UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

CSR in International Business

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-EABO5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: CSR in International Business
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Kierunek studiów:

E

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Piasecki
Prowadzący grup: Ryszard Piasecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Praca w grupach, dyskusja, prezentacje, przygotowanie tekstu źródłowego, studia przypadków

Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia: efekty kształcenia z zakresu wiedzy oraz umiejętności będą weryfikowane na zajęciach w postaci zadań do samodzielnego przygotowania/rozwiązania. Efekty kształcenia z kompetencji społecznych będą weryfikowane podczas ćwiczeń realizowanych podczas zajęć

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena końcowa oparta jest na zadaniach realizowanych podczas zajęciach i pracach domowych

Szczegółowe treści kształcenia:

Pojęcie CSR


Miejsce i rola CSR w rozwoju firmy


Strategia CSR i komunikacja z interesariuszami


Wymiary CSR: inicjatywy wobec pracowników, środowiska, społeczności, rynku


CSR i zrównoważony rozwój. Zrównoważony łańcuch dostaw


CSR i CSR 2.0


CSR a whitewashing i greenwashing


CSR w praktyce – jak firmy wdrażają ją do swojej działalności biznesowej?

Literatura:

Podstawowa:

Riasecki R., Gudowski J. (eds.), Theoretical and practical aspects of CSR implementation by foreign investors, Lubelska Akademia WSEI 2022.

Weber J., Wasieleski W. J., Corporate Social Responsibility, Emerald Publishing Limited, Bingley 2018.

Buchholtz A.K., Caroll A.B., Business and Society, South-Western Cengage Learning, International Student Edition.

Chandler D., Strategic Corporate Social Responsibility: Sustainable Value Creation, 4th Edition, SAGE Publications, 2016.

Visser W, Matten D., Pohl M., Tolhurst N., The A to Z of Corporate Social Responsibility, John Wiley & Sons.

Uzupełniająca:

Kotler P., Lee N., Corporate Social Responsibility – Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, Wiley 2005.

Blowfield M., Murray A., Corporate Responsibility. A Critical Introduction, Oxford University Press, New York 2008.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Piasecki
Prowadzący grup: Bahman Jabbarian Amiri, Ryszard Piasecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Praca w grupach, dyskusja, prezentacje, przygotowanie tekstu źródłowego, studia przypadków

Sposoby i kryteria oceniania:

Sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia: efekty kształcenia z zakresu wiedzy oraz umiejętności będą weryfikowane na zajęciach w postaci zadań do samodzielnego przygotowania/rozwiązania. Efekty kształcenia z kompetencji społecznych będą weryfikowane podczas ćwiczeń realizowanych podczas zajęć

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena końcowa oparta jest na zadaniach realizowanych podczas zajęciach i pracach domowych

Szczegółowe treści kształcenia:

Pojęcie CSR


Miejsce i rola CSR w rozwoju firmy


Strategia CSR i komunikacja z interesariuszami


Wymiary CSR: inicjatywy wobec pracowników, środowiska, społeczności, rynku


CSR i zrównoważony rozwój. Zrównoważony łańcuch dostaw


CSR i CSR 2.0


CSR a whitewashing i greenwashing


CSR w praktyce – jak firmy wdrażają ją do swojej działalności biznesowej?

Literatura:

Podstawowa:

Riasecki R., Gudowski J. (eds.), Theoretical and practical aspects of CSR implementation by foreign investors, Lubelska Akademia WSEI 2022.

Weber J., Wasieleski W. J., Corporate Social Responsibility, Emerald Publishing Limited, Bingley 2018.

Buchholtz A.K., Caroll A.B., Business and Society, South-Western Cengage Learning, International Student Edition.

Chandler D., Strategic Corporate Social Responsibility: Sustainable Value Creation, 4th Edition, SAGE Publications, 2016.

Visser W, Matten D., Pohl M., Tolhurst N., The A to Z of Corporate Social Responsibility, John Wiley & Sons.

Uzupełniająca:

Kotler P., Lee N., Corporate Social Responsibility – Doing the Most Good for Your Company and Your Cause, Wiley 2005.

Blowfield M., Murray A., Corporate Responsibility. A Critical Introduction, Oxford University Press, New York 2008.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6