomu ich zrozumienia, - obserwacja aktywności podczas zajęć, W zakresie umiejętności: - realizacja zleconego zadania indywidualnego, zespołowego, - przygotowanie i przedstawienie prezentacji lub wypowiedzi ustnych, - zaliczenie ustne W zakresie kompetencji społecznych: - stopień aktywności na zajęciach, - obserwacje bezpośrednie studenta w trakcie realizacji zajęć przedmiotowych |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - pogłębianie wiedzy o wybranej dziedzinie nauki, zwłaszcza w zakresie tematów stanowiących przedmiot szczególnych zainteresowań studentów w ramach samodzielnej pracy i dyskusji w grupie poprzez: - interpretację i ocenę regulacji prawnych lub praktyk administracyjnych, - krytyczną analizę tekstów doktryny i orzecznictwa, także obcojęzycznych, - rozwiązywanie zaawansowanych kazusów. - pogłębiona metodologia przygotowywania ustnych i pisemnych wypowiedzi naukowych: - formułowanie rozbudowanych problemów i hipotez badawczych, - rozwijanie umiejętność argumentacji prawniczej, używanie rozbudowanych form argumentacyjnych adekwatnych do określonej sytuacji, korzystanie z narzędzi perswazji, odpieranie zarzutów, - wyciąganie wniosków w oparciu o rozbudowaną argumentację, rozbudowanie uzasadnianie formułowanych opinii, - budowanie prawidłowej struktury wypowiedzi naukowej w wersji rozbudowanej, wymogi formalne dla rozbudowanych i zaawansowanych prac naukowych; - zasady etyki prowadzenia badań naukowych (w tym poszanowanie własności intelektualnej), służby publicznej i wykonywania zawodów prawniczych; - przygotowanie do ewentualnego podjęcia pracy nad doktoratem. |
|
Literatura: |
1) Gruza E., Goc M., Moszczyński J., Kryminalistyka, czyli o współczesnych metodach dowodzenia przestępstw, Warszawa 2020 2) Hanausek T., Kryminalistyka. Zarys wykładu, Warszawa 2009. 3) Kędzierska G., Kędzierski W., Kryminalistyka. Wybrane zagadnienia techniki, Szczytno 2013 3) Kulicki M., Kwiatkowska-Wójcikiewicz V., Stępka L., Kryminalistyka. Wybrane zagadnienia teorii i praktyki śledczo-sądowej, Toruń 2009 4) Widacki J. (red.), Kryminalistyka, Warszawa 2012 Literatura dodatkowa: 1) Fischer B., Kazusy z kryminalistyki, Kraków 1998. 2) Gruza E., Goc M., Moszczyński J., Kryminalistyka, czyli rzecz o metodach śledczych, Warszawa 2011 4) Hołyst B., Kryminalistyka, Warszawa 2017 5) Jerzewska J., Od oględzin do opinii biegłego. Poradnik dla prowadzących postępowanie karne, Warszawa 2005. 6) Kała M, Wilk D. Wójcikiewicz J. (red.), Ekspertyza sądowa. Zagadnienia Wybrane, Kraków 2017. 7) Kasprzak I., Młodziejowski B., Brzęk W., Moszczyński J., Kryminalistyka, Warszawa 2006 8) Kołecki H., Owoc M. , Szwarc A., Wybrane zagadnienia techniki kryminalistycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Cz. I Poznań 1971, Cz II Poznań 1973, Cz III Poznań 1976. 9) Konieczny J., Kałwak W., Seredyński J., Zbiór kazusów do nauki kryminalistyki, Katowice 1978. 10) Krysiak M.P., Biegły (pytania do biegłych), Szczytno 2005 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Izydorczyk | |
Prowadzący grup: | Jacek Izydorczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Opieka nad przygotowaniem pracy magisterskiej. |
|
Metody dydaktyczne: | Seminarium. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena uczestnictwa w seminarium, ocena pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Postępowanie karne; sposób przygotowania pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Dotycząca postępowania karnego i tematu pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Izydorczyk | |
Prowadzący grup: | Jacek Izydorczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Opieka nad przygotowaniem pracy magisterskiej. |
|
Metody dydaktyczne: | Seminarium. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena uczestnictwa w seminarium, ocena pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Postępowanie karne; sposób przygotowania pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Dotycząca postępowania karnego i tematu pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN SM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Izydorczyk | |
Prowadzący grup: | Jacek Izydorczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Opieka nad przygotowaniem pracy magisterskiej. |
|
Metody dydaktyczne: | Seminarium. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena uczestnictwa w seminarium, ocena pracy magisterskiej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Postępowanie karne; sposób przygotowania pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Dotycząca postępowania karnego i tematu pracy magisterskiej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Tulejski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.