UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy dydatktycznej i emisji głosu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-EG1DDS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka pracy dydatktycznej i emisji głosu
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Kompetencje komunikacyjne, Brak wymagań wstępnych merytorycznych.

Skrócony opis:

Przygotowanie studentów do konstruowania programu kształcenia i samodzielnego prowadzenia zajęć dydaktycznych w różnych formach. Uczestnicy zajęć zapoznają się ze specyfiką kształcenia; posiądą umiejętności planowania zajęć dydaktycznych przeznaczonych; w praktyce nauczą się stosowania poszczególnych metod oraz sprawdzania skuteczności kształcenia.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

1. zdefiniować i scharakteryzować proces nauczania,

2. rozpoznawać i rozróżniać podstawowe modele nauczania i uczenia się,

3. zidentyfikować wiedzę z zakresu przekazu informacji ze względu na rodzaj audytorium,

4. wymieniać i wytłumaczyć techniki manipulacji oraz sposoby przeciwstawiania się im,

5. tłumaczyć różnice między poszczególnymi metodami nauczania oraz znać podstawy ich doboru.

2. Umiejętności:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć:

1. wykorzystać wiedzę z zakresu specyfiki kształcenia,

2. rozpoznawać i stosować w praktyce poszczególne modele, metody nauczania,

3. samodzielnie zaplanować zajęcia dydaktyczne,

4. samodzielnie skonstruować program kształcenia,

5. samodzielnie przeprowadzić zajęcia dydaktyczne w różnych formach,

6. oceniać skuteczność przebytego procesu kształcenia.

3. Postawy/Kompetencje:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy:

1. świadomość przebiegu procesów kształcenia i nauczania,

2. zdolność do samodzielnego zaplanowania zajęć dydaktycznych,

3. zdolność do samodzielnego skonstruowania programu kształcenia,

4. zdolność do samodzielnego przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w różnych formach,

5. aktywna postawa do stosowania metod oceny skuteczności przeprowadzonego procesu kształcenia.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Prowadzący grup: Anna Rogozińska-Pawełczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

Brak informacji dodatkowych

Metody dydaktyczne:

wykłady, prezentacje, dyskusje moderowane, burze mózgów.

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie konspektu zajęć, aktywność na zajęciach, obecność na zajęciach. Egzamin końcowy ustny.

Treści kształcenia:

I. Proces kształcenia

II. Formy organizacyjne

III. Zasady nauczania

IV. Metody nauczania

V. Środki kształcenia

VI. Planowanie pracy dydaktycznej

VII. Psychologiczne podstawy kształcenia

VIII. Specyfika kształcenia dorosłych

IX. Organizacja przestrzeni dydaktycznej

X. Coaching - warsztat

XI. Kompetencje trenera – warsztat


Literatura:

1/Obowiązkowa:

• J. Półturzycki, Dydaktyka dorosłych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991

• J. Półturzycki,Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo „Novum”, 2002

• J. Półturzycki, Akademicka edukacja dorosłych. Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1994

• S. Hamlin, Jak mówić, żeby nas słuchali, Wydawnictwo „Petit”, 1994

2/Uzupełniająca:

• Covey S. R., 7 Nawyków skutecznego działania, Rebis 2007

• Knowles M. S., Holton E. F., Swanson R. A., Edukacja dorosłych, , PWN 2009

• Szmagalski J., Przewodzenie małym grupom. Działania grupowe, Centrum Animacji i Kultury, Warszawa 1998

• Vopel K., Umiejętność współpracy w grupach, Wydawnictwo Jedność 2002

• Szczepanik K., Budowanie zespołu - przygotowanie i prowadzenie szkoleń outdoor - Helion Gliwice 2000

• Hartley P.,Komunikacja w grupie -; Zysk i S- ka Poznań1997

• Katzenbach J. R., Smith D.K., Siła zespołów ; Dom Wydawniczy ABC Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7