Metodyka pracy dydatktycznej i emisji głosu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EG1DDS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy dydatktycznej i emisji głosu |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Kompetencje komunikacyjne, Brak wymagań wstępnych merytorycznych. |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentów do konstruowania programu kształcenia i samodzielnego prowadzenia zajęć dydaktycznych w różnych formach. Uczestnicy zajęć zapoznają się ze specyfiką kształcenia; posiądą umiejętności planowania zajęć dydaktycznych przeznaczonych; w praktyce nauczą się stosowania poszczególnych metod oraz sprawdzania skuteczności kształcenia. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. zdefiniować i scharakteryzować proces nauczania, 2. rozpoznawać i rozróżniać podstawowe modele nauczania i uczenia się, 3. zidentyfikować wiedzę z zakresu przekazu informacji ze względu na rodzaj audytorium, 4. wymieniać i wytłumaczyć techniki manipulacji oraz sposoby przeciwstawiania się im, 5. tłumaczyć różnice między poszczególnymi metodami nauczania oraz znać podstawy ich doboru. 2. Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: 1. wykorzystać wiedzę z zakresu specyfiki kształcenia, 2. rozpoznawać i stosować w praktyce poszczególne modele, metody nauczania, 3. samodzielnie zaplanować zajęcia dydaktyczne, 4. samodzielnie skonstruować program kształcenia, 5. samodzielnie przeprowadzić zajęcia dydaktyczne w różnych formach, 6. oceniać skuteczność przebytego procesu kształcenia. 3. Postawy/Kompetencje: W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: 1. świadomość przebiegu procesów kształcenia i nauczania, 2. zdolność do samodzielnego zaplanowania zajęć dydaktycznych, 3. zdolność do samodzielnego skonstruowania programu kształcenia, 4. zdolność do samodzielnego przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w różnych formach, 5. aktywna postawa do stosowania metod oceny skuteczności przeprowadzonego procesu kształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR K
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Rogozińska-Pawełczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Konwersatorium - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Brak informacji dodatkowych |
|
Metody dydaktyczne: | wykłady, prezentacje, dyskusje moderowane, burze mózgów. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Przygotowanie konspektu zajęć, aktywność na zajęciach, obecność na zajęciach. Egzamin końcowy ustny. |
|
Treści kształcenia: | I. Proces kształcenia II. Formy organizacyjne III. Zasady nauczania IV. Metody nauczania V. Środki kształcenia VI. Planowanie pracy dydaktycznej VII. Psychologiczne podstawy kształcenia VIII. Specyfika kształcenia dorosłych IX. Organizacja przestrzeni dydaktycznej X. Coaching - warsztat XI. Kompetencje trenera – warsztat |
|
Literatura: |
1/Obowiązkowa: • J. Półturzycki, Dydaktyka dorosłych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991 • J. Półturzycki,Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo „Novum”, 2002 • J. Półturzycki, Akademicka edukacja dorosłych. Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 1994 • S. Hamlin, Jak mówić, żeby nas słuchali, Wydawnictwo „Petit”, 1994 2/Uzupełniająca: • Covey S. R., 7 Nawyków skutecznego działania, Rebis 2007 • Knowles M. S., Holton E. F., Swanson R. A., Edukacja dorosłych, , PWN 2009 • Szmagalski J., Przewodzenie małym grupom. Działania grupowe, Centrum Animacji i Kultury, Warszawa 1998 • Vopel K., Umiejętność współpracy w grupach, Wydawnictwo Jedność 2002 • Szczepanik K., Budowanie zespołu - przygotowanie i prowadzenie szkoleń outdoor - Helion Gliwice 2000 • Hartley P.,Komunikacja w grupie -; Zysk i S- ka Poznań1997 • Katzenbach J. R., Smith D.K., Siła zespołów ; Dom Wydawniczy ABC Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.